-
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:10 ]
Tapping progress on the shoulder and saying: "More forwards, please!".
Die NRF24L01+ is wel de route die ik in gedachten heb, een paar AVR/Arduino's, NRF24L01's, relaisbordjes, sensoren (IR, licht, motiondetector) en een Linux server en je hebt volgens mij een aardige basis voor een domotica systeempje.craio schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:12:
Ik zou eerder gaan voor nRF24L01 modules en een PIC met USB host functionaliteit (kun je dan dus usb stick op aansluiten). Maar vraagt wat meer zelfbouwwerk.
Interessant!Infant schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:44:
Een jaartje geleden ofzo heb ik met die dingen als basis zo'n netwerk opgezet. Het berijk met een PCB antenne is niet geweldig, 2-5 meter. Met een versterkertje erachter valt 100 meter wel te halen.
Je moet inderdaad steeds switchen tussen ontvangen en verzenden.
De 6 connecties kan hij tegelijk op luisteren. Als je van 1 van die 6, of alle zes, data hebt ontvangen kan de ontvanger verzender worden en naar een compleet nieuw adres toe verzenden.
Je kunt dus on-the-fly het luister en zend adres veranderen, het lastige was de timing goed krijgen.
Ze hebben een 40 bits adres, op deze manier kun je theoretisch miljarden units in 1 netwerk hangen. (Wordt wel een intens traag netwerk... maar het kan.)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq