bron content website is niet te achterhalen ivm doorlinken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 19:52
We hebben enkele weken geleden een concurrent overgenomen inclusief website's. Het buitenlands gedeelte van het bedrijf incl site blijft zoals het is wij hebben enkel de Nederlandse tak overgenomen.
De verschillende url's linken allemaal de content door aan elkaar. De oud eigenaar heeft geen idee hoe al z'n domeinregistraties zijn geregeld. Wij hebben wel het eigenaarsschap van enkele url's geregistreerd maar zijn opzoek naar de locatie waar de content staat.

Mijn vraag is eigenlijk hoe kom ik er achter waar de content van de website waar ik naar kijk uiteindelijk vandaan komt / waar deze gehost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dat is dus niet de bedoeling van een forum..

[ Voor 75% gewijzigd door Equator op 08-11-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:10

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Startpunt lijkt me de persoon/partij die het beheer van die sites deed vóór de overname?

Verder vind ik je vraag niet heel duidelijk. Wellicht dat je wat (anonieme) voorbeelden kan geven van waar je tegenaan loopt? Want ik kan me weinig beeld vormen bij sites die content aan elkaar doorlinken waarbij onduidelijk is waar de content daadwerkelijk staat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Probeer een Tracert naar de domeinnaam en kijk welk bedrijf host? Vanaf daar verder bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:11
knip...

Mag dit?

[ Voor 87% gewijzigd door Equator op 08-11-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:40
Knip...

Dit vind ik persoonlijk ook wat ver gaan....

[ Voor 71% gewijzigd door Equator op 08-11-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:10

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

da_PSI schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:19:
[...]
Dit vind ik persoonlijk ook wat ver gaan....
Nee, maar dat kan je beter in een topicreport melden, dan het topic verder te verstoren met off-topic reacties.

Dus laten we het hier gewoon on-topic over de vraag van de topicstarter hebben :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-10 10:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Probeer anders de domeinnamen van de sites eens in te voeren op http://www.whoishostingthis.com/. Je krijgt dan in ieder geval vaak te zien bij wie die site is gehost. Kwestie van die partij opbellen en het verhaal daar voorleggen om zo aan de logingegevens (proberen) te komen. Deze worden waarschijnlijk per mail of per post opgestuurd aan de persoon die het heeft geregistreerd, of aan een standaard email adres.
Het kan ook zijn dat de website weer door een reseller is 'gehost'. De hostingpartij kan in de meeste gevallen de gegevens van de reseller geven en dan kan je vervolgens daar weer contact mee opnemen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 19:52
Dank voor de reacties,

Het domein is gardengrass-kunstgras.nl via http://www.whoishostingthis.com/ kom ik uit bij BSU. Ga ze morgen even bellen. Zoals ik al aangaf waren er verschillende domeinnamen die aan elkaar gelinkt waren waardoor ik door de bomen het bos niet meer zag. Mocht er vanuit BSU morgen geen duidelijk antwoord komen.
De vorige 'beheerder' heb ik gesproken en deze gaf aan dat hij niet weet waar hij welke rekening voor betaald maar ze blijft betalen omdat er anders een van z'n sites uit de lucht gaat. Met zo'n uitleg kan ik natuurlijk weinig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

De domeinnaam is geregistreerd bij BSU, de website wordt gehost op een ip van 1&1 en de mail wordt gestuurd naar een ip van Interconnect/ML Consultancy Lease IT.

[ Voor 5% gewijzigd door 8088 op 08-11-2013 04:16 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:44
Verder kan het handig zijn om toegang te hebben op het administratief contact/e-mailadres. In dit geval een .eu domein. Een beter startpunt voor een .nl domein is de SIDN. Via hun whois kun je de houder, administratief en technisch contact achterhalen.

Als je alles goed hebt afgesproken, wordt in ieder geval de houder-contact overgedragen en liefst ook de administratief contact. (Maar sommige hosters zetten daar hun eigen e-mailadres neer).

Makkelijkst is natuurlijk, zoals hierboven ook gezegd, om het even via de verkopende partij te spelen. Als men alles netjes overdraagt, gaat het het soepelst. Als dat niet kan, zou ik pas rechtstreeks contact gaan zoeken met betreffende hosters.
Pagina: 1