Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo essential B590

Pagina: 1
Acties:

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-11 23:08
Hallo,

Ik wil graag een Lenovo b590 kopen er zijn alleen nogal wat opties. De goedkoopste heeft een celeron processor, een wat duurdere een dualcore en nog een stapje verder een intel i5 procesor.
Ik wil een laptop die toekomstproof is voor de volgende zaken: tekstverwerken, filmpjes, powerpoints tonen, goed filmpjes (youtube en gewone film) kunnen afspelen, foto albums maken, websites maken, beheren.
Oftewel kantoorwerk dat ook wel goed foto's en presentaties kan inladen.

Nu zat ik te denken aan budgetlaptop van oktober : pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT3FMH).

Ik zou ook kunnen kiezen voor een stapje goedkoper (celeron) of een stapje duurder (i5) maakt dat uit voor de taken die ik wil doen?

Is het verder merkbaar om 4 gig. bij te prikken of draait windows 8 bovengenoemde taken prima op 4 gig?

Tenslotte ik wil wel een ssd erin prikken, alleen in de informatie die ik gevonden heb gaat dit ten koste van de cdspeler. Is het ook mogelijk om de ssd in plaats van de hdd te plaatsen? (Meest belangrijke reden voor ssd dat het accu scheelt, klopt dit ook af valt dit mee?)

Ofwel: hoe maak ik een lenovo zo toekomstproof zonder geld uit te geven voor dingen die ik echt niet nodig heb (gamen enzo)?

Mochten jullie een alternatief weten op de lenovo ook prima, maar volgens mij zijn die er niet echt.

Hartelijk dank:)

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou de bbg laptop nemen.

8 gig ram vind ik lastig om te zeggen. Ik deed het een paar maand geleden nog met 2,5 gig ram op mijn 6 jaar oude windows vista pc, maar op mijn nieuwe laptop zit ik al constant rond de 4 gig in gebruik (van de 6) onder windows 8.
Je kunt altijd later nog wat bijprikken.

Je kan de hdd vervangen voor een ssd (99% zeker) en dit zal een (minimale) stroombesparing opleveren. Ik zou in ieder geval een ssd nemen, omdat je dan een laptop hebt die bij normaal gebruik (jouw gebruik als ik het goed zie) sneller is dan de meeste core i7 laptops.

• Robert1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Voor normaal office en internet gebruik voldoet de celeron met 4gb ram prima als je er een SSD in zet.

• Joel22
Ik lees nu dat de b590 ook mSATA SSD support klopt dat? Maakt het uit of je een ssd neemt of een msata ssd waaruit je windows 8 boot?

Heel dat ssd gebeuren is een nieuwe wereld voor mij.

Mijn voorkeur een msata ssd waaruit ik de programma's en windows 8 kan booten. Hoe krijg ik windows 8 op de msata ssd en kan ik kiezen als ik apps installeer dat ze op de ssd geinstalleerd worden? Kan ik gewoon de msata ssd kopen en dan windows kopieren naar de msata en dan booten? Weet iemand wat voor ssd ik dan moet kopen? Maakt het voor de snelheid trouwens uit een catch ssd of een ssd inplaats van de hdd?(ja ik snap dat het uitmaakt bij het openen van bestanden op de hdd, maar verder niet toch?)

Tweede optie: hdd wisselen voor ssd. Heb ik dan een kabel nodig om de bestanden van de hdd naar de ssd over te brengen? Iemand enig idee? Wat voor ssd moet ik nu kopen dan?

Derde optie: deze is makkelijk via youtube kom ik een filmpje tegen waar ik mijn optische drive kan opgeven voor een ssd. Ik vind dit alleen een beetje zonde.

Wil iemand van jullie het uitleggen of heeft iemand links?

Tenslotte wat voor geheugen moet ik kopen voor deze laptop? niet normaal computer geheugen toch?

Hoe dan ook hartelijk dank tot nu toe!

[ Voor 84% gewijzigd door Joel22 op 07-11-2013 00:07 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Volgens mij ontbreekt de mogelijkheid voor een msata sdd, want in de bbgs wordt het niet genoemd.
Dan moet je een ssd kopen en een sata naar usb kabeltje kopen of lenen en dan je harde schijf kopiëren naar de ssd met een speciaal programmaatje.
Ik zou een samsung 840 evo ssd aanbevelen en hierbij krijg je ook een cdtje waarmee je de nodige software kunt installeren.

Met geheugen doen je op ram neem ik aan. Dan moet je laptop ram geheugen hebben. Dat is anders dan wat in een desktop gaat (kleiner neem ik aan).

• Joel22
Jornv hartelijk dank!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-11 20:13

djidee

Mr. Slungel

Ding is inmiddels erg beroerd leverbaar schijnt. Misco geeft aan goed leverbaar, maar werd naar December gegooid en toen ik telefonisch informeerde, liet men al weten er geen hoop meer op te hebben dat hij nog zou komen. Heeft EOL status gekregen....

"Mekker, blaat"

Pagina: 1