Game systeem, Windows 7 of 8.1?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik heb de vraag of ik bij mijn game pc, die ik binnenkort ga bestellen en maken, het beste Windows 7, of Windows 8.1 kan kopen.

Zelf heb ik namelijk geen idee welke ik moet kiezen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:03
Heel simpel, als het je niet veel uitmaakt, Windows 8.1 aangezien die alle functies van DirectX11.1 ondersteund, en Windows 7 maar beperkt.

Zelfs ik als velle tegenstander van Windows 8, heb het geinstalleerd, puur voor de games, en de kwaliteit van de games. Al me overige desktop zaken doe ik onder Linux (dual boot).

Naast DirectX11.1, is het gewoon puur waar jouw eigen voorkeur ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
de videokaart die ik nu in gedachten heb heeft DirectX 11.2
dus al wil ik die volledig gebruiken zou ik Windows 8.1 moeten kiezen?

Kan ik ze ook niet allebei, dat ik bij het opstarten kan kiezen of zoiets. of is dat niet mogelijk/handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

kan wel, moet je alleen twee licenties hebben, dure business.

8.1 is wel aan te raden, maar echt lekker werken doet het niet. W7 vind ik zelf veel fijner werken, maar ach.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
Ja, daar zit ik dus mee.
Ik ben bang dat heel dat Windows 8.1 gewoon niks is, maar ben bang dat als ik voor 7 kies dat ik dan straks achterloop, en niet alles ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:59
Probeer 8.1 gewoon, als je het niets vind installeer je Start8 of Classic Startmenu en heb je Windows 7 maar dan moderner en sneller.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CSA -> WOS

Voordat je een vraag stelt heb je ongetwijfeld al een en ander gelezen en overwogen. Wat zijn je eigen argumenten voor of tegen beide?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
Voor:

Windows 7: Ik ben er bekend mee, het werkt gewoon super.
Windows 8.1: Het is nieuw, dus word nog lang ondersteund.

Tegen:
Windows 7: Denk dat ik straks mijn pc niet optimaal kan gebruiken, omdat hij dingen niet ondersteund.
Windows 8.1: Hoor er veel slechte dingen over, vind het uiterlijk gewoon bagger, en denk dat alles niet meer zo overzichtelijk is als bij Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Misschien vind je dit wel interessant, over wat er binnen in Windows 8 allemaal veranderd is: http://arstechnica.com/in...er-the-hood-of-windows-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

teunemans schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:46:
Tegen:
Windows 7: Denk dat ik straks mijn pc niet optimaal kan gebruiken, omdat hij dingen niet ondersteund.
Dat heb je nu eigenlijk al met de laatste DirectX versie en dat zal door gaan. Al moet je je wel af gaan vragen hoeveel je er van zal merken. Er zijn nog zat hedendaagse games die op XP werken, ondanks het missen van DX10+ support. Het is maar iets visueels.
Windows 8.1: Hoor er veel slechte dingen over, vind het uiterlijk gewoon bagger, en denk dat alles niet meer zo overzichtelijk is als bij Windows 7
Ik heb zakelijk nu Windows 8 en m'n vader heeft W7 (heb ik ook in een VM) en zie niet direct in wat minder overzichtelijk zou moeten worden. Je zou 't juist kunnen noemen dat 't overzichtelijker wordt met 8(.1) door het grote menu start. Je kan veel meer programma's in je startmenu zetten. Bij W7 ben je beperkt aan verticale ruimte. Met 8 kan je verschillende groepen maken om zo overzicht te creëren. En je bent niet beperkt met ruimte.

Het is wel dat het stukje "alle programma's" niet mooi gesorteerd is, maar verders kan je alles wel vinden. En de Win+X sneltoets vind ik zelf geweldig, niet meer tig keer klikken voor Programma's en Onderdelen bijvoorbeeld, of lastig doen voor een admin command prompt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10 23:20
Classic Shell heb je niet meer nodig in Windows 8.1. Je hebt gewoon de startknop terug, alleen zonder het normale 'menu start'-menu. Ik zou voor Windows 8.1 gaan, vroeg of laat zal je er toch aan moeten wennen en dan kan je beter vroeg beginnen. Ik verwacht niet dat alle games ineens naar Linux o.i.d. gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:23

Steef

GoT's Most Eaten

DirectX 11.2 is Windows 8.1 en Xbox One exclusive, de PS4 zal bij mijn weten ook 11.x ondersteunen? Gezien de komende generatie consoles lekker "gewoon" x86 zijn lijkt het mij goed mogelijk dat games gebruik gaan maken van 11.1 en 11.2 features. De adoptie kan wel eens een stuk rapper verlopen nu alles op één lijn zit.

Download de 8.1 consumer preview en doe even een weekje echt je best om er wat van te maken, ik ben recentelijk geforceerd over gegaan (7 -> 8.1) en kan er inmiddels wel mee leven - gewoon om de metro meuk heen kijken tot het uitontwikkeld is.

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
ThaRabbit schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:07:
[...] de PS4 zal bij mijn weten ook 11.x ondersteunen? [...]
De hardware ondersteund de DirectX 11.2 en Opengl 4.4 feature set ja, maar zover ik weet kunnen games alleen gebruik maken van twee PS4 unieke APIs (1 low-level en de andere een wrapper daarvoor) (Gamasutra: Inside the PlayStation 4 With Mark Cerny).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ThaRabbit schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:07:
DirectX 11.2 is Windows 8.1 en Xbox One exclusive, de PS4 zal bij mijn weten ook 11.x ondersteunen?
Wat is 't nou? Eerst zeg je dat DX Windows 8(.1) en XBO exclusief is, en opeens gooi je de PS4 erbij? Met die laatste opmerking ga je er vanuit dat er een MS OS op de PS4 draait. Laatste keer dat ik keek wat er op een Playstation draaide was voor de PS3 de keus gevallen op Linux. Dat zal voor de PS4 niet veel anders zijn.
Elke console heeft z'n eigen OS. DirectX is van Microsoft en zal daarom op geen enkel ander platform draaien dan die van hun.

Maar goed, het gaat hier niet over consoles, daar moet je bij Spielerij voor wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Het argument wat ik probeerde te maken is dat de hardware configuraties (en dus hardware support voor nieuwe feature sets) van aankomende consoles het gebruik van die nieuwe feature sets makkelijker maakt.

Waar men bij de huidige generatie mogelijk niet gemotiveerd is om ports te voorzien van support voor nieuwe feature sets (hardware level support is immers toch niet aanwezig op de consoles) kan voor de komende generatie games wel eens niet het geval zijn. De hardware zit veel meer op 1 lijn.

Je zou hieruit de conclusie kunnen trekken dat support voor die hardware features in toekomstige games veel waarschijnlijker is dan voorheen - wat de OP misschien mee wil nemen in zijn OS keuze. Die hardware features worden immers via de DX API blootgesteld.

n.b. Ik had het m.b.t. de ps4 over de feature set moeten hebben, niet de API. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Steef op 09-11-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
Ik ga hem downloaden, en uitproberen. en dan moet ik mijn keus maken.

Iig heel erg bedankt voor de reacties allemaal, en als ik gaandeweg vragen heb stel ik ze hier wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 10:26
teunemans schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:57:
Ik ga hem downloaden, en uitproberen. en dan moet ik mijn keus maken.

Iig heel erg bedankt voor de reacties allemaal, en als ik gaandeweg vragen heb stel ik ze hier wel weer
Ik heb ook een nieuw systeem gebouwt en beide geprobeert. Vind Windows 8.1 het echt niet waard. Windows 7 is een goed werkende, breed ondersteunde desktop software en werkt gewoon altijd goed. 8.1 daarintegen had probelemen met verschillende hardware in huis waaronder de printer, ook weet microsoft niet wat ze aan het doen zijn aangezien er veel dingen dubbel zijn: het configuratiescherm bijv. Je kan natuurlijk allemaal programmas installeren en instellingen veranderen maar dat is alleen maar veel werk aangezien Windows 7 gewoon prima werkt.

Kies windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 20:22
maarten0009 schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:49:
[...] 8.1 daarintegen had probelemen met verschillende hardware in huis waaronder de printer,
Dat is ook waarom je het eerst moet proberen. Heb je geen problemen met de hardware vervalt dit hele argument ;)
ook weet microsoft niet wat ze aan het doen zijn aangezien er veel dingen dubbel zijn: het configuratiescherm bijv. [...]
Wat ook helemaal ligt aan hoe je met W8.1 omgaat. Zelf ben ik bijv. nooit in de modern UI gebeuren, behalve als ik met win+typen een programma opstart. Dat configuratiescherm heb ik dus ook niets mee te maken en zie ik praktisch nooit (ja, eens in de 3 maanden ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 10:26
Wat ook helemaal ligt aan hoe je met W8.1 omgaat. Zelf ben ik bijv. nooit in de modern UI gebeuren, behalve als ik met win+typen een programma opstart. Dat configuratiescherm heb ik dus ook niets mee te maken en zie ik praktisch nooit (ja, eens in de 3 maanden ofzo).
Dus weer een reden minder om voor Windows 8.1 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Ik heb mijn Windows 8.1 systeem purr en alleen om te gamen. Ander werk doe ik op het zelfde systeem maar dan onder OSX.

