Hey, zoals zovelen hier ook reeds hebben gevraagd, wens ik ook graag te weten of onderstaande configuratie een verstandige keuze is, of net niet !
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Videobewerking (homevideos) en af en toe een spel spelen
Wat mag het systeem gaan kosten? 800€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb reeds een SSD van Samsung (840 Pro 256Gb) , scherm heb ik ook reeds.
Ik heb geen echte voorkeuren voor merken en de enige wensen die ik heb is een stille, doch snelle pc die enkele jaren verder gebruikt kan worden.
Ik heb geen ervaring met overclocken, maar dit is iets waar ik me misschien later wel over ga informeren en ga toepassen. Wat betreft de processor, denk ik dat er geen betere keuze is dan de i5 4670K. Die komt bij vele guides ook als favoriet naar voren.
Twijfels over voeding en geheugen.
Voeding
Ik neem aan dat 550W voldoende is? Ik heb gekozen voor de Coolermaster omdat hij in reviews best heel stil is ! Ik lees dan weer van anderen dat Seasonic ook zeer goed is (prijsverschil 30€)
pricewatch: Seasonic M12II 520W
Geheugen
Ga ik voor 16Gb (131€) of 8Gb (66€). Gaan we ooit 16Gb nodig hebben? Misschien is dit 16Gb overkill of is die voor videobewerking echt wel nuttig?
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Ik hoop een gebalanceerde pc samen te kunnen stellen. Alvast bedankt voor suggesties en feedback
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Videobewerking (homevideos) en af en toe een spel spelen
Wat mag het systeem gaan kosten? 800€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb reeds een SSD van Samsung (840 Pro 256Gb) , scherm heb ik ook reeds.
Ik heb geen echte voorkeuren voor merken en de enige wensen die ik heb is een stille, doch snelle pc die enkele jaren verder gebruikt kan worden.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 196,90 | € 196,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-D3HP | € 111,90 | € 111,90 |
| 1 | Asus GTX760-DC2OC-2GD5 | € 218,90 | € 218,90 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,51 | € 37,51 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 130,90 | € 130,90 |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 79,60 | € 79,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 840,61 | |
Ik heb geen ervaring met overclocken, maar dit is iets waar ik me misschien later wel over ga informeren en ga toepassen. Wat betreft de processor, denk ik dat er geen betere keuze is dan de i5 4670K. Die komt bij vele guides ook als favoriet naar voren.
Twijfels over voeding en geheugen.
Voeding
Ik neem aan dat 550W voldoende is? Ik heb gekozen voor de Coolermaster omdat hij in reviews best heel stil is ! Ik lees dan weer van anderen dat Seasonic ook zeer goed is (prijsverschil 30€)
pricewatch: Seasonic M12II 520W
Geheugen
Ga ik voor 16Gb (131€) of 8Gb (66€). Gaan we ooit 16Gb nodig hebben? Misschien is dit 16Gb overkill of is die voor videobewerking echt wel nuttig?
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Ik hoop een gebalanceerde pc samen te kunnen stellen. Alvast bedankt voor suggesties en feedback
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet