Toon posts:

Thin en light gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk ga ik komende tijd veel reizen en ben daarom op zoek naar een lichte gaminglaptop als aanvulling op mijn werklaptop.

Wensen:
- Een laptop waarop moderne spellen (Battlefield 4) goed speelbaar zijn en ik ook de komende twee jaar nieuwe spellen zonder problemen op medium/low settings kan blijven spelen.
- Lichtgewicht (ivm reizen met alleen handbagage)
- SSD

Budget: Niet zo belangrijk, verwacht zo rond de 1500 euro, maar ik wil best meer betalen als er duidelijke meerwaarde is.

Ik heb zelf al even rondgekeken en kom tot de volgende opties:

- Gigabye P34G, 1400 euro
pro:
- 1.76 kg
- fatsoenlijk scherm
- i7-4700HQ, GTX 760M, 128 gb SSD, 750 gb harddisk
con:
- In Duitsland bestellen, dus waarschijnlijk QWERTZ toetsenbord ;(
- slechte accuduur

- Razer Blade, 1480 euro
pro:
- 1.88 kg
- i7-4702HQ, GTX 765M, 256 gb SSD
con:
- niet standaard extra harddisk, wel mogelijkheid tot upgraden SSD tegen bijbetaling
- Importeren uit Amerika, dus er komen nog ~370 euro invoerrechten & btw bij.
- Scherm is poep

- MSI GE40-2OC 1250 euro
pro:
- i7-4702MQ, GTX 760M, 128 gb SSD, 750 gb harddisk
- bestaat ook een barebone versie van voor zelf samenstellen
con:
- 2 kg
- Scherm is nog slechter als die van de Razer blade. De versie in Nederland heeft wel een ander scherm (full HD), maar ik ben er niet gerust op dat de kwaliteit beter is.

- Clevo W320ST/K33-3E, 1380 euro
pro:
- Zelf samenstelbaar
- fatsoenlijk scherm
- beste specs: i7-4700MQ, GTX 765M, 480 (!) gb SSD
con:
- 2.1 kg en lelijk
- reviews zijn tegenstrijdig over kwaliteit accu en touchpad
- AFAIK Nog niet gereviewed door een site die ik vertrouw (tweakers, anandtech, etc.)

Ik twijfel nu tussen de Gigabyte P34G en de Clevo W320ST, omdat ik een fatsoenlijk scherm belangrijker vindt als de accu. Wat is wijsheid? Weten jullie nog reviews van de W320ST die serieus genomen kunnen worden? Zijn er nog andere modellen die aan mijn eisen zouden kunnen voldoen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:03:
- Gigabye P34G, 1400 euro
pro:
- 1.76 kg
- fatsoenlijk scherm
- i7-4700HQ, GTX 760M, 128 gb SSD, 750 gb harddisk
con:
- In Duitsland bestellen, dus waarschijnlijk QWERTZ toetsenbord ;(
- slechte accuduur
Een reseller op notebookreview heeft aangegeven dat zijn complete voorraad P34G's aangekomen is met een geknakte behuizing. De bouwkwaliteit van dit ding is absurd slecht. Als hij in de doos al schade oploopt...
- MSI GE40-2OC 1250 euro
pro:
- i7-4702MQ, GTX 760M, 128 gb SSD, 750 gb harddisk
- bestaat ook een barebone versie van voor zelf samenstellen
con:
- 2 kg
- Scherm is nog slechter als die van de Razer blade. De versie in Nederland heeft wel een ander scherm (full HD), maar ik ben er niet gerust op dat de kwaliteit beter is.
Weet je heel zeker dat er een 1080p scherm op zit? Volgens de eerste berichten van de GE40 zou er een 1080p scherm in zitten, maar de meeste buitenlandse webshops die dat in de eerste instantie aangaven hebben dat nu veranderd naar 900p. Ik heb nog geen reviews gezien die het 1080p scherm hebben.
- Clevo W320ST/K33-3E, 1380 euro
pro:
- Zelf samenstelbaar
- fatsoenlijk scherm
- beste specs: i7-4700MQ, GTX 765M, 480 (!) gb SSD
con:
- 2.1 kg en lelijk
- reviews zijn tegenstrijdig over kwaliteit accu en touchpad
- AFAIK Nog niet gereviewed door een site die ik vertrouw (tweakers, anandtech, etc.)
Volgens notebookcheck maakt dit ding 40 decibel herrie in idle. Alles van 35db of meer beschouw ik als miskoop alleen al vanwege de fan noise. Lijkt mij ook niet echt aan te raden.

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een thin & light gaming laptop. Geld is geen issue. Hij moet echter op zijn minst 1080p zijn, dun (en dan bedoel ik niet die dikke machines die hierboven staan), er moet een gpu (geen intel HD) en een ssd in zitten.

Volgens mij is dat echter niet mogelijk. De enige die iets aanbied is de bovengenoemde Razer Blade maar ja, niet in europa verkrijgbaar dus dat is een ramp met support. De enige andere die ik kon vinden was de Samsung Ativ Book 7 NP740U3E-X01NL. Niet echt een hoogvlieger maar het zit ergens in het midden van alle wensen.

Het is echt verbazingwekkend hoeveel snoeilelijke en logge laptops er nog op de markt zijn (vooral onder de noemer gaming laptop). Alsof het 1995 is ofzo.

Blijkbaar is razer de enige die het begrijpt. Eeuwig spijtig dat ze niet hier op de markt zijn (toch wel vreemd gezien ze wel andere producten hier verkopen dus het distributie kanaal is er).

Verwijderd

actionInvoke schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:52:
De enige andere die ik kon vinden was de Samsung Ativ Book 7 NP740U3E-X01NL. Niet echt een hoogvlieger maar het zit ergens in het midden van alle wensen.
Noem je dat een gaming laptop? De GPU daarin presteert nog slechter dan het exemplaar in de macbook air...

Je hebt trouwens ook nog pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:40:
Weet je heel zeker dat er een 1080p scherm op zit? Volgens de eerste berichten van de GE40 zou er een 1080p scherm in zitten, maar de meeste buitenlandse webshops die dat in de eerste instantie aangaven hebben dat nu veranderd naar 900p. Ik heb nog geen reviews gezien die het 1080p scherm hebben.
Ik ook niet, maar als je in de pricewatch kijkt beweren alle Nederlandse webshops die hem verkopen dat er een 1080p scherm op zit. De 1600x900 versie staat overigens ook in de pricewatch, maar heeft geen verkopende shops meer.

@actioninvoke,

Misschien een tweede hands Sony vaio Z met power media dock? Anders bestaat die laptop inderdaad niet, de razor blade heeft namelijk geen full HD scherm.

Verwijderd

actionInvoke schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:52:
Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een thin & light gaming laptop. Geld is geen issue. Hij moet echter op zijn minst 1080p zijn, dun (en dan bedoel ik niet die dikke machines die hierboven staan), er moet een gpu (geen intel HD) en een ssd in zitten.

Volgens mij is dat echter niet mogelijk. De enige die iets aanbied is de bovengenoemde Razer Blade maar ja, niet in europa verkrijgbaar dus dat is een ramp met support. De enige andere die ik kon vinden was de Samsung Ativ Book 7 NP740U3E-X01NL. Niet echt een hoogvlieger maar het zit ergens in het midden van alle wensen.

Het is echt verbazingwekkend hoeveel snoeilelijke en logge laptops er nog op de markt zijn (vooral onder de noemer gaming laptop). Alsof het 1995 is ofzo.
...
Ik ben met je eens dat het aanbod zeer beperkt is. Maar een gaming laptop heeft nou eenmaal wat zwaardere onderdelen. GPU bijv. heeft ruimte nodig en produceert veel warmte, wat ook weer goed/snel afgevoerd moet kunnen worden. Dat gaat niet in een smalle 'design'behuizing.

Er zijn zat gaming laptops op de markt die er wel gaaf uitzien, maar niet op de manier hoe jij het wilt. Blijkbaar geen markt voor.
Pagina: 1