Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-04 22:28
Ik las op internet iets over een magneet die gasmoleculen beïnvloed en daardoor een gasbesparing van 10% teweeg kan brengen. Het lijkt mij een broodje aap
wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als er wat in had gezeten had in 2009 iedereen zo'n magneet gehad?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39

Kraz

Saving the world

Broodje aap lijkt me.
In het topic staat op pag. 4 nog onderstaande tekst;
--------------
Helaas is de vermelding van de bevestiging van de werking door Tüv voorbarig: Tüv heeft die verklaring al enige tijd geleden ingetrokken in een buitengewoon pittig persbericht Kennelijk heeft Tüv de verklaring van de werking voor 1 heel specifiek geval (olie ipv gas overigens) bevestigd en wordt nu door de fabrikant ten onrechte de suggestie gewekt dat de energiebesparing voor alle producten door Tüv erkend is. Tüv Thuringen maakt in haar persbericht zelfs melding van misbruik.

Quote:
Die TÜV Thüringen Anlagentechnik GmbH & Co. KG erklärt hiermit nochmals:
Das in der Werbung der Firma SCS Schneider GmbH dargestellte Zertifikat hat keine Gültigkeit mehr, da es für ungültig erklärt und eine Prüfung nur hinsichtlich eines speziellen Falles vorgenommen wurde.
Der TÜV Thüringen weist ausdrücklich daraufhin, dass er für die Anwendung derartiger magnetischer Systeme an anderen Anlagen innerhalb des Privatbesitzes oder in der industriellen Anwendung keine Wirksamkeitsprüfung und damit keine Zertifikatserteilung vorgenommen hat.
Die Firma Schneider SCS GmbH missbraucht die Einmaligkeit der Zertifikatserteilung im Rahmen ihrer Produktwerbung und suggeriert, dass die zertifizierte Wirksamkeit für alle magnetischen Systeme dieser Firma und für alle Öl- und Gasheizanlagen bürgen würde. Dies kann von Seiten des TÜV Thüringen nicht bestätigt werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-04 22:28
zelf nuon heeft zon magneet in het assortiment
https://www.google.nl/url...g2=5vYj4i7uoeZcqXWMSiKPKA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 23:50
Die magneet van de Nuon lijkt me vooral voor grote installaties. Als jij je water zou ontharden dan kookt het sneller en ben je minder gas nodig. Als je het gas voor de meter gaat koelen, dan zet het na de meter weer uit profit!?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombaya
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-04 18:16
Over die magneet van nuon:
Het systeem is interessant voor bedrijven met een gasverbruik van minimaal 1 miljoen m3.
Lijkt me dus niet zo interessant voor thuisgebruik...

Zombaya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:09

g0tanks

Moderator CSA
Zo'n magneet werkt alleen op polaire moleculen. Het zijn dus vooral de onzuiverheden in het aardgas die het effect hiervan ondervinden, want methaangas (waar aardgas >80% uit bestaat) is zelf niet-polair. Dat Nuon beweert dat de onzuiverheden zich gaan clusteren is dus best plausibel. Dit leidt tot een groter contactoppervlak tussen het methaan en de benodigde zuurstof voor verbranding, wat weer leidt tot een hogere efficientië. Waarschijnlijk wordt de rol van die onzuiverheden pas significant bij grootverbruik.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 19:47
Erg ongeloofwaardig dit. Raar dat NUON dit verkoopt.
Als de verbranding met dat ding 5% efficienter verloopt, dan is dat nu dus wel 5% minder efficient.
Dat zou betekenen dat in de huidige situatie 5% van het aardgas onverbrand de ketel verlaat.
Kan natuurlijk ook zijn dat er toch nog magische energie zit in de rook die de ketel verlaat, maar dat is dan volgens mij eenvoudig natuurkundig te onderbouwen en in echt onderzoek aan te tonen.

Overigens op de site:
- geen enkele verwijzing naar echt onderzoek
- anekdotisch bewijs
- geen uitleg van het werkingsprincipe
Pagina: 1