Hoe kan het dat ik wel kan pingen naar ntno25 (computernaam) maar ik zie hem niet in de lijst van computers bij netwerkomgevingen. P.S. dit is al een paar dagen het geval.
Misschien heeft iemand filesharing uitgezet?
Ik weet het, dom antwoord, maar het ken!
Ik weet het, dom antwoord, maar het ken!
Het gekke is dat er wel degelijk files worden geshared en dat ik ook \\ntno25\c$ kan gebruiken waarbij ik toegang krijg.
Wat is er nu aan de hand
Wat is er nu aan de hand
Verwijderd
Heb je toevallig op de ene computer Win2000 draaien en op de andere een niet-NT-versie van Windows? Dan is dat het probleem!
Dat moet toch gewoon werken??Op woensdag 06 juni 2001 21:54 schreef Bollie het volgende:
Heb je toevallig op de ene computer Win2000 draaien en op de andere een niet-NT-versie van Windows? Dan is dat het probleem!
Verwijderd
Als je nou had gezegd MB (Master Browser) dan had ik geweten wat je bedoelde, maar wat is een LM aankondiging?Op woensdag 06 juni 2001 21:58 schreef MrKoen het volgende:
[..]
Dat moet toch gewoon werken??Werkt bij mij ook prima. Misschien heb je LM aankondiging uitstaan in je netwerk properties?
Kijk onder je netwerk properties of beide machine wel in dezelfde WORKGROUP zitten.
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
zijn alle protocollen geinstalleerd?
Probeer eens in een DOS-box op die machine die niet in netwerkomgeving voorkomt het volgende:
net config server
Als dan de waarde "Server hidden" op yes staat dan heb je 'm al...
net config server
Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.
Die LM aankondiging is idd een mogelijkheid ja.
Als je die op nee hebt staan (standaard) wordt je pc pas zichtbaar op het netwerk als iemand er echt iets gaat opvragen dat kan dus soms wel ff duren (zo 5 min).
Staat bij bestands en printerdeling.
Als je die op nee hebt staan (standaard) wordt je pc pas zichtbaar op het netwerk als iemand er echt iets gaat opvragen dat kan dus soms wel ff duren (zo 5 min).
Staat bij bestands en printerdeling.
Er is een setting die er voor zorgt dat je pc's niet zichtbaat zijn in de Netwerkongeving.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
"alle" protocollen ?Op woensdag 06 juni 2001 23:21 schreef GKLQuake het volgende:
zijn alle protocollen geinstalleerd?
Met TCP/IP kom je al heel ver hoor
(maargoe, je hebt gelijk, dat zijn idd 2 protocollen
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
ik heb hier soortgelijk probleem...snap je oplossing ongeveer, maar niet helemaal, kun je hem wat duidelijker uitleggen plz ??Op donderdag 07 juni 2001 00:21 schreef [Jules] het volgende:
Probeer eens in een DOS-box op die machine die niet in netwerkomgeving voorkomt het volgende:
net config server
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Pagina: 1