deze computer icoon moet weg. hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik wil dus een icoonloze desktop en het enige icoontje wat ik nu nog over heb dat is dat "deze computer" icoontje. Hoe krijg ik dat ding weg?? Ik draai win98se.

bvd, mowgli.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Kan volgens mij niet... Met TweakUI kan je de rest wel nuken, maar dit icoontje is volgens mij vrij essentieel.

Concrete Loop Watercooling

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:33
Zet voor de gein je active desktop aan, dan kun je die iconen verbergen.

Installeer anders WindowBlinds oid :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-01 11:22

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

[off-topic]Installeer Windows XP, dan ben je ze standaard kwijt en moet je gaan zoeken hoe je ze terug krijgt :)
[/off-topic]

Misschien met TweakUI

webOS all the way!

Verwijderd

TweakUI kan deze computer ook een schop geven

Verwijderd

Leeg icoontje aanmaken. Daarna icoon vervangen door leeg icoon en text vervangen door spatie.

• mowgli
  • Niet online
hmm mijn tweakui niet?? :( Ik zie hem bij het desktopblad anders niet staan... Enneh zo essentieel is ie niet, want ik heb alle belangrijke dingen dus staan in me taakbalk naast het startmenu. Dat ene klere icoontje MOET weg. ik irriteer me er nu dus zwaar aan :(

• mowgli
  • Niet online
Op woensdag 06 juni 2001 21:37 schreef hezik het volgende:
Leeg icoontje aanmaken. Daarna icoon vervangen door leeg icoon en text vervangen door spatie.
Owk dit vat ik ff niet :?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op woensdag 06 juni 2001 21:39 schreef mowgli het volgende:

[..]

Owk dit vat ik ff niet :?
Je vervangt het "Deze Computer"-icoon door een leeg icoon en verandert de text "Deze Computer" door een spatie... :)
Je icoontje staat er dan nog wel maar je ziet 'm niet :+

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

tweakui werkt wel

• mowgli
  • Niet online
Owk ikke snap :)

* mowgli komt net uit ze werk...

Verwijderd

active desktop, de makelijkste manier

• mowgli
  • Niet online
Owk dat van dat lege icoon is gelukt, alleen zie ik nu als ik ergens een file wil selecteren ook nietmeer dat deze computer icoon en in me taakbalk staat ie nu ook als leeg vakkie en dat was ookweer niet de bedoeling...

En met tweakui... Waar staat dat dan?? Want bij het tabblad desktop staan alle icoontjes behalve het deze computer icoon...

En active desktop zuigt...

Verwijderd

maar is wel de enige manier goed om het voor elkaar te krijgen....

• mowgli
  • Niet online
Ja alleen laat active desktop steeds me comp half vastlopen. Daarom heb ik gisteren dat maar uitgezet :)

Maar iemand zegt dat het via tweakui kan... Dus plz vertel ff hoe of heb ik een oude tweakui ofzo.

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:59

[Jules]

Confusion in confusion

http://www.winguides.com/registry/display.php/7/

en op die site staan nog meer van die geintjes...

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• mowgli
  • Niet online
Lukt ook niet. Als ik die key volg die op die site staat kom ik alleen een mijn documenten subkey tegen :(

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:21

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik ga zo nog ff voor je kijken .. maar heb je al met de policy editer gewerkt ? daarmee kun je een hoop meer doen dan met tweakUI moet je wel de goeie .ADM files hebben.

Policy editor + een aantal adm files staat gewoon op je windos CD ( weet niet waar precies zoek maar op poledit).

edit
nog ff gelezen wat je nou precies wilt..een icoonloze desktop dus .. SIM-PEL !!
poledit opstarten dus ( zorg dat je de common.adm hebt geladen kies bij file open registry.
dubbelklik op local user ga naar shell, restrictions en vink "hide all items on desktop" ( aanvinken dus en niet wit of grijs laten !!! )

Saven die hap en klaar is klara }:O
da's alles
( het kan zijn dat ik het niet exact heb omschreven zoals het bij jou eruit ziet .. ik heb het ff bekeken op een NT 4.0 werkstation ENG, maar ik ben er 100 % zeker van dat het onder 98 SE ook kan heb ik al erg vaak op deze manier gedaan ... heeft misschien net een andere syntax )
Als je er niet uitkomt moet je het maar ff laten weten dan kijk ik vanavond thuis wel ff voor je daar heb ik nog wel een win98 bak staan :) )

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Niet moeilijk doen met de policy editor, start regedit, voeg een key toe zoals hier (http://www.onecomputerguy.com/registry_tips.htm#restrictions) beschreven en klaar is ...

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Of download desktopX en selecteer hide desktop icoons, dan zijn alle iconen van je bureaublad verdwenen, maar blijven ze wel actief in je quickstart menu :)

[toevoeging] Het is ook een gaaf programma om je hele desktop te veranderen qua layout.[/toevoeging]

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Beste oplossing is gewoon format c: :+

• mowgli
  • Niet online
Tis gelukt met pole-edit :)

edit:
van het weekend ga ik ff dat desktop-X uitproberen

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:21

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

FF ter info :
Of je het nu met poledit doet, desktop X of een handmatige regedit.. het is allemaal precies hetzelfde 1 waarde aanpassen in je registry.
Maar fijn dat het nu werkt :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Pagina: 1