Advies: Fullcover waterblock voor GTX 670 Gigabyte WF2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortex_be
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03-2024
Beste medetweakers,

Ik heb deze week een 2de gtx 670 gekocht voor tot een SLI setup te komen, maar nu maakt dit een beetje veel herrie.
Ik zou dus mijn hele PC willen ombouwen naar een watergekoeld systeem, maar ik vindt gewoon helemaal nergens koelers voor mijn grafische kaarten...
Het zijn 2x Gigabyte GTX 670 Windforce 2 OC edition kaarten. Super performance, maar redelijk wat geluid.
Ook de bovenste kaart wordt een beetje aan de warme kant.

Ik heb gezocht op de site van EK en ik heb gigabyte gecontacteerd om te vragen of ze eventueel wisten welke koelers zouden passen.
Ook heb ik al ontdekt dat het zowel geen GTX 670 of GTX 680 reference design PCB's zijn.

Ik hoop dat iemand hier toevallig dezelfde kaart heeft en er een waterblock op heeft zitten of weet waar ik deze kan vinden want google laat mij op dit moment in de steek.

Het gaat hier wel over de windforce 2 versie. Ik vindt overal info over de windforce 1 en 3 versie maar niks over de WF2 ...

Alvast bedankt voor jullie hulp ;-)

i5 3570K|16 GB DDR3|GTX 1080TI|512 GB samsung 840 SSD - Samsung 46F8000 TV - Samsung 24" LCD - Logitech G11 + G903 + G25 + Z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-10 19:01
het enige wat je denk ik kan doen wat je al een beetje hebt gedaan gewoon contact zoeken met de waterblock fabrikanten Ekwb alphacool swifttech xspc etc en vragen of ze iets hebben voor je

en andere een universal blockje proberen alleen coolen die meestal de Vrm slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 15:49
Ik denk dat je net een model te pakken hebt waar je geen fullcover waterblokken voor vindt. EKWB heeft in ieder geval geen passende en ook die van XSPC gaan niet passen. Die van Swiftech passen alleen op GTX670 modellen met een reference PCB (code P2004 schijnbaar). Echter doe ik een wilde gok dat deze GPU geen reference model is.

Ben bang dat er voor dit model GPU geen waterblokken, in ieder geval geen fullcover blokken, te vinden zijn. Wellicht dat je via het V&A gedeelte kunt kijken of je wellicht jouw GTX670's kunt omruilen met iemand die reference modellen heeft of modellen met een GTX680 PCB. Ik heb destijds mijn Zotac GTX670 AMP! onder andere gekozen vanwege de compatibiliteit met GTX680 blokken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortex_be
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03-2024
Dikke tegenvaller... Als ik had geweten dat deze zoveel lawaai gingen maken dan had ik natuurlijk eerst gekeken of er fullcover blocks voor bestonden. Maar de enkele GTX 670 die ik had vond ik zeer stil. Maar ja met 2 kaarten bij elkaar is het toch redelijk lawaaierig...

@ moi: Het is idd geen reference model gpu. Dat is bevestigd door Gigabyte zelf.
Ik heb nu ook al zitten kijken voor een universele oplossing, maar ik zit idd met de vrm's en het ram geheugen die dan passief gekoeld moeten worden.
Wel heb ik nog een vrm waterkoeling block gevonden, maar die heeft een heel lage flowrate, dus ga ik met aftakkingen moeten werken om de rest van het systeem niet te hinderen.
Nu weet ik niet of dat wel een goed idee is. Ik heb namelijk helemaal 0 ervaring met waterkoeling systemen :P Gelukkig ben ik wel redelijk handig.

Nog een ander probleem is dat de setup die ik heb weten te configureren op een dikke 500 euro komt, en dat is ook niet niks :S dit is zonder ram en vrm koeling meegerekend...

i5 3570K|16 GB DDR3|GTX 1080TI|512 GB samsung 840 SSD - Samsung 46F8000 TV - Samsung 24" LCD - Logitech G11 + G903 + G25 + Z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor de volgende keer is het handig om alleen referentie kaarten te kopen als je wil gaan waterkoelen.
Nog een ander probleem is dat de setup die ik heb weten te configureren op een dikke 500 euro komt, en dat is ook niet niks :S dit is zonder ram en vrm koeling meegerekend...
Voordeel van een setup van 500 euro is dat ie enorm lang mee kan. Een goede radiator kan je makkelijk 5 jaar of langer gebruiken. Hetzelfde met de pomp, ook die kan jaren mee. Waterkoeling is erg duur als je ermee begint, maar als je het goed doet hoef je in de toekomst alleen nieuwe waterblokken te kopen en kan je de rest van de setup houden.

RAM koeling is trouwens echt nergens voor nodig, het ziet er leuk uit maar je hebt er niets aan. VRM koeling is meestal ook niet nodig. Met mijn setup worden de VRM blokken nogal heet maar dit is geen enkel probleem. Ik heb het hier natuurlijk over moederbord en RAM, niet over de videokaart.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 10-11-2013 16:56 ]