Voor mijn werk ga ik komende tijd veel reizen en ben daarom op zoek naar een lichte gaminglaptop als aanvulling op mijn werklaptop.
Wensen:
- Een laptop waarop moderne spellen (Battlefield 4) goed speelbaar zijn en ik ook de komende twee jaar nieuwe spellen zonder problemen op medium/low settings kan blijven spelen.
- Lichtgewicht (ivm reizen met alleen handbagage)
- SSD
Budget: Niet zo belangrijk, verwacht zo rond de 1500 euro, maar ik wil best meer betalen als er duidelijke meerwaarde is.
Ik heb zelf al even rondgekeken en kom tot de volgende opties:
- Gigabye P34G, 1400 euro
pro:
- 1.76 kg
- fatsoenlijk scherm
- i7-4700HQ, GTX 760M, 128 gb SSD, 750 gb harddisk
con:
- In Duitsland bestellen, dus waarschijnlijk QWERTZ toetsenbord
- slechte accuduur
- Razer Blade, 1480 euro
pro:
- 1.88 kg
- i7-4702HQ, GTX 765M, 256 gb SSD
con:
- niet standaard extra harddisk, wel mogelijkheid tot upgraden SSD tegen bijbetaling
- Importeren uit Amerika, dus er komen nog ~370 euro invoerrechten & btw bij.
- Scherm is poep
- MSI GE40-2OC 1250 euro
pro:
- i7-4702MQ, GTX 760M, 128 gb SSD, 750 gb harddisk
- bestaat ook een barebone versie van voor zelf samenstellen
con:
- 2 kg
- Scherm is nog slechter als die van de Razer blade. De versie in Nederland heeft wel een ander scherm (full HD), maar ik ben er niet gerust op dat de kwaliteit beter is.
- Clevo W320ST/K33-3E, 1380 euro
pro:
- Zelf samenstelbaar
- fatsoenlijk scherm
- beste specs: i7-4700MQ, GTX 765M, 480 (!) gb SSD
con:
- 2.1 kg en lelijk
- reviews zijn tegenstrijdig over kwaliteit accu en touchpad
- AFAIK Nog niet gereviewed door een site die ik vertrouw (tweakers, anandtech, etc.)
Ik twijfel nu tussen de Gigabyte P34G en de Clevo W320ST, omdat ik een fatsoenlijk scherm belangrijker vindt als de accu. Wat is wijsheid? Weten jullie nog reviews van de W320ST die serieus genomen kunnen worden? Zijn er nog andere modellen die aan mijn eisen zouden kunnen voldoen?
Wensen:
- Een laptop waarop moderne spellen (Battlefield 4) goed speelbaar zijn en ik ook de komende twee jaar nieuwe spellen zonder problemen op medium/low settings kan blijven spelen.
- Lichtgewicht (ivm reizen met alleen handbagage)
- SSD
Budget: Niet zo belangrijk, verwacht zo rond de 1500 euro, maar ik wil best meer betalen als er duidelijke meerwaarde is.
Ik heb zelf al even rondgekeken en kom tot de volgende opties:
- Gigabye P34G, 1400 euro
pro:
- 1.76 kg
- fatsoenlijk scherm
- i7-4700HQ, GTX 760M, 128 gb SSD, 750 gb harddisk
con:
- In Duitsland bestellen, dus waarschijnlijk QWERTZ toetsenbord
- slechte accuduur
- Razer Blade, 1480 euro
pro:
- 1.88 kg
- i7-4702HQ, GTX 765M, 256 gb SSD
con:
- niet standaard extra harddisk, wel mogelijkheid tot upgraden SSD tegen bijbetaling
- Importeren uit Amerika, dus er komen nog ~370 euro invoerrechten & btw bij.
- Scherm is poep
- MSI GE40-2OC 1250 euro
pro:
- i7-4702MQ, GTX 760M, 128 gb SSD, 750 gb harddisk
- bestaat ook een barebone versie van voor zelf samenstellen
con:
- 2 kg
- Scherm is nog slechter als die van de Razer blade. De versie in Nederland heeft wel een ander scherm (full HD), maar ik ben er niet gerust op dat de kwaliteit beter is.
- Clevo W320ST/K33-3E, 1380 euro
pro:
- Zelf samenstelbaar
- fatsoenlijk scherm
- beste specs: i7-4700MQ, GTX 765M, 480 (!) gb SSD
con:
- 2.1 kg en lelijk
- reviews zijn tegenstrijdig over kwaliteit accu en touchpad
- AFAIK Nog niet gereviewed door een site die ik vertrouw (tweakers, anandtech, etc.)
Ik twijfel nu tussen de Gigabyte P34G en de Clevo W320ST, omdat ik een fatsoenlijk scherm belangrijker vindt als de accu. Wat is wijsheid? Weten jullie nog reviews van de W320ST die serieus genomen kunnen worden? Zijn er nog andere modellen die aan mijn eisen zouden kunnen voldoen?