Ik heb besloten eindelijk de knoop door te hakken en een upgrade van mijn pc uit te voeren.
Ik ben vaker hier op tweakers geholpen en steeds ben ik zeer tevreden geweest over het resultaat.
Nu wil ik eindelijk mijn eigen Game PC gaan upgraden en de prijzen werken op het moment wel in mijn voordeel.
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gaan gamen (Battlefield 4, League of Legends, Watch Dogs, etc...)
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst maximaal 800 euro
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb ook nog 3 interne Harde schijven liggen, 1x 80GB (OS), 1x 300GB (anime en downloads), 1x 750GB (Games).
Ram heb ik 8GB DDR3 1333MHz (ik kon mijn ram niet vinden in de pricewatch)
Windows 8 installatie CD heb ik zelf.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU, Videokaart.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Qua CPU het liefst Intel omdat ik slechte ervaringen heb met AMD (persoonlijke ervaringen ik zeg niet dat het voor iedereen zo is)
Qua Videokaart het liefst AMD omdat ik nu altijd een Nvidia heb gehad en ik sinds kort over een surround setup beschik wil ik die ook kunnen gebruiken.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het moet Eyefinity kunnen draaien en een mogelijkheid hebben om uiteindelijk Crossfire te draaien.
De setup die ik heb bedacht:
Waarom de CPU?
Ik ben van plan mij te verdiepen in Overklokken en ik wil het liefst geen Hashwell IVM de hitte generatie (ik heb gelezen dat deze heel hoog is).
Ook wil ik geen I7 want ik heb gelezen dat dit niet veel performance wint op Game gebied.
Waarom deze GPU?
Omdat ik graag eens het AMD kamp wil bekijken en ik ook wel eens goed wil kunnen gamen op eyefinity/surround.
Ook omdat als ik deze kaart overklok ik betere performance als de 290x eruit kan krijgen wat mij het prijs verschil wel groot vind maken.
Waarom dit moederbord?
Ik heb voor dit moederbord gekozen omdat ik geintereseerd ben in overklokken en ik ook een PCI-E 3.0 slot er 2x in wil hebben zitten. (ivm de r9 290 in crossfire)
Waarom een andere GPU cooler?
Er staat op meerdere reviews vermeld dat de reference cooler een hele hoop herrie maakt en niet optimaal werkt.
Mensen zeggen dat deze cooler (accelero Xtreme III) een hele goede cooler is en ook niet al te luid is waardoor ik denk hogere clocks te kunnen halen dan met de reference cooler.
Elk advies is welkom of opmerkingen worden met open armen ontvangen.
Bedankt voor het lezen en helpen
WambamNL
Ik ben vaker hier op tweakers geholpen en steeds ben ik zeer tevreden geweest over het resultaat.
Nu wil ik eindelijk mijn eigen Game PC gaan upgraden en de prijzen werken op het moment wel in mijn voordeel.
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gaan gamen (Battlefield 4, League of Legends, Watch Dogs, etc...)
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst maximaal 800 euro
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master HAF 922 | € 101,66 | € 101,66 |
| 1 | Samsung S2 Portable 750GB Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Asus VH242H Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus VH242T Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Aerocool Touch-2000 | € 40,- | € 40,- |
| 1 | Steelseries WoW: Cataclysm MMO Gaming Mouse | € 78,50 | € 78,50 |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M2 1000W | € 143,70 | € 143,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 724,16 | |
Ik heb ook nog 3 interne Harde schijven liggen, 1x 80GB (OS), 1x 300GB (anime en downloads), 1x 750GB (Games).
Ram heb ik 8GB DDR3 1333MHz (ik kon mijn ram niet vinden in de pricewatch)
Windows 8 installatie CD heb ik zelf.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU, Videokaart.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Qua CPU het liefst Intel omdat ik slechte ervaringen heb met AMD (persoonlijke ervaringen ik zeg niet dat het voor iedereen zo is)
Qua Videokaart het liefst AMD omdat ik nu altijd een Nvidia heb gehad en ik sinds kort over een surround setup beschik wil ik die ook kunnen gebruiken.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het moet Eyefinity kunnen draaien en een mogelijkheid hebben om uiteindelijk Crossfire te draaien.
De setup die ik heb bedacht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 191,95 | € 191,95 |
| 1 | ASRock Z77 OC Formula | € 184,80 | € 184,80 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB | € 347,- | € 347,- |
| 1 | Arctic Accelero Xtreme III | € 44,30 | € 44,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 768,05 | |
Waarom de CPU?
Ik ben van plan mij te verdiepen in Overklokken en ik wil het liefst geen Hashwell IVM de hitte generatie (ik heb gelezen dat deze heel hoog is).
Ook wil ik geen I7 want ik heb gelezen dat dit niet veel performance wint op Game gebied.
Waarom deze GPU?
Omdat ik graag eens het AMD kamp wil bekijken en ik ook wel eens goed wil kunnen gamen op eyefinity/surround.
Ook omdat als ik deze kaart overklok ik betere performance als de 290x eruit kan krijgen wat mij het prijs verschil wel groot vind maken.
Waarom dit moederbord?
Ik heb voor dit moederbord gekozen omdat ik geintereseerd ben in overklokken en ik ook een PCI-E 3.0 slot er 2x in wil hebben zitten. (ivm de r9 290 in crossfire)
Waarom een andere GPU cooler?
Er staat op meerdere reviews vermeld dat de reference cooler een hele hoop herrie maakt en niet optimaal werkt.
Mensen zeggen dat deze cooler (accelero Xtreme III) een hele goede cooler is en ook niet al te luid is waardoor ik denk hogere clocks te kunnen halen dan met de reference cooler.
Elk advies is welkom of opmerkingen worden met open armen ontvangen.
Bedankt voor het lezen en helpen
WambamNL
Steam: Ryada.