Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[HELP] Geen beeld bij starten PC

Pagina: 1
Acties:

• Jlip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 16:04
Goedeavond,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

De pc van mij opa heeft geen beeld meer bij het opstarten, moederbord met on board video kaart. Dus ik dacht goedkoop videokaartje erin en klaar.

Dit was helaas niet het geval, BIOS reset hielp ook niet.

Nu kreeg ik na de BIOS reset ineens wel twee korte piepjes bij het opstarten wat bij de AMI Bios zou duiden op een parity error?

Heeft iemand enig idee wat hier het probleem is en hoe ik dit zou kunnen verhelpen.

Groeten,

Jasper

• Robert1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Heb je in het bios wel de primaire graphics adapter juist ingesteld? Geef anders eens wat meer info over de pc, mobo, processor en dergelijke.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Robert1985 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:50:
Heb je in het bios wel de primaire graphics adapter juist ingesteld?
Ik vraag me af of TS überhaupt in het BIOS kan komen.

Je hebt wel nagegaan of het niet aan het scherm / de bekabeling ligt?

Parity error zou op het geheugen duiden, als je meerdere dimms in de machine hebt zitten kun je overwegen om te kijken of er verschil is als je specifieke combinaties dimms gebruikt.

Desktop | Server | Laptop

• Jlip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 16:04
Ik kan inderdaad niet in de BIOS komen. Heb gewoon echt helemaal geen beeld, hierdoor kan ik helaas ook weinig info geven over moederbord en processor.

Wat ik dus wel weet is dat het een AMI BIOS betreft. Geheugen had ik al naar gekeken, dat wil zeggen allebei de geheugen bankjes los gehaald en afzonderlijk getest. Dit leverde geen verschil op zouden ze dan allebei kapot kunnen zijn?

En heb je als het geheugen het niet doet echt helemaal geen beeld? Is volgens mij nog DDR2 geheugen dus kan het ook niet even makkelijk met me eigen geheugen testen..

Ooh en het ligt niet aan het scherm bekabeling zowel VGA, DVI en HDMI poorten geven alle drie geen beeld op twee verschillende beeldschermen met verschillende kabels..

[ Voor 13% gewijzigd door Jlip op 06-11-2013 21:37 ]