Toon posts:

NAS benaderen via receiver (Yamaha!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb recent een NAS alsook een Yamaha RX-V475 receiver aangeschaft en zit met het volgende probleem:

Vorig weekend kon ik via de receiver, de bestanden/muziek op de NAS rechtstreeks afspelen. Sindsdien is mijn router/modem gereset geweest en sindsdien komt mijn NAS niet meer in de netwerklocaties van de receiver.

Ik heb op de receiver echter niets veranderd dus ik zie niet waar het probleem ligt.

Misschien belangrijk om te weten:
1. De NAS staat aangesloten op een 2e router bovenkamers. De receiver staat rechtstreeks aangesloten op de 1e modem/router van mijn ISP.
2. Ik heb momenteel geen "extra" poorten geforward in beide routers.

De mediaserver in DSM staat actief met de laatste versie en de receiver staat ook in de apparaatlijst van de mediaserver:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/552lbs.png

Iemand een idee waar het probleem ligt? :/

Alvast bedankt!

Verwijderd

Vaak de firewall of de toekenning van ip adressen door je dhcp server.
Zet de firewall even uit en probeer of je dan wel kunt benaderen.

Heeft je NAS nog wel hetzelfde ip adres? Na een router reset kan dat namelijk anders zijn geworden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:50:
Vaak de firewall of de toekenning van ip adressen door je dhcp server.
Zet de firewall even uit en probeer of je dan wel kunt benaderen.

Heeft je NAS nog wel hetzelfde ip adres? Na een router reset kan dat namelijk anders zijn geworden.
Bedankt voor je antwoord.

Welke firewall moet ik dan juist uitzetten? Die van de 1e router/modem toch?

IP van mijn nas is inderdaad nog hetzelfde.

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
ik zou ze beiden uitzetten , dan 1 -voor - 1 aanzetten , zo lokaliseer je het problematische vuurmuurtje , daarna diegene configureren

[ Voor 3% gewijzigd door SvenG op 08-11-2013 14:13 ]

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 13:26

spacy

+++

-Kun je met de Yamaha remote app je receiver benaderen via je netwerk ?
-Ziet een mediaspeler in je huis de Yamaha ook als afspeelapparaat ?
-Kun je met de Yamaha zelf naar je NAS browsen?
-Kan de Yamaha wel internetradio streams afspelen ?
-Kun je de muziek van de NAS ook op een ander apparaat in huis afspelen via dlna protocol ?

Verwijderd

Topicstarter
Het is ondertussen opgelost.

Zal het hier maar ff zetten moest het ooit iemand helpen die het via search opzoekt:

Er waren dus inderdaad 2 netwerken (op alle laptops beneden kon ik de NAS drives niet raadplegen) en in het netwerkcentrum hadden ze een verschillende netwerknaam dan mijn PC boven

Ik heb de router boven als switch ingesteld en de reden waarom ik voordien geen internet had als ik dat probeerde, was omdat ik de kabel die van beneden kwam (dus vd main router), niet in LAN 1 stak maar in een random slot.

Uiteindelijk het subnet van de main router aangepast naar die van mijn nas en DHCP uitgezet op 2e router en nu kan ik hem wel terugvinden via de receiver + laptops.
Pagina: 1