Dit topic is bedoeld om duidelijk te krijgen hoe je binnen OpenELEC (een XBMC Linux distro) game emulatie aan de praat moet krijgen. Hiermee kan je dus middels je HTPC draaiend op Openelec oude NES, SNES, Playstation 1, etc spellen spelen.
Momenteel is mij dit nog niet gelukt, en ook de handleidingen die ik op internet vind bieden geen soelaas.
Zodra ik duidelijk heb hoe je dit werkend krijgt zal ik een uitgebreide handleiding hier posten. Tot die tijd hoop ik dat iemand mij kan helpen uit te zoeken waarom het niet werkt.
Vorderingen tot dusver:
SNES emulator
Om mijn SNES ROMs te kunnen spelen heb ik ZSNES gedownload. Omdat OpenELEC een Linux distro is heb ik de LINUX variant gedownload.
Deze heb ik vervolgens op het interne opslag geheugen van de HTPC gezet.
ROM's
Ook de SNES ROM's heb ik op het de SSD van de HTPC geplaatst (in een aparte map).
ROM Collection Browser
Middels de ROM Collection Browser (simpel te installeren middels is het me gelukt om mijn SNES ROM's weer te geven.
Voorbeeld:

Als ik een spel echter wil starten dan krijg ik het volgende scherm:

En na 5 seconden keert hij terug naar het speloverzicht.
Mogelijk dat het probleem ligt bij het .tar.bz2 bestand (de emulator). Ik heb geprobeerd deze te installeren middels SSH (ik weet niet hoe ik binnen OpenELEC in de terminal kan komen), maar hier loop ik op vast.
Kan iemand die wat meer verstand heeft van Linux me hiermee op weg helpen?
Momenteel is mij dit nog niet gelukt, en ook de handleidingen die ik op internet vind bieden geen soelaas.
Zodra ik duidelijk heb hoe je dit werkend krijgt zal ik een uitgebreide handleiding hier posten. Tot die tijd hoop ik dat iemand mij kan helpen uit te zoeken waarom het niet werkt.
Vorderingen tot dusver:
SNES emulator
Om mijn SNES ROMs te kunnen spelen heb ik ZSNES gedownload. Omdat OpenELEC een Linux distro is heb ik de LINUX variant gedownload.
Deze heb ik vervolgens op het interne opslag geheugen van de HTPC gezet.
ROM's
Ook de SNES ROM's heb ik op het de SSD van de HTPC geplaatst (in een aparte map).
ROM Collection Browser
Middels de ROM Collection Browser (simpel te installeren middels is het me gelukt om mijn SNES ROM's weer te geven.
Voorbeeld:

Als ik een spel echter wil starten dan krijg ik het volgende scherm:

En na 5 seconden keert hij terug naar het speloverzicht.
Mogelijk dat het probleem ligt bij het .tar.bz2 bestand (de emulator). Ik heb geprobeerd deze te installeren middels SSH (ik weet niet hoe ik binnen OpenELEC in de terminal kan komen), maar hier loop ik op vast.
Kan iemand die wat meer verstand heeft van Linux me hiermee op weg helpen?
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