Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Voor op het werk ben ik opzoek naar een oplossing voor telefonie. Op dit moment hebben wij nog een Siemens C470IP Gigaset waar we helaas het aantal handsets hebben bereikt.

Graag willen wij alle werkplekken voorzien van telefonie welke allemaal via één centraal nummer gaat. Echter weet ik niet precies waar ik nu naar moet gaan zoeken. Onze Gigaset gaat momenteel via SIP van Belcentrale, wat redelijk goed bevalt. Mijn eerste ingeving was om hier een AsteriskNOW installatie neer te ploppen en vervolgens met SIP clients daar naar toe verbinden vanaf de PC.

Zelf heb ik al geprobeerd AsteriskNOW te gebruiken en enkele SIP programmas gebruikt voor Android/iOS maar ben hier nog niet tevreden over. Soms hoor je totaal niks van de andere kant komen of geven de logs aan dat de user 'busy' is terwijl dit helemaal niet het geval is. Ook de kwaliteit is mij erg tegengevallen, maar dat kan natuurlijk ook een kwestie van configuratie zijn.

Wat zou de best practice oplossing kunnen zijn om 10-12 werkplekken te voorzien van telefonie. Het liefst willen wij ook nog een aantal handsets hebben omdat het rondlopen ook wel handig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Als je het zelf wilt gaan doen idd Asterisk of 3CX oid. Maar bedenk wel dat je dan ook hardware en eventueel licenties nodig hebt en het configureren/support ook tijd (en dus indirect kosten) kost.
Hosted heb je dat probleem niet, alleen wat hogere maandlasten.

Met 10-12 gebruikers is hosted mogelijk goedkoper gok ik dan de kosten om het zelf te doen. (10x8 eur/mnd x 12 mnd = 960/jaar), eigen server kost je dat ook, en je hebt dan nog geen support en mogelijk langere downtime bij storingen.

Als je voor een (siemens) dect oplossing wilt gaan op alle toestellen heb je een paar opties:
de N510 ('mkb-tegenhanger' van de C470. Hierop kunnen 4 gelijktijdige gesprekken. Met een paar van die dingen ben je dan klaar.

Mooiere optie is de N720 serie, dan kun je ook meerdere plaatsen om grotere dekking te hebben, roaming enz.

Vaste toestellen kun je prima van Aastra of Yealink nemen als je een relatief beperkt budget hebt.
In alle gevallen is een POE switch wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
DJSmiley schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:30:
Als je voor een (siemens) dect oplossing wilt gaan op alle toestellen heb je een paar opties:
de N510 ('mkb-tegenhanger' van de C470. Hierop kunnen 4 gelijktijdige gesprekken. Met een paar van die dingen ben je dan klaar.

Mooiere optie is de N720 serie, dan kun je ook meerdere plaatsen om grotere dekking te hebben, roaming enz.
Bedankt voor je reactie. Kunnen die N510 setjes samen werken op één sip account dan, en werkt het intern bellen/doorverbinden dan ook nog prima? Zo ja, wat is dan precies het voordeel van de de N720 over de N510?