Probleem met beeldscherm kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• AnacondaM17xR2
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-01 16:26
Hello,
ik heb me net een aangepaste versie van de desktop best buy guide PC van november gekocht met aanpassing van grafische kaart en monitor.
Ik heb gekozen voor een Gigabyte R9 280X OC 3GB kaart en een LG 23EA63V-P monitor.

Probleem dat zich stelt :
als ik niets aanpas op monitor of grafische kaart dan heb ik volgende problemen :
het LED / LCD oppervlak wordt niet volledig benut voor schermweergave , er zit een zwarte rand rond ( horizontaal ongeveer 1.5 cm boven , en 1.5cm onder - verticaal ongeveer een 2cm links en rechts )
En is schermweergave geen goeie kwaliteit: beeld lijkt korrelig - niet zuiver. instelling resolutie : 1080p of 1920x1080 resolutie

als ik op de grafische kaart via AMD settings iets van scaling aanpas wordt wel het volledig LED/LCD oppervlak benut maar blijf ik met een slechte kwaliteit zitten van de beeldweergave : niet zuiver / korrelig.

Iemand een idee welke instelling dit zou kunnen zijn ?

Op monitor heb ik alle settings reeds geprobeerd : zonder oplossing.
Ook werkt de auto functie enkel bij DUB-D verbinding ofzoiets en niet bij HDMI ?

Alle hulp is welkom ! :(

• AnacondaM17xR2
Issue is opgelost.
Thread mag gesloten worden.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

En wat was nou het probleem? Misschien handig om te vermelden voor anderen die dit ook hebben ;) ?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• AnacondaM17xR2
Hi, is inderdaad misschien handig :

op de monitor kan je 2 instellingen aanpassen namelijk overscaling ( moet je afzetten ) en overscan ,moet je ook afzetten ( deze kan je op 4 verschillende standen instellen maar moet dus ook uit staan )

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Heb dit eigenlijk nog nooit bij monitoren gezien , wel bij tv's.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Genoeg monitoren met HDMIinput die deze optie wel hebben (omdat lang niet alle apparaten met HDMI goed in te stellen zijn met betrekking tot under/overscan).

@TS: Dat je de autofunctie niet werkt bij HDMI is logisch, dat is alleen bedoeld voor analoge aansluitingen.
Pagina: 1