Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Hallo, ik heb net een nieuwe Huawei Abcend G615 en daar heb ik 1 'probleempje' mee.
Ik heb al gezocht, maar ik kan alleen maar iets vinden over het tegenovergestelde van mijn onderwerp.
Ik heb dus wel internet via G/3G of H, maar ik ziet het niet in het scherm (bovenin), het 3g-logo mist dus.
Op dit moment maak ik nog gebruik van Tele2, maar daar ligt het niet aan, met mijn vorige telefoon had ik het logo ook wel in beeld.
Weet iemand of dit een instelling is (android 4.0.4) of dat het ergens anders aan ligt.
De telefoon moet het volgens de handleiding wel kunnen 'presenteren'.
Alvast bedankt voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:28
Je weet dat het icoontje verdwijnt als je ook verbonden bent met een wifi netwerk?
*Enige wat ik zo kan bedenken..

Zet wifi eens uit en reboot je telefoon eens?

[ Voor 43% gewijzigd door SmiGueL op 07-11-2013 13:11 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:36

Pathogen

Shoop Da Whoop

Staat er wel de R van Roaming bij je netwerk? Tele2 = Roaming T-Mobile, en hoe dat wordt weergegeven verschilt per Androidversie en -skin uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
@Smihuel - Wifi is uit, ik weet dat het logo dan normaal weg gaat, bedankt voor je reactie.

@Thrackan - De R staat er wel ja, dat had ik ook wel bij mijn vorige foon (Desire-Z), maar daar had ik ook wel een 3g-logo... Het zou in de skin kunnen zitten, maar toch raar dat ik het icoontje in de handleiding wel zie staan... ook dank uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33
aangeven dat je via een roaming netwerk een dataverbinding hebt gaat boven het aangeven of dit G/3G/H is. Het ligt dus aan het feit dat je (nationaal) aan het roamen bent. Sommige roms/toestellen gaan anders om (of kunnen anders omgaan) met nationaal roamen, maar hoe dit weer gegeven wordt is verder weinig aan in te stellen.
(sommige roms hebben dus een onderscheid tussen nationaal en internationaal roamen, mocht je beide settings hebben kan je kijken of alleen nationaal aanvinken helpt, maar dat betwijfel ik)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik heb hier inderdaad geen optie voor, het is gewoon roamen aan of uit, geen verdere mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33
dan houd het op (althans, stock zonder root), met custom roms heb je wellicht meer opties, maar dan zal je goed moeten zoeken of een boel moeten proberen..., Een andere optie is je framework/ systemui modden als je toestel geroot is, maar daar kan je zonder ervaring ook een boel mee slopen

misschien staat hier wat, maar het kan ook zijn dat je hiermee alleen de icoontjes kan aanpassen. en fysiek het plaatje van de R veranderen in een 3G is natuurlijk niet zo boeiend als je op G of H zit..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1249113

makkelijk zal het in ieder geval niet zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 07-11-2013 16:06 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:33

MsG

Forumzwerver

Het nadeel is dus ook bij dergelijke providers dat je roaming wel aan moet hebben, maar zodra je de grens passeert dat snel uit moet zetten. ik zelf heb ook Tele2 en heb gelukkig de optie "Nationale gegevensroaming", waardoor ik het echte roaming uit kan laten.Dan zie je ook gewoon de verbindingsiconen ipv de hele tijd een R.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:52
MsG schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:16:
Het nadeel is dus ook bij dergelijke providers dat je roaming wel aan moet hebben, maar zodra je de grens passeert dat snel uit moet zetten. ik zelf heb ook Tele2 en heb gelukkig de optie "Nationale gegevensroaming", waardoor ik het echte roaming uit kan laten.Dan zie je ook gewoon de verbindingsiconen ipv de hele tijd een R.
Het is pas echt een nadeel als je erg dicht tegen de grens aan woont, en je telefoon de mogelijkheid krijgt om te gaan switchen tussen binnenlandse en buitenlandse netwerken.
Voor vakanties en dergelijke zou het niet zo'n probleem moeten zijn om roaming op tijd uit te zetten.
En dat je geen input hebt of er 3G masten beschikbaar zijn, waardoor je dus heel lang kunt gaan wachten als er alleen 2G is. Normaal gesproken zie je dan een G in plaats van een H(+)/3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
We dwalen af... ;)
Het kan dus ook zijn dat het aan de Android versie ligt ? Er komt namelijk een nieuwe versie uit voor mijn toestel (als het goed is)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:52
Dwid schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:56:
We dwalen af... ;)
Het kan dus ook zijn dat het aan de Android versie ligt ? Er komt namelijk een nieuwe versie uit voor mijn toestel (als het goed is)..
Het ligt aan de software, niet per se aan de android versie.
Het probleem ligt bij de skin van Huawei die dit zo weergeeft, in iedergeval op android 4.04 dus.
Of men dat heeft aangepast in andere androidversies is mij niet bekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Even als eindpunt van dit topic, ben ondertussen overgestapt van Tele2 naar Vodafone en de logo's zijn weer terug :)

....dus slotje maar
Pagina: 1