Toon posts:

Asus z87-pro gaat aan dan weer uit dan weer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuw moederbord gekocht met nieuwe cpu.

core i7 4770k
asus z87-pro

Het probleem is als ik de stroom eraf haal en weer erop doet start de pc op. na 4 sec gaat die weer uit. na 2 sec gaat hij weer aan. en hij start op naar windows.

Als ik hem weer afsluit en ik laat de stroom erop en start hem weer op dan doet hij het gewoon goed. en gaat hij niet uit en weer aan.

Is dat een asus kwaal van de z87 moederborden. en hebben er meer mensen hier last van.

Mvg Mark.

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Waarschijnlijk heb je het voltage van iets hoger dan stock staan. De bios zet deze waarden pas na de eerste keer opstarten, niks om je zorgen over te maken

Speedydown.nl !!!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de voltage op manual gezet en niet op auto

is dat dan het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn core i7 4770k draaid op 4.4 ghz met 1.2 volt op manual

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Dan werkt je bord gewoon naar behoren :), je moet het zien als een selftest

Speedydown.nl !!!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik hem afsluit en de stroom gewoon erop heb staan heb ik het niet en start hij gewoon op zonder dat hij uit en aan gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 12:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan zal dat waarschijnlijk liggen aan 't feit dat het bord helemaal van de stroom af is geweest, en dus niet in een of andere diepe sleepstate is geweest waarbij je iets van standby hebt.

Het handigste lijkt mij gewoon om de stroom erop te laten staan.

Verwijderd

Topicstarter
is wel het handigste om de stroom erop te laten.

ik heb alle voltage op stock gezet in bios op auto cpu terug geklockt naar 3.5. computer weer uitgezet
stroom eraf en dan start hij wel op zonder uit en aan maar krijg dan geen beeld.

moederbord q-code 36. keek in de handleiding en daar staat cpu post-memory initialization en daar blijft het bij. weet niet wat dat is.

En als ik de cpu voltage op handmatig zet in de bios dan pc uit en stroom eraf gaat hij aan en dan weer uit. Ik snap niet wat dat dan is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 13:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:04:
is wel het handigste om de stroom erop te laten.

ik heb alle voltage op stock gezet in bios op auto cpu terug geklockt naar 3.5. computer weer uitgezet
stroom eraf en dan start hij wel op zonder uit en aan maar krijg dan geen beeld.

En als ik de cpu voltage op handmatig zet in de bios dan pc uit en stroom eraf gaat hij aan en dan weer uit. Ik snap niet wat dat dan is.
Ik vind het erg warrig, je krijgt geen beeld maar kunt wel in het bios??????

Verwijderd

Topicstarter
daarvoor kon ik in de bios komen. toen heb ik de voltage's op auto gezet en bios setting's gesafed en computer uit gezet en stroom eraf dan krijg ik geen beeld en Q-code 36 30 seconden later start hij opnieuw op en en staat er overclocking failid.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 13:13 ]

Verwijderd

Is er een bios-update beschikbaar?
Welk geheugen gebruik je, en staat het op de QVL van Asus?
Asus bordjes zijn wel eens kieskeurig.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bios 1504 is de nieuwste van asus
geheugen staat in de QVL van asus 1600mhz xmp.

Standaard draait hij op 1333 mhz moest hem handmatig op 1600mhz 8-8-8 zetten

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen op 1333mhz gezet op 9-9-9-24 gezet waar hij standaard mee uit de fabriek komt

en nou heb ik er dus geen last van. als ik de stroom eraf haalt. en na 1 min erop zet start hij gewoon op zonder dat hij aan uit en weer aan gaat.

Licht het dan aan het geheugen. mijn vorige mobo ga-990fxa-ud5 heb er geen last van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het opgelost lag aan het dram vrm heb dat in de bios van standaard naar extreme gezet.
Geheugen weer op 1600mhz timings 8-8-8-24 1.5 volt en nou heb ik er geen last meer van.

E65 en speedydown bedankt voor de tips die u hebt gegeven.
Pagina: 1