Ben van Windows 7 naar 8 en nu 8.1 en alles werkt zonder probleem.
Als mijn hardware wordt ondersteunt en werkt perfect.

Enig wat ik extra moest binnen halen was nieuwe Video drivers.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
maarten0009 schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:32:
[...]

Dus weer een reden minder om voor Windows 8.1 te gaan?
- Vernieuwde task manager
- Vernieuwde copy-dialog
- Minder geheugengebruik
- Sneller opstarten, afsluiten, wake from sleep,
- Ingebouwde virusscanner (scheelt configuratie of betalen voor een third-party virusscanner)
- DPI per scherm in te stellen
- Skydrive integratie
- Zuiniger
- Sneller browsen in Chrome of Firefox ( bron: http://usabilitygeek.com/...-and-performance-testing/ )
- File History ipv full backup (is persoonlijk wat je beter vind, maar ik vind File History wel fijn, hoef je nauwelijks iets aan in te stellen en het werkt gewoon).
- Betere taalsupport (je kan ieder taalpakket dat je wil installeren)
- Opties voor refresh en reset (met één druk op de knop je pc verversen)
- Minder reboots voor Windows Update
- Integratie met Microsoft Account en syncing tussen apparaten
- Verbeterde verkenner
- Start Screen ipv Startmenu
- Metro
- Ingebouwde spellingcontrole
- Bing search integratie
- Hyper-V

En vast nog wel meer redenen om wel voor 8.1 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 is niet beter als xp met gaming :)

http://benchmark3d.com/bl...7-vs-windows-xp-benchmark

Maak lekker een multieboot met het oude W7 en het nieuw W8.1 om beide te gebruiken en te vergelijken .
Dat is een stuk zekerheid extra omdat w7 een vrij modern os blijft wat goed doorontwikkeld is ,kan ook best zijn dat sommige aplicaties/spellen beter draaien op w7 of op w8.1 :)

Denk ook dat je een hoop kan tweaken aan W8.1 net als w7/xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Dat is een bijna 3 jaar oude link (!) waarin een 32 bit DX9 game word gebruikt, in hoeverre is dit nog representatief voor de huidige stand van zaken?

En zelfs als zou dit nog representatief zijn, moderne games komen steeds vaker zonder dx 9.0c (XP) support van de lijn af - maakt het nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaRabbit schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:17:
[...]

Dat is een bijna 3 jaar oude link (!) waarin een 32 bit DX9 game word gebruikt, in hoeverre is dit nog representatief voor de huidige stand van zaken?

En zelfs als zou dit nog representatief zijn, moderne games komen steeds vaker zonder dx 9.0c (XP) support van de lijn af - maakt het nog uit?
Als er geen suport is voor moderne spellen houd het op met xp , je merkt het met booten van W7/8.1 op een modern platform dat gaat stukken sneller als xp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meller14
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-08 16:25
sorry hoor, maar inmiddels lijkt me dit wel logisch laten we het aub alleen over Win7 en 8 houden.
Win7 gaat nog wel een tijdje mee, voor games zal hier ook steeds minder ondersteuning voor komen. Win8 zal het voor komende 3,4,5 jaar weer mee gaan totdat er weer een nieuwe versie met betere ondersteuning voor van alles en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, het ziet er aardig uit, maar ik heb niet meer m'n CPU en geheugen gebruik in 1 overzichtelijk scherm. Tuurlijk, er staat nu in 't klein meer informatie over je systeem, maar niet in de grotere grafiekweergave. Afweging die je wilt maken mbt informatieoverzicht. De een vind 't prettig, de ander niet. Ik twijfel nog en houd 't lekker bij htop en iftop op Linux :).
- Ingebouwde virusscanner (scheelt configuratie of betalen voor een third-party virusscanner)
Ik zou er mijn systeem niet beveiligd mee wanen, maar dan ben ik.
- Minder reboots voor Windows Update
Ik moet elke maand nog steeds herstarten vanwege updates. Hoezo is het dan nu minder? Wat is minder dan 1x per maand, wat het al was sinds WU er is?
- Metro
Nee, ModernUI. Metro mag niet
- Ingebouwde spellingcontrole
Die vaker niet goed werkt, ongewenst is en te beperkt is in waar 't gebruikt wordt dan echt nuttig. Het werkt alleen in MS applicaties, FF, Chrome, e.a. kunnen er niet gelijk gebruik van maken, evenals Office die het van z'n eigen spellingscontrole moet hebben. Ik vind 't geen overtuigend pluspunt iig.
- Bing search integratie
Waarom is dit een plus? Men steigert al als Canonical je zoekgedrag doorstuurt naar andere partijen (zoals Amazon). Waarom zou je dan in vredesnaam willen dat alles wat je ook maar lokaal wilt zoeken ook via Bing gebeurt?
- Hyper-V
Alleen als je 't wilt gebruiken. Niet een reden om voor 8(.1) te gaan als je enkel gaat gamen ermee.

