Toon posts:

Downloaden op aangepast netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 893 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen :)

Ik heb een vraag waar ik antwoord op hoop te krijgen.

Het schoolnetwerk is op een dergelijke manier ingesteld, dat het niet mogelijk is om torrent-bestanden te downloaden, alle andere bestanden zijn geen probleem. Nu probeer ik een aflevering te downloaden, maar dat gaat niet via torrent, dus doe ik het via JDownloader, maar deze wilt niet hoger dan 50 KBp/s en soms schiet hij naar 100 KBp/s maar dan gaat hij ook niet hoger dan dat. Hij gaat nooit er tussen, altijd vast op 50 of 100, dat, terwijl ik geen limiet heb ingesteld op JDownloader en het eerst nog op 1,5 MBp/s lukte.

Ik kan deze bestanden thuis niet downloaden i.v.m. het netwerk in dit gebied (lang verhaal wat ik jullie graag bespaar) en daarom zou ik graag willen weten welke oplossingen er zijn.

Wat ik dus eigenlijk wil weten is hoe ik het mogelijk maak om tóch torrents te kunnen downloaden of hoe ik JDownloader zodanig aanpas zodat ik deze bestanden wél op snelheid kan downloaden. Het probleem met het downloaden van torrents heb ik alleen op het schoolnetwerk natuurlijk, deze kan ik altijd nog bij kennissen downloaden.

