Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46

J-P

Syntax erro....

Topicstarter
Dit topic is bedoeld om duidelijk te krijgen hoe je binnen OpenELEC (een XBMC Linux distro) game emulatie aan de praat moet krijgen. Hiermee kan je dus middels je HTPC draaiend op Openelec oude NES, SNES, Playstation 1, etc spellen spelen.

Momenteel is mij dit nog niet gelukt, en ook de handleidingen die ik op internet vind bieden geen soelaas.
Zodra ik duidelijk heb hoe je dit werkend krijgt zal ik een uitgebreide handleiding hier posten. Tot die tijd hoop ik dat iemand mij kan helpen uit te zoeken waarom het niet werkt.

Vorderingen tot dusver:
SNES emulator
Om mijn SNES ROMs te kunnen spelen heb ik ZSNES gedownload. Omdat OpenELEC een Linux distro is heb ik de LINUX variant gedownload.
Deze heb ik vervolgens op het interne opslag geheugen van de HTPC gezet.

ROM's
Ook de SNES ROM's heb ik op het de SSD van de HTPC geplaatst (in een aparte map).

ROM Collection Browser
Middels de ROM Collection Browser (simpel te installeren middels is het me gelukt om mijn SNES ROM's weer te geven.
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oYjLx26ocV35OxXKrU48a9SM/full.jpg

Als ik een spel echter wil starten dan krijg ik het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WrDZ3FYlG6GyFXv7XMDRyTFr/full.jpg
En na 5 seconden keert hij terug naar het speloverzicht.

Mogelijk dat het probleem ligt bij het .tar.bz2 bestand (de emulator). Ik heb geprobeerd deze te installeren middels SSH (ik weet niet hoe ik binnen OpenELEC in de terminal kan komen), maar hier loop ik op vast.

Kan iemand die wat meer verstand heeft van Linux me hiermee op weg helpen? _/-\o_

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:10
Deze ga ik volgen. Dit is namelijk de enige reden dat ik nog XBMC onder Windows draai ;-)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Topicstarter
Zal ik snel even naar kijken. Deze is echter voor de RaspberryPi en ik zie na een snelle scan dat ze verwachten dat je de terminal kan openen (wat mij niet is gelukt in Openelec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Via putty op je PC inloggen middels ssh (die mogelijkheid moet je nog wel aanzetten in Openelec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Topicstarter
HvB83 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:06:
Via putty op je PC inloggen middels ssh (die mogelijkheid moet je nog wel aanzetten in Openelec).
Dat heb ik al voor elkaar gekregen. Maar met welke commando's kan ik het tar.bz2 bestand van zsnes installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:10
Moet je die wel installeren? Kun je die niet gewoon direct in de emulator openen?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tar xf zsnes151src.tar.bz2
cd zsnes151src\src
./configure
make
make install
make clean

[ Voor 68% gewijzigd door efan op 09-11-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 14:15
is het al gelukt? ik was ook voornemens dit te doen. heb zelfs een snes controller omgebouwd naar usb met een teensy++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Topicstarter
ido schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:55:
tar xf zsnes151src.tar.bz2
cd zsnes151src\src
./configure
make
make install
make clean
Bedankt, ga ik proberen. Had zelf al ontdekt hoe ik het bestand moest uitpakken. Kwam echter niet verder.
Net geprobeerd, ik krijg echter de volgende foutmeldingen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d0ISlTVGT4WHesT1DsvrJ995/full.png
sharkzor schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:39:
is het al gelukt? ik was ook voornemens dit te doen. heb zelfs een snes controller omgebouwd naar usb met een teensy++
Ik heb het de laatste weken erg druk op het werk. Hier dus maar weinig aandacht aan kunnen besteden.
Ik ben ook bezig geweest met [url="[img=483,716]http://tweakers.net/ext/f/d0ISlTVGT4WHesT1DsvrJ995/full.png[/img]"]deze emulator (Retroarch)[/url] (speciaal voor openelec gemaakt), maar sinds versie 3.2 van openelec werkt die niet meer. Updates blijf ik hier posten.

