Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus Zenbook UX31A-R4002P of UX301LA-C4003H

Pagina: 1
Acties:

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:02
Ik heb even een vraag voor de Zenbook Kenners. Ik ben voor iemand een Ultrabook aan het uitzoeken en het maximum budget ligt op 1200 euro. Ik had gehoopt dat de ASUS UX301LA-C4003H rond de 1200 zou gaan kosten alleen dat is dus helaas wat hoger uitgevallen.

Nu kan ik wachten tot de C4003H in prijs daalt, maar dit kan wel even duren gezien dat de laptop pas van deze week of begin volgende week leverbaar is. Ik heb daarom ook nog even gekeken naar een oudere serie van Zenbook en dan kom ik uit op de UX31A-R4002P. VOor zover ik kan zien zit er een oudere generatie intel processor er in. Maar dat lijkt een van het weinige nuttige verschil, touch screen is niet belangrijk, de R4002P heeft wel een grotere SSD en is goedkoper.

Wat adviseren jullie, afwachten op de C4003H of je kan net zo goed de goedkoperen R4002P kopen?

Maar als er nog een ander model van de ZEnbook reeks is die jullie adviseren dan hoor ik dat ook graag.

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11 13:19
Persoonlijk zou ik minder snel voor voor oudere hardware kiezen, zeker met de voordelen die de nieuwe generatie biedt. Mijn advies is even wachten totdat de prijzen wat lager worden.

Aan de andere kant zullen ze de voorraden van de vorige generatie kwijt willen, waardoor er misschien wel leuke kortingen zullen komen.

Vergeet niet dat je bij de UX31A niet weet welke SSD je krijgt: de snelle van ADATA of de langzame Sandisk U100. Voordelen van de UX301 zijn de Haswell processor, snellere SSD en touchscreen.

Eventueel kan je kijken naar bijvoorbeeld de Sony Vaio Pro 13. Deze is de Sony Webshop te configureren en als je in de juiste week besteld krijg je een gratig upgrade van 128GB naar 256GB.
En andere optie is de nieuwe Acer S7-392.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:55

mrc4nl

Procrastinatie expert

737freak schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:09:
Persoonlijk zou ik minder snel voor voor oudere hardware kiezen, zeker met de voordelen die de nieuwe generatie biedt. Mijn advies is even wachten totdat de prijzen wat lager worden.
als de prijs gunstig is kan het lonen om een vorige generatie te kopen maar bij klein prijsverschil zou ik ook voor een nieuwe gaan :)

ora et labora

• postvanbart
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 13:38
Asus heeft een upate van de UX31A op stapel, de UX31LA, met Haswell processor. Ik zit hier eigenlijk op te wachten, maar heb geen idee of 'ie binnenkort in Nederland uitkomt. Iemand hier een idee?

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:02
Ik zou ook niet snel voor oudere hardware kiezen, maar het verschil wat er echt toe doet is inderdaad alleen voor zover ik ook kon zien de haswell processor en de snellere SSD. Touch screen is voor mij echt overbodig en dat zorgt ook voor een glanzend scherm ipv een mat scherm wat beter in de zon gebruikt kan worden. Verschil met de SSD van de R4002P is dat het 256 is en van de C4003H is de SSD 128gb

Alleen mij staat het dus ook tegen dat het verouderde hardware is. Maar mits de prijs vrijwel gelijk blijft is het wachten op de UX31LA wel een optie.

@737freak, is de Sony Vaio net zo goed wat betreft prestaties? Want ik ben wel erg gecharmeerd van de Zenbook uiterlijk, dus het moet wel een paar voordelen hebben dan.