Sorry, maar niet elk punt wat je noemt is echt een positief iets. Neemt niet weg dat ik bij mijn punt blijf en 8(.1) aanraad om te gebruiken als game OS (totdat er meer games native op Linux draaien :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

7 period.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 21:56
Voor gaming is het duidelijk! Windows 8(.1) Als mensen honderden euros uitgeven aan hardware voor BF4 10 fps meer en die krijg je ook als je voor 8 kiest. Wat 0 euro kost tov Windows 7.

En 8 is met wat tweaks redelijk als 7 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Hero of Time schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:55:
[...]

Hmm, het ziet er aardig uit, maar ik heb niet meer m'n CPU en geheugen gebruik in 1 overzichtelijk scherm. Tuurlijk, er staat nu in 't klein meer informatie over je systeem, maar niet in de grotere grafiekweergave. Afweging die je wilt maken mbt informatieoverzicht. De een vind 't prettig, de ander niet. Ik twijfel nog en houd 't lekker bij htop en iftop op Linux :).
De vergelijking is tussen Windows 7 en 8(.1). Natuurlijk is het persoonlijk wat je fijner vindt. Ik vind de heatmaps bij de processes, het overzicht bij performance echt een stuk verbeterd. Daarnaast is de start-up tab ook handig om te zien of iets veel tijd inneemt.
[...]

Ik zou er mijn systeem niet beveiligd mee wanen, maar dan ben ik.
Waarom precies niet? Ja het is iets minder dan sommige andere antivirusprogramma's maar het is zero-maintenance en gratis. En het heeft mij al een hele tijd virusvrij gehouden. Natuurlijk zit de beste antivirus gewoon op de stoel.
[...]

Ik moet elke maand nog steeds herstarten vanwege updates. Hoezo is het dan nu minder? Wat is minder dan 1x per maand, wat het al was sinds WU er is?

[...]
Lees dit maar eens: http://blogs.msdn.com/b/b...ng-in-windows-update.aspx

Samengevat:
- Ja updates worden geconsolideerd per maand zodat er maar één update nodig is per maand.
- Geen update-popup op onhandige momenten, zoals if you are in presentation mode, playing a game, or watching a movie full-screen.
- Geen reboot wanneer je bestanden open hebt staan in applicaties

Dit is allemaal nieuw in Windows 8.
Nee, ModernUI. Metro mag niet
Je begrijpt wat ik bedoel, het is een nieuwe feature van Windows 8.
[...]

Die vaker niet goed werkt, ongewenst is en te beperkt is in waar 't gebruikt wordt dan echt nuttig. Het werkt alleen in MS applicaties, FF, Chrome, e.a. kunnen er niet gelijk gebruik van maken, evenals Office die het van z'n eigen spellingscontrole moet hebben. Ik vind 't geen overtuigend pluspunt iig.
Kan je vinden, het zit er wel in. Je kan het uitzetten.
[...]

Waarom is dit een plus? Men steigert al als Canonical je zoekgedrag doorstuurt naar andere partijen (zoals Amazon). Waarom zou je dan in vredesnaam willen dat alles wat je ook maar lokaal wilt zoeken ook via Bing gebeurt?
Zoals gezegd, het is een nieuwe feature van W8, daarom staat het erin. Bovendien heb je in Windows 8 geen script nodig om het uit te zetten ( |:( )
[...]

