Ramon schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:36:
[...]
De vergelijking is tussen Windows 7 en 8(.1). Natuurlijk is het persoonlijk wat je fijner vindt. Ik vind de heatmaps bij de processes, het overzicht bij performance echt een stuk verbeterd. Daarnaast is de start-up tab ook handig om te zien of iets veel tijd inneemt.
Ik had het even puur over de performance tab. Die tab voor opstarten is wel prettig, moest je eerst via msconfig doen en kreeg je nog irritante meldingen ook. Die zijn nu ook verleden tijd.
[...]
Waarom precies niet? Ja het is iets minder dan sommige andere antivirusprogramma's maar het is zero-maintenance en gratis. En het heeft mij al een hele tijd virusvrij gehouden. Natuurlijk zit de beste antivirus gewoon op de stoel.
Toen ik W8 op m'n zakelijke laptop moest installeren, zag ik 't niet, kreeg er geen melding van en kon er geen optie voor vinden. Wat ik niet zie en geen controle op kan uitvoeren, vertrouw ik niet. Net als een rootkit, zie je niet, hoor je niet, merk je niet. Als ik iets van AV draai, wil ik er visuele bevestiging van hebben dat het aanwezig is. Al is het maar een icoon in 't systeemvak om de GUI naar voren te halen.
Dat jij nog geen virus hebt gehad kan ook zijn omdat je gewoon voorzichtig op 't web bent. Zoals je al zei, de beste AV zit op de stoel.
[...]
Lees dit maar eens:
http://blogs.msdn.com/b/b...ng-in-windows-update.aspx
Samengevat:
- Ja updates worden geconsolideerd per maand zodat er maar één update nodig is per maand.
- Geen update-popup op onhandige momenten, zoals if you are in presentation mode, playing a game, or watching a movie full-screen.
- Geen reboot wanneer je bestanden open hebt staan in applicaties
Dit is allemaal nieuw in Windows 8.
Dat de updates samengevoegd wordt merkte ik bij de eerste updates die ik moest installeren. Had er al gelijk een paar van totaal 480 MB! Dat je geen popups meer krijgt is maar beter ook, want als er een midden in je scherm komt, met focus, en je bent net een brief aan het typen kan je zomaar op [enter] rammen en dan maar hopen dat de knop die focus had was voor het uitstellen. Heb 't al een keer gehad, op een server tijdens kantoortijden! Ik was als de dood dat 't 'herstart nu' was, maar dat bleef gelukkig uit.
Voor dat laatste punt heb ik mijn twijfels of dat ook daadwerkelijk werkt. Toen ik 8.1 installeerde kwam er doodleuk een timer in beeld en kon je kiezen tussen 'nu herstarten' en 'close'. Na 'close' gekozen te hebben kreeg ik geen waarschuwing of wat dan ook en ging 't gewoon herstarten toen de timer op de achtergrond op 0:00 stond. Nergens was er ook maar iets te zien hoe lang je nog had. Het gaf nog aan dat je met 'close' door kon gaan om later te herstarten, maar dat was dus een dikke vette leugen. Ik vertrouw zulk soort meldingen/beweringen nooit meer van MS.
[...]
Kan je vinden, het zit er wel in. Je kan het uitzetten.
Weet ik, ik geef alleen de gigantische beperking ervan aan. Het is er, maar ik heb 't alleen nog maar in IE zien werken. En zelfs daar alleen in een multi-line input veld zoals de (quick) reply hier.
[...]
Zoals gezegd, het is een nieuwe feature van W8, daarom staat het erin. Bovendien heb je in Windows 8 geen script nodig om het uit te zetten (

)
Bij Ubuntu was 't niets anders dan de amazon lens te verwijderen. En nu kan je 't via je settings regelen. Verder geen idee mbt die hele zoek integratie van 't OS, ik ben al sinds 2010 over op Debian Sid.
[...]
Mijn punt was ook niet om alleen maar positieve punten op te noemen want die verschillen per persoon. Mijn punt was om verschillen tussen 7 en 8.1 te duiden. Dat jij die punten niet zo interessant vind is niet zo relevant, dunkt me.
Ik probeer ze objectief te bekijken en te oordelen of het een selling point is voor een gaming OS. Tot nu toe zijn geen van de punten dat, het is alleen iets voor je algemene werk met het OS.
Maar we dwalen een beetje af. Teunemans heeft nog geen beslissing gemaakt.