Toon posts:

Wie kan mij helpen.....AMD Athlon2 620

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de pc van mijn kinderen aan het repareren. Nu ben ik op zoek naar een AMD Athlon1 620 processor. Ik kan deze nergens op internet vinden en daardoor heb ik een vraag of deze te vervangen is door een compatibel processor?
De gegevens achter op de processor zijn:
ADX620WFK42GI
CACYC AC 0937CPMW
9A34937190145

AMD 2008

Acer Aspire M3203 specificaties

Merk Acer
Productnaam Aspire M3203
Specificatie:

Type processor AMD Athlon II X4 620
Aantal processors 1
Totaal aantal cores 4
Processorkloksnelheid 2,6 GHz

• Xenvius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 10:04
De X4 620 heeft een AM3 socket, dus elke processor met die socket zou moeten passen.

Zie: http://tweakers.net/categ...UFkWWKOklW0kpGRgVJsbW0tAA

Verwijderd

Topicstarter
c.williams1987 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:30:
De X4 620 heeft een AM3 socket, dus elke processor met die socket zou moeten passen.

Kan ik deze dan gewoon plaatsen op het bestaande moederbord?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:47
Ja, fysiek wel. Check ook de ondersteuning van de fabrikant van het moederbord. Deze hebben een CPU support list. Op je moederbord past bijvoorbeeld ook een 220W AMD FX 9590, maar grote kans dat dat niet gaat werken ;)

Maar waarom de CPU vervangen? Ik lees dat je de computer aan het repareren bent. Dus ik neem aan dat deze kapot is? De kans dat een processor kapot gaat is heel erg klein. Dus als de computer echt kapot is, dan zou ik het ergens anders zoeken.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:03
GENETX heeft wel een punt trouwens.
Wellicht dat we je beter kunnen helpen met dit topic?
Wat zijn de problemen en waarom verwacht je dat je processor stuk is?
Het kan ook nog je moederbord zijn wat eerder te verwachten is.

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46

Let wel op, de Acer Aspire M3203 gebruikt DDR2 geheugen.
Een CPU met een AM3+ socket is geen optie!

Dus een FX CPU gaat werken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou de CPU zat muurvast :( aan het koelblokvast (achteraf met een mes los moeten wrikken) en bij het verwijderen kon ik dus niet bij het onderste beugeltje om de CPU los te koppelen.....resultaat...verbogen pinnetjes en 1 afgebroken pinnetje........als er zo een andere CPU op kan afwijkend van de AMD Athlon2 260....kunnen jullie dan dmv een directe linkt deze plaatsen.....het gaat erom dat ik een nieuwe CPU nodig heb zonder dat ik daar een nieuw moederbord e.d. nodig heb....dus eigenlijk nieuwe plaatsen en draaien met die hap...... :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:22:
Nou de CPU zat muurvast :( aan het koelblokvast (achteraf met een mes los moeten wrikken) en bij het verwijderen kon ik dus niet bij het onderste beugeltje om de CPU los te koppelen.....resultaat...verbogen pinnetjes en 1 afgebroken pinnetje........als er zo een andere CPU op kan afwijkend van de AMD Athlon2 260....kunnen jullie dan dmv een directe linkt deze plaatsen.....het gaat erom dat ik een nieuwe CPU nodig heb zonder dat ik daar een nieuw moederbord e.d. nodig heb....dus eigenlijk nieuwe plaatsen en draaien met die hap...... :P
Zit dat pinnetje nog in de socket?
Dan zal eerst dat pinnetje verwijderd moeten worden indien mogelijk.
Dat is dan al een hele lastige klus.
Verder zou ik ook voordat je gaat shoppen controleren of het bios andere cpu's ondersteunt.
Aangezien dit een oem machine is levert dat soms problemen op door het uitgeklede bios.
Misschien is het een beter plan om in Vraag en aanbod te kijken naar een setje.

Verwijderd

Topicstarter
Pinnetje zit er niet in dus dat is het probleem niet....ik wil gewoon een 620 CPU of een die er ook zo in kan....

Verwijderd

V&A aangeboden: AMD Athlon II X4 620 Boxed
Dacht ik......

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
tnx E65

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
@BasBouwens,

Het komt zeer zelden voor dat een CPU stuk is dus mijn vraag daarom, wat zijn momenteel de problemen die je hebt met de computer?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem had ik gevonden....de temp liep veel te hoog op waardoor de pc steeds uitviel....na inspectie zat de CPU ventilator bijna geheel dicht met stof......ik had het idee de koeler eruit te pakken om de ventilator goed te kunnen reinigen......resultaat staat hierboven.....

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:03
Vergeet niet om nieuwe koelpasta te plaatsen en de oude te verwijderen van het blok.
Of een nieuwe koeler te kopen (zit meestal pasta al op oid).

Verwijderd

JustwilliamNL schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:14:
@BasBouwens,

Het komt zeer zelden voor dat een CPU stuk is dus mijn vraag daarom, wat zijn momenteel de problemen die je hebt met de computer?
Dat maakt niet echt meer uit nu de pinnetjes van de CPU verbogen en afgebroken zijn, toch?

Fysiek wel maar of hij het daadwerkelijk doet hangt ook van het bios af.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:44:
[...]

Dat maakt niet echt meer uit nu de pinnetjes van de CPU verbogen en afgebroken zijn, toch?

[...]

Fysiek wel maar of hij het daadwerkelijk doet hangt ook van het bios af.
Nee nee nee.. Dat hangt niet zozeer van de bios af. Het hangt er bij deze pc vooral vanaf of de processor wel of niet een ddr2 memory controller heeft. De pc in kwestie draait op een OEM am2+ bord. Dus AM3 cpu ready maar dan moet die betreffende CPU wel een ddr2 memory controller hebben.

Als je nieuw wilt zou je kunnen kijken naar een pricewatch: AMD Athlon II X4 640 Boxed

Waarom zeg ik dat?? het is een X4 620 met puur een verhoogde snelheid maar behoud de ddr2 controller.
En behoudt hetzelfde TDP als de X4 620.

Sommige AM3 procs hebben geen ddr2 memory controller meer op de chip zitten, en daar moet je met am2+ borden dus mee uitkijken.

[ Voor 4% gewijzigd door blamauci op 08-11-2013 14:34 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

Msel

...

BasBouwens heeft vandaag de Athlon X4 620 overgenomen van me. Laat even weten of het gelukt is met plaatsen Bas!
Pagina: 1