Alleen als je 't wilt gebruiken. Niet een reden om voor 8(.1) te gaan als je enkel gaat gamen ermee.
Klopt.
Sorry, maar niet elk punt wat je noemt is echt een positief iets. Neemt niet weg dat ik bij mijn punt blijf en 8(.1) aanraad om te gebruiken als game OS (totdat er meer games native op Linux draaien :P).
Mijn punt was ook niet om alleen maar positieve punten op te noemen want die verschillen per persoon. Mijn punt was om verschillen tussen 7 en 8.1 te duiden. Dat jij die punten niet zo interessant vind is niet zo relevant, dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ramon schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:36:
[...]
De vergelijking is tussen Windows 7 en 8(.1). Natuurlijk is het persoonlijk wat je fijner vindt. Ik vind de heatmaps bij de processes, het overzicht bij performance echt een stuk verbeterd. Daarnaast is de start-up tab ook handig om te zien of iets veel tijd inneemt.
Ik had het even puur over de performance tab. Die tab voor opstarten is wel prettig, moest je eerst via msconfig doen en kreeg je nog irritante meldingen ook. Die zijn nu ook verleden tijd.
[...]
Waarom precies niet? Ja het is iets minder dan sommige andere antivirusprogramma's maar het is zero-maintenance en gratis. En het heeft mij al een hele tijd virusvrij gehouden. Natuurlijk zit de beste antivirus gewoon op de stoel.
Toen ik W8 op m'n zakelijke laptop moest installeren, zag ik 't niet, kreeg er geen melding van en kon er geen optie voor vinden. Wat ik niet zie en geen controle op kan uitvoeren, vertrouw ik niet. Net als een rootkit, zie je niet, hoor je niet, merk je niet. Als ik iets van AV draai, wil ik er visuele bevestiging van hebben dat het aanwezig is. Al is het maar een icoon in 't systeemvak om de GUI naar voren te halen.

Dat jij nog geen virus hebt gehad kan ook zijn omdat je gewoon voorzichtig op 't web bent. Zoals je al zei, de beste AV zit op de stoel.
[...]
Lees dit maar eens:

http://blogs.msdn.com/b/b...ng-in-windows-update.aspx

Samengevat:
- Ja updates worden geconsolideerd per maand zodat er maar één update nodig is per maand.
- Geen update-popup op onhandige momenten, zoals if you are in presentation mode, playing a game, or watching a movie full-screen.
- Geen reboot wanneer je bestanden open hebt staan in applicaties

Dit is allemaal nieuw in Windows 8.
Dat de updates samengevoegd wordt merkte ik bij de eerste updates die ik moest installeren. Had er al gelijk een paar van totaal 480 MB! Dat je geen popups meer krijgt is maar beter ook, want als er een midden in je scherm komt, met focus, en je bent net een brief aan het typen kan je zomaar op [enter] rammen en dan maar hopen dat de knop die focus had was voor het uitstellen. Heb 't al een keer gehad, op een server tijdens kantoortijden! Ik was als de dood dat 't 'herstart nu' was, maar dat bleef gelukkig uit.

Voor dat laatste punt heb ik mijn twijfels of dat ook daadwerkelijk werkt. Toen ik 8.1 installeerde kwam er doodleuk een timer in beeld en kon je kiezen tussen 'nu herstarten' en 'close'. Na 'close' gekozen te hebben kreeg ik geen waarschuwing of wat dan ook en ging 't gewoon herstarten toen de timer op de achtergrond op 0:00 stond. Nergens was er ook maar iets te zien hoe lang je nog had. Het gaf nog aan dat je met 'close' door kon gaan om later te herstarten, maar dat was dus een dikke vette leugen. Ik vertrouw zulk soort meldingen/beweringen nooit meer van MS.
[...]
Kan je vinden, het zit er wel in. Je kan het uitzetten.
Weet ik, ik geef alleen de gigantische beperking ervan aan. Het is er, maar ik heb 't alleen nog maar in IE zien werken. En zelfs daar alleen in een multi-line input veld zoals de (quick) reply hier.
[...]
Zoals gezegd, het is een nieuwe feature van W8, daarom staat het erin. Bovendien heb je in Windows 8 geen script nodig om het uit te zetten ( |:( )
Bij Ubuntu was 't niets anders dan de amazon lens te verwijderen. En nu kan je 't via je settings regelen. Verder geen idee mbt die hele zoek integratie van 't OS, ik ben al sinds 2010 over op Debian Sid.
[...]
Mijn punt was ook niet om alleen maar positieve punten op te noemen want die verschillen per persoon. Mijn punt was om verschillen tussen 7 en 8.1 te duiden. Dat jij die punten niet zo interessant vind is niet zo relevant, dunkt me.
Ik probeer ze objectief te bekijken en te oordelen of het een selling point is voor een gaming OS. Tot nu toe zijn geen van de punten dat, het is alleen iets voor je algemene werk met het OS.

