Hallo allemaal,
Na veel forums en reviews te hebben gelezen op het internet, heb ik besloten om een uATX game pc in elkaar te zetten. Door het kleinere formaat kan ik hem mooi kwijt. Nu komt het dan natuurlijk zover dat ik een build moet gaan kiezen, en aangezien de laatste pc die ik in elkaar heb gezet ongeveer 9 tot 10 jaar geleden is ( allemaal laptops sinds toen ), gaat het niet allemaal van een leien dakje. En daarom roep ik jullie hulp in ( en hoop ik dat jullie willen helpen
)
Eerst uiteraard het DAA beleid:
- Wat wil je gaan doen met je nieuwe systeem?
Ikzelf wil er vooral games op spelen. Dit zal vooral BF4 worden en spellen zoals LoL/Arkham Origins etc.
Mijn vriendin zal echter vooral de pc gaan gebruiken voor fotobewerking ( raw bestanden uiteraard ). De programma's die hierbij zullen worden gebruikt zijn vooral Adobe Photoshop en Lightroom.
- Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 1400 euro gaan kosten.
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en wil meenemen?
Nee, er is niks wat ik meeneem. Echter hoeft het muis en toetsenbord niet echt high end te zijn, deze laat ik dan ook buiten de prijs. In de prijs van 1400 euro zit dus de uATX en het beeldscherm.
- Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren?
Nee, ik ben hier te weinig in thuis om hier daadwerkelijk zelf een juist oordeel over te vormen.
- Heb je nog bepaalde wensen?
De uATX mag niet te groot zijn, daarom natuurlijk de mini….
Echter zijn de maximale afmetingen ongeveer: BxDxH = 20x40x40. Dus het hoeft niet zo een klein blokje te zijn, het is wel een soort van tower model. Ik wil wel dat het geheel goed gekoeld is en stil is....
Tevens heb ik nog de volgende wensen:
SSD: mijn voorkeur gaat uit naar de 256 gig, echter mocht dit prijstechnisch niet lukken dan wordt het uiteraard een 120 gig.
HDD: 750 TB tot 1 TB
Ram: 12 tot 16 gig
Grafische kaart: Battlefield 4 het liefst op het hoogst kunnen spelen en beetje futureproof?
Koeling: Waterkoeling nodig met een uATX of zijn de fans genoeg?
En als laatste….. een witte kast
, want dit past het beste in het huis
De build waar ik tot nu toe zelf op ben gekomen is:
Als eerste de kast.....
Aerocool Dead Silence White Edition – 90 euro ( met verzendkosten inbegrepen )
http://www.aerocool.com.tw/chassis/ds/1021.html ( voor de specs )
Deze is niet in de pricewatch daarom los toegevoegd
Deze lijkt mij wel wat, echter sta altijd open voor nog een andere kast als die beter is. De volgende onderdelen dan allemaal in de pricewatch:
Ik zit hiermee net iets over de prijs heen, maar die 18 euro kan ik ook wel weer missen op die 1400 euro. Waarschijnlijk, kan eigenlijk wel zeggen dat het zeker is, zullen er onderdelen niet met elkaar samen kunnen of heb ik een te overdreven onderdeel uitgekozen die goedkoper kan...maar dat is mijn onervarenheid. Veel informatie de afgelopen tijd gelezen en soms zie ik door de bomen het bos niet meer.
Voor degenen die graag willen helpen, pas aan wat er volgens jullie aangepast hoort te worden en wat te veel/te weinig is, ik ben benieuwd hoe ik het er van af heb gebracht
.
Alvast bedankt!
Edit:
Met wijzigingen kom ik nu uit op:
Na veel forums en reviews te hebben gelezen op het internet, heb ik besloten om een uATX game pc in elkaar te zetten. Door het kleinere formaat kan ik hem mooi kwijt. Nu komt het dan natuurlijk zover dat ik een build moet gaan kiezen, en aangezien de laatste pc die ik in elkaar heb gezet ongeveer 9 tot 10 jaar geleden is ( allemaal laptops sinds toen ), gaat het niet allemaal van een leien dakje. En daarom roep ik jullie hulp in ( en hoop ik dat jullie willen helpen
Eerst uiteraard het DAA beleid:
- Wat wil je gaan doen met je nieuwe systeem?
Ikzelf wil er vooral games op spelen. Dit zal vooral BF4 worden en spellen zoals LoL/Arkham Origins etc.
Mijn vriendin zal echter vooral de pc gaan gebruiken voor fotobewerking ( raw bestanden uiteraard ). De programma's die hierbij zullen worden gebruikt zijn vooral Adobe Photoshop en Lightroom.
- Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 1400 euro gaan kosten.
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en wil meenemen?
Nee, er is niks wat ik meeneem. Echter hoeft het muis en toetsenbord niet echt high end te zijn, deze laat ik dan ook buiten de prijs. In de prijs van 1400 euro zit dus de uATX en het beeldscherm.
- Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren?
Nee, ik ben hier te weinig in thuis om hier daadwerkelijk zelf een juist oordeel over te vormen.
- Heb je nog bepaalde wensen?
De uATX mag niet te groot zijn, daarom natuurlijk de mini….
Echter zijn de maximale afmetingen ongeveer: BxDxH = 20x40x40. Dus het hoeft niet zo een klein blokje te zijn, het is wel een soort van tower model. Ik wil wel dat het geheel goed gekoeld is en stil is....
Tevens heb ik nog de volgende wensen:
SSD: mijn voorkeur gaat uit naar de 256 gig, echter mocht dit prijstechnisch niet lukken dan wordt het uiteraard een 120 gig.
HDD: 750 TB tot 1 TB
Ram: 12 tot 16 gig
Grafische kaart: Battlefield 4 het liefst op het hoogst kunnen spelen en beetje futureproof?
Koeling: Waterkoeling nodig met een uATX of zijn de fans genoeg?
En als laatste….. een witte kast
De build waar ik tot nu toe zelf op ben gekomen is:
Als eerste de kast.....
Aerocool Dead Silence White Edition – 90 euro ( met verzendkosten inbegrepen )
http://www.aerocool.com.tw/chassis/ds/1021.html ( voor de specs )
Deze is niet in de pricewatch daarom los toegevoegd
Deze lijkt mij wel wat, echter sta altijd open voor nog een andere kast als die beter is. De volgende onderdelen dan allemaal in de pricewatch:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Gene | € 164,41 | € 164,41 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC | € 280,85 | € 280,85 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 52,- | € 52,- |
| 1 | LG IPS237L Zwart | € 163,50 | € 163,50 |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9 | € 156,- | € 156,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 148,- | € 148,- |
| 1 | Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram | € 5,59 | € 5,59 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.328,35 | |
Ik zit hiermee net iets over de prijs heen, maar die 18 euro kan ik ook wel weer missen op die 1400 euro. Waarschijnlijk, kan eigenlijk wel zeggen dat het zeker is, zullen er onderdelen niet met elkaar samen kunnen of heb ik een te overdreven onderdeel uitgekozen die goedkoper kan...maar dat is mijn onervarenheid. Veel informatie de afgelopen tijd gelezen en soms zie ik door de bomen het bos niet meer.
Voor degenen die graag willen helpen, pas aan wat er volgens jullie aangepast hoort te worden en wat te veel/te weinig is, ik ben benieuwd hoe ik het er van af heb gebracht
Alvast bedankt!
Edit:
Met wijzigingen kom ik nu uit op:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed | € 225,13 | € 225,13 |
| 1 | Asus H87M-E | € 69,99 | € 69,99 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC | € 280,85 | € 280,85 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 52,- | € 52,- |
| 1 | LG IPS237L Zwart | € 163,50 | € 163,50 |
| 1 | Thermalright HR-02 Macho Rev. A | € 37,99 | € 37,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 143,51 | € 143,51 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 55,- | € 55,- |