ik probeer zo lang te genieten van mijn bijna bejaard systeem, maar zolang ik eigenlijk nog alles kan doen ben ik er echt trots op dat ik nog steeds geen nieuw pc hoef te kopen
als eerst mijn oorspronkelijke systeem
Q6600
4GB (2x2GB)
4x 1TB harddisk
GTX 260
wat er momenteel in zit :
Q9400 - icm DFI Lanparty moederbord (xfire ready) @ 3,2
8GB (4x2 mushkins)
1 TB als 2e schijf
2x 75GB WD raptors in RAID
HD 5770
Uit mijn CPU valt eigen geen rek meer te halen wat qua kosten binnen de verhouding zit. 3.2 is echt het maximale wat ik eruit kan persen en elke mhz meer geeft me een instabiel systeem. Er zit een Freezer pro luchtcooler op en is lekker stil.
Mijn geheugenslots zitten bomvol en ook 8GB is momenteel wel voldoende.
Met opslag heb ik een NAS gehaald, vandaar dat er nog maar 1TB schijf erin zit ipv 4TB
Dus wat blijft er over om toch wat eruit te persen?
heb vandaag een nieuwe Plextor M5S 128GB SSD gehaald op mijn 2 Raptors te vervangen
bespaart lekker met warmte en stroom en is natuurlijk een stuk sneller.
Nu probeer ik via marktplaats/v&a een gfx upgrade te doen.
heb gereageerd op een
5850 voor €50,-
5870 voor €60,-
gtx 760 voor €190
Heb eerder een xfire 5770 gehad, maar dat is toch niet zo een heel succes. Afgezien dat het niet zo goed schaalt is de warmteproduktie funest in mijn kleine kast.
Dus vereisten voor een videokaart is eigenlijk dat de TDP niet al te hoog ligt en dat het geen lange kaart is. max 32cm zoiets. Mijn voeding is een 500 watter.
Ik heb 475,- als budget eigenlijk. Daarvan is €85 eraf voor de Plextor en ook €40 voor BF4 (
)
dus blijft er over €350. het budget hoeft niet op natuurlijk. Als het voor minder kan
. Ik zat te denken aan een 2e hand 5870 voor €60 omdat die nog lekker meeschaalt met mijn cpu.
Wat is eigenlijk mijn doel met mijn upgrade?
dat eigenlijk alle componenten optimaal zijn voor elkaar. Dus geen overkill van 1 van de onderdelen.
ps. ik weet dat ik voor €475 ook een lekkere cpu + mobo upgrade had kunnen krijgen ,maar ik kan maar geen afscheid nemen van mijn core2quad
als eerst mijn oorspronkelijke systeem
Q6600
4GB (2x2GB)
4x 1TB harddisk
GTX 260
wat er momenteel in zit :
Q9400 - icm DFI Lanparty moederbord (xfire ready) @ 3,2
8GB (4x2 mushkins)
1 TB als 2e schijf
2x 75GB WD raptors in RAID
HD 5770
Uit mijn CPU valt eigen geen rek meer te halen wat qua kosten binnen de verhouding zit. 3.2 is echt het maximale wat ik eruit kan persen en elke mhz meer geeft me een instabiel systeem. Er zit een Freezer pro luchtcooler op en is lekker stil.
Mijn geheugenslots zitten bomvol en ook 8GB is momenteel wel voldoende.
Met opslag heb ik een NAS gehaald, vandaar dat er nog maar 1TB schijf erin zit ipv 4TB
Dus wat blijft er over om toch wat eruit te persen?
heb vandaag een nieuwe Plextor M5S 128GB SSD gehaald op mijn 2 Raptors te vervangen
Nu probeer ik via marktplaats/v&a een gfx upgrade te doen.
heb gereageerd op een
5850 voor €50,-
5870 voor €60,-
gtx 760 voor €190
Heb eerder een xfire 5770 gehad, maar dat is toch niet zo een heel succes. Afgezien dat het niet zo goed schaalt is de warmteproduktie funest in mijn kleine kast.
Dus vereisten voor een videokaart is eigenlijk dat de TDP niet al te hoog ligt en dat het geen lange kaart is. max 32cm zoiets. Mijn voeding is een 500 watter.
Ik heb 475,- als budget eigenlijk. Daarvan is €85 eraf voor de Plextor en ook €40 voor BF4 (
dus blijft er over €350. het budget hoeft niet op natuurlijk. Als het voor minder kan
Wat is eigenlijk mijn doel met mijn upgrade?
dat eigenlijk alle componenten optimaal zijn voor elkaar. Dus geen overkill van 1 van de onderdelen.
ps. ik weet dat ik voor €475 ook een lekkere cpu + mobo upgrade had kunnen krijgen ,maar ik kan maar geen afscheid nemen van mijn core2quad