Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met W2008 als printserver

Pagina: 1
Acties:

• kezzamania
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-12-2021
Beste allemaal,

Ik heb een oude w2000 (print) server vervangen voor een w2008R2 64 bits (print) server.
Beide draaien op een ESX omgeving (5.5).
Wanneer ik nu op de client de printeigenschappen open van de printer (op de nieuwe 2008 server) zit hier een vertraging in van wel 10 seconden of zelfs meer). Bij dezelfde printer op de oude w2000 server zit hier totaal geen vertraging in. Punt is dat wij vaak voor verschillende opdrachten de instellingen moeten wijzigen. Dit kost dus een heleboel tijd en frustratie (welkom in de huidige maatschappij :)..
De tijd v/d printopdracht zelf lijkt hetzelfde dus daar zit het probleem niet in.

Wanneer ik de printereigenschappen open op de server zelf gaat het wel snel.
Ik heb de volgende zaken al gecontroleerd/aangepast maar zonder succes:

Laatste printerdrivers van de fabrikant (in dit geval een Toshiba E-Studio).
SNMP Status uitgeschakeld
Protocol op LPR gezet (ipv Raw)
Quename op 'print' gezet
Render printjobs on client computers uitgeschakeld
Netwerkadapter op VM = vmxnet3

Op de clients draaien w7 64 bit.
Wanneer ik de printer lokaal installeer op de client gaat het wel super.
Iemand nog een gouden tip ?
Bij voorbaat dank.

Mvrgr.
Kees.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
Niet echt een oplossing, maar misschien een idee om de printer meerdere keren te installeren? (vaak voorkomende instellingen)

• kezzamania
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb al voor elke lade een aparte printer aangemaakt maar het gaat ook om bijv. de ene x dubbelzijdig en de andere keer niet. Dan heb ik op een gegeven moment 100 printers staan en weet men niet meer welke voor wat gebruikt moet worden.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welke print processor wordt gebruikt? En stel deze als deze afwijkt eens in op de standaard "Winprint" print processor.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B