[ Voor 20% gewijzigd door J-P op 24-11-2013 13:36 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvast mijn excuses als ik dit in de verkeerde forum plaats maar heb dringend hulp nodig.
tot vandaag heb ik nog nooit gehoord van openelec en heb nu een probleem hiermee.

onze pc gaf vandaag aan dat er een update vereist was en dit dus ook gedaan.
na de update is er niks meer aan te vangen met de pc. na opstarten krijg ik het logo van openelec te zien in zwart beeld. hierna alleen nog een klein vierkantje dat knipperd in het midden van het scherm. deze is te bewegen met de muis maar verder doet het niks.
na even te google'en werd er gezegd f8 enkele keren in te drukken.
dit werkt niet.

wie weet wat dit kan zijn en is onze redder in nood.
pc namelijk hard nodig voor eigen bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 19:29
Staat er data op de PC? zo niet, dan is waarschijnlijk met afstand de snelste manier om de boel weer vlot te trekken even OpenElec opnieuw installeren. Als er wel data op staat dan zou ik beginnen met een SSH sessie te starten (vanaf een andere machine dus met putty oid connecten) en kijken wat er gebeurt op het moment dat je dat zwarte scherm hebt staan. Eventueel kan je, met bijvoorbeeld WINSCP, dan de data eraf halen en een clean install doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 16:34

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Om dit topic even omhoog te schoppen:
Er is inmiddels een Openelec 4.0.0 (Gotham) retroplayer build vrijgegeven door Garbear (XBMC dev):
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=173361

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik zie dat er een OpenELEC versie voor Raspberry PI is. Nou heb ik laatst een Pivos XIOS XS gekocht, en aangezien beide ARM zijn, zou dat werken?

[ Voor 100% gewijzigd door Scr3wdriv3r op 08-11-2014 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:54
Deze vraag heb ik ook. Ik heb een Cubox i4-Pro Quadcore, met daarop OpenELEC 5.0
Nu kan ik binnen Kodi de advanced launcher installeren en is het me ook gelukt om RetroArch te installeren, maar zodra ik een launcher of emulator wil starten, start kodi opnieuw op..

Ben overal al langs gestruind maar een duidelijk oplossing kan ik niet vinden...

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

RetroArch werkt eigenlijk alleen goed onder een Kodi installatie, niet Openelec, in mijn ervaring. Er is heel wat progressie om het te laten werken onder de Retroplayer builds, maar die zijn nog niet helemaal op orde. De ontwikkeling gaat wel snel de laatste twee weken. Lees mijn link hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 06:16
Edmin schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:30:
RetroArch werkt eigenlijk alleen goed onder een Kodi installatie, niet Openelec, in mijn ervaring. Er is heel wat progressie om het te laten werken onder de Retroplayer builds, maar die zijn nog niet helemaal op orde. De ontwikkeling gaat wel snel de laatste twee weken. Lees mijn link hierboven.
Kodi installatie? Met welk onderliggend OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tweedehands kennis hoor, maar ik begrijp dat het over Windows wel goed werkt. Zelf geen ervaring mee, want ik wacht op een goed werkende openelec retroplayer branch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Nou dan is dit toch wel goed nieuws:
All my new work is based on Helix. When I get joysticks working, I'll apply the rest of RetroPlayer on Helix and chug out releases for Win, Linux, OSX, OpenELEC, and possibly RPi. Releases probably won't be out by the holidays, but I'm working to get installers out in the next few weeks.
Ergens de komende weken zou er wel iets beschikbaar moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kickje...

op mijn openelec heb ik de rom collection browser staan, die de roms weergeeft.
bij het selecteren van 1 krijg ik even melding dat de game gestart wordt, maar daar blijft het bij.

Retroarch is geïnstalleerd en ik kan games starten via ssh.
Echter vanuit de rom collection browser lukt dit niet.

enige tips, ik heb volgende tutorial gebruikt om retroarch werkende te krijgen:
http://www.hardwareluxx.d...-deinem-htpc-1029912.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:44:
kickje...

op mijn openelec heb ik de rom collection browser staan, die de roms weergeeft.
bij het selecteren van 1 krijg ik even melding dat de game gestart wordt, maar daar blijft het bij.

Retroarch is geïnstalleerd en ik kan games starten via ssh.
Echter vanuit de rom collection browser lukt dit niet.

enige tips, ik heb volgende tutorial gebruikt om retroarch werkende te krijgen:
http://www.hardwareluxx.d...-deinem-htpc-1029912.html
Ik ken retroarch niet zo goed, maar ik begrijp dat launchen vanuit rcb nooit gewetkt heeft. Op het retroplayer forum waar ik eerder al naar linkte staat inmiddels een aardig alternatief: de Internet Archive ROM launcher.
Pagina: 1