Maar we dwalen een beetje af. Teunemans heeft nog geen beslissing gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hero of Time schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:01:
Het is wel dat het stukje "alle programma's" niet mooi gesorteerd is, maar verders kan je alles wel vinden. En de Win+X sneltoets vind ik zelf geweldig, niet meer tig keer klikken voor Programma's en Onderdelen bijvoorbeeld, of lastig doen voor een admin command prompt.
Voor mensen die liever met de muis dit doen: probeer eens rechter muisknop op Start te doen. :) Dan gaat er echt een wereld open. Sinds ik die truc ken ben ik al opgelucht dat ik belangrijke zaken heel snel kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:45

Felyrion

goodgoan!

Ik zou ook absoluut voor windows 8 gaan. De zaken waarop veel mensen afknappen (startmenu etc.) zijn makkelijk terug te zetten via eventuele gratis 3rd party tools zoals classicshell.

Ik had dezelfde twijfels en was een verstokt windows7 gebruiker, maar ik heb mezelf "gedwongen" een maand met windows 8 te werken en ik merk dat ik niet terug wil. Ik heb zelfs de tools zoasl classicshell links laten liggen. En sinds ik een Surface tablet heb snap ik helemaal wat MS ermee in gedachten had, en ik merk dat ik het ze ook minder kwalijk neem dat ze het ook op de desktop er zo door drukken.

Ik blijf nog steeds bij mijn originele kritiek dat ik vind dat MS de gebruiker op zijn minst een optie had moeten geven om bij de klassieke starmenu opstelling te blijven, maar uiteindelijk kan ik het nut wel zien.
Ik spendeer totaal geen tijd in de "modern UI" alleen om de zoekfunctie te gebruiken.
(ik raad wel aan de standaard windows key combo's te kennen, zoals Win+X voor config menu en Win+D voor Desktop, en zo zijn er nog een paar).

De nadelen wegen wat mij betreft bij lange na niet op tegen de voordelen. Ga voor windows 8 zou ik zeggen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 07:14
Frappant dat Windows 7 nu al als 'oud' wordt bestempeld :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
8.1 geeft betere performance in de laatste games. Dit is gewoon een nobrainer; ga voor Windows 8.1 (64bit)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op een ander account, omdat mijn mail kwijt is net als alle andere wachtwoorden. (door mijn eigen domme fout.. |:( )

Maar even tussendoor, als deze probeerversie van mij is afgelopen hoe kan ik dan terug naar 7? Of gaat dat vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 10:15
Voor windows 8.1 is eergisteren een fix uitgekomen voor de muisproblemen(in oudere spellen). Het grootste voordeel van 8.1 is de opstarttijd, de nieuwe directX voegt niet heel erg veel toe. Windows 8.1 gaat ook zuiniger met geheugen om(RAM en HDD/SSD) dus dat is ook beter voor gaming.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar even tussendoor, als deze probeerversie van mij is afgelopen hoe kan ik dan terug naar 7? Of gaat dat vanzelf?
Nee, je gaat niet zomaar naar een andere versie. Je hebt 30 dagen totdat je moet activeren. Na die 30 dagen zal je beperkt worden in je mogelijkheden, zoals elk uur/2 uur gaat het systeem herstarten. Je zal een licentiecode moeten invullen om daar vanaf te komen (er zijn ook andere trucjes zoals rearm). Als je 'terug' wilt naar W7 zal je die zelf moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Snowwie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 02:24:
Frappant dat Windows 7 nu al als 'oud' wordt bestempeld :)
Windows 7 is dan ook al twee generaties terug qua OS :+
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:26:
Ik zit op een ander account, omdat mijn mail kwijt is net als alle andere wachtwoorden. (door mijn eigen domme fout.. |:( )

Eh....je bent je mail kwijt? Je e-mailadres, of het wachtwoord van je e-mailadres? Dat is beide wel te fixen hoor....

Heb je het nu over een trial versie, of de preview versie? De trial versie kun je d.m.v. slmgr /rearm opnieuw voor 30 dagen verlengen. Mocht je terug willen naar Windows 7, dan zul je die dus opnieuw moeten installeren. Maak dus vooraf ook een backup (eventueel via de Windows Easy Transfer) van je bestanden en instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
ik zou voor Windows 8.1 gaan. als je de interface niks vind, komt dat waarschijnlijk omdat je het nog niet (goed) heb geprobeerd. en daarmee bedoel ik dus niet in een vm, niet via YouTube filmpjes, en ook niet bij een maat die zelf ook klaagt over de nieuwe interface. gewoon even zelf proberen en gebruiken zoals het is bedoeld en er gaat een wereld voor je open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
Ik heb geen cd-rom van Windows 7, zal er al op toen ik hem kocht...
dus betekent dit dat ik straks een nieuwe licentie moet kopen?!

Nope geen backup gemaakt, dacht dat hij Windows 8. 1 er gewoon langs zette, daarom ben ik de gegevens ook kwijt.

En van mijn e-mail ben ik mijn ww kwijt, maat daar moet ik gewoon nog een keer iets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 09:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

W8 ben je zo aan gewend. Ms kennende zullen ze na de directx 11.2 wel meerdere versies maken die alleen W8 compliant zijn.

Hier kan je evaluatie versies downloaden wil je de software proberen.
http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter

Heb je W7 nog nodig of mis je het bouw je toch een virtuele machine in de geintegreerde hyper-v.

Hero, noem is een reden waarom je geen W8 zou nemen zonder er een ander OS bij te betrekken

[ Voor 12% gewijzigd door NLKornolio op 13-11-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 21:08
Ik ben via w7 overgestapt naar 8.1 pro en heb tot nu toe alleen probleem met de geluidskaart X-FI titanium fatality pro series.
Als deze na installatie opnieuw wordt gestart werktie wel maar na een reboot daarna niet meer en dat is dus lastig.
Voor de rest geen ander probleem met gaming enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

caanova1984 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:07:
Hero, noem is een reden waarom je geen W8 zou nemen zonder er een ander OS bij te betrekken
Dat is niet mogelijk. Reden: W8 is out-done door 8.1 :P. Bovendien heb je blijkbaar niet door dat ik juist aangeef dat de TS voor 8(.1) moet gaan, ipv 7.

Dat ik persoonlijk liever Debian of een andere distro gebruik heeft er dan niets mee te maken, dat is namelijk een persoonlijke keus en niet de optie die de TS overweegt, of zou moeten overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
Mijn nieuwe pc gaat op 8.1 draaien, daar ben ik over uit.

Maar de laptop die ik nu heb, mag van mij gewoon op 7 blijven (onnodige kosten voor wat ik er dan nog mee doe) maar... hoe kan ik straks terug naar Windows 7 als ik geen disc heb/ licentiecode?

Of ben ik nu verplicht om die een te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbvhoof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04-2024
Heeft er iemand ook problemen met games op windows 8 ik bedoel kom de specifieke meldingen veel tegen maar in het algemeen niet:

krijg bij trachten te spelen op mijn nieuwe windows 8 installatie bij de games:

- crysis 3
- metro 2033
- COD black ops 2

niets als .dll foutmeldingen
de meest opmerkelijke was nog wel physx.dll ontbreekt ... eehhhhh ik heb helemaal niks van Nvidea dus
jaa die ontbreekt

iemand ervaring mee > ik hoop zelfs op een oplossing sta op het punt windows 8 met veel nijd te formateren en windows 7 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
edit:
-nvm-

[ Voor 93% gewijzigd door anandus op 13-11-2013 22:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

kbvhoof schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:27:
Heeft er iemand ook problemen met games op windows 8 ik bedoel kom de specifieke meldingen veel tegen maar in het algemeen niet:

krijg bij trachten te spelen op mijn nieuwe windows 8 installatie bij de games:

- crysis 3
- metro 2033
- COD black ops 2

niets als .dll foutmeldingen
de meest opmerkelijke was nog wel physx.dll ontbreekt ... eehhhhh ik heb helemaal niks van Nvidea dus
jaa die ontbreekt

iemand ervaring mee > ik hoop zelfs op een oplossing sta op het punt windows 8 met veel nijd te formateren en windows 7 te installeren.
Maak even een apart topic aan, ipv de discussie te ontsporen en het topic te kapen. Je foutmeldingen hebben niets te maken voor de keus tussen 7 of 8.1. Je zal vast iets verkeerd doen.
teunemans schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:13:

Maar de laptop die ik nu heb, mag van mij gewoon op 7 blijven (onnodige kosten voor wat ik er dan nog mee doe) maar... hoe kan ik straks terug naar Windows 7 als ik geen disc heb/ licentiecode?

Hoe bedoel je 'terug naar 7'? Je nieuwe computer gaat toch 8.1 draaien? En je laptop heeft toch gewoon recovery opties? Of heb je helemaal aan het begin geen herstel DVD gemaakt en de OEM tools gelijk verwijdert? Je hebt hoe dan ook een code op je laptop staan, dus die herinstalleren is een kleine moeite.

Je PC kan niet 'terug' naar W7, daarvoor zou je een licentie moeten aanschaffen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
teunemans schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:13:

Je hebt toch al Windows 7 op je laptop? Of doel je op je 'nieuwe' pc? Je mag als je Windows 8.1 Pro OEM bij je nieuwe pc aanschaft het recht om te downgraden naar Windows 7. Hier kun je daar meer over lezen. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar daar kan de shop waar je deze versie aan schaft vast meer over vertellen.
Hero of Time schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:59:
[...]

Je PC kan niet 'terug' naar W7, daarvoor zou je een licentie moeten aanschaffen.
Dit is niet in alle gevallen het juiste antwoord.

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 14-11-2013 00:23 ]

• teunemans
Hero of Time schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:59:
[...]

Hoe bedoel je 'terug naar 7'? Je nieuwe computer gaat toch 8.1 draaien? En je laptop heeft toch gewoon recovery opties? Of heb je helemaal aan het begin geen herstel DVD gemaakt en de OEM tools gelijk verwijdert? Je hebt hoe dan ook een code op je laptop staan, dus die herinstalleren is een kleine moeite.

ik heb per ongeluk (denk ik) bij de laptop die ik nu heb, de trial van 90 dagen van 8.1 over mijn Windows 7 heen gemaakt op de C schijf (die helemaal geformatteerd is en waar 8.1 is komen te staan)

echter wil ik niet voor mijn laptop (dus niet de nieuwe pc waar ik het nu over heb) straks Windows 7 terug om de kosten beperkt te houden.

Verder ben ik op mijn laptop, door dit incident, ook toepassingen als Office kwijt, zijn die op de een of andere manier zonder extra kosten nog terug te halen. Want ik heb nu voor nood wel Open Office gedownload, maar als ik terug kan Graag.

Mijn nieuwe pc mag straks op enkel 8.1 draaien.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, als het geen nette upgrade is geweest van 7 naar 8, dan ben je alles kwijt, dus ook je office programma's. Als die niet op je schijf ergens staan, en ook als je geen Windows.old map hebt, zal je die programma's via de oorspronkelijke manier weer moeten verkrijgen. Je zult hoe dan ook media of licentiecodes moeten hebben, los op een papiertje, bij de media of in je mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Laatst online: 08-10 08:47
Windows 8.1

Heeft alle pros van Windows 7 and then some... Ik snap niet dat mensen bij Windows 7 blijven. De enige reden is dat men het niet geprobeerd heeft en heel graag bij de naysayers wil horen. Als je met Windows 7 kan werken, kun je dat ook met Windows 8.1. Metro hoef je niet te gebruiken en als je het wel gebruikt leer je vanzelf dat alles wat je vroeger deed sneller kan als je het op je eigen smaak aanpast. Screenclipping voor multitasking werkt daarnaast ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
Heel erg bedankt, er staat een map die windows.old heet

Nu nog even uitzoeken hoe het terugzetten straks dan werkt.

[ Voor 36% gewijzigd door teunemans op 15-11-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die map kan je niet zo 1-2-3 terugzetten. Je kan er wel dingen uit halen, zoals het register die je met tools kan uitlezen om de keys te achterhalen. Met de keys heb je iig iets om de installatie mee te kunnen afronden. Media e.d. is niet het ergste als je die niet hebt, zolang je maar keys hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
Hero of Time schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:57:
Die map kan je niet zo 1-2-3 terugzetten. Je kan er wel dingen uit halen, zoals het register die je met tools kan uitlezen om de keys te achterhalen. Met de keys heb je iig iets om de installatie mee te kunnen afronden. Media e.d. is niet het ergste als je die niet hebt, zolang je maar keys hebt.
Dat heb ik door ja, want word kan ik ook niet zo terug zetten in de ''nieuwe'' program files ofja werkend dan.

Maar dan ga ik eens op zoek naar licenties komende week.
Pagina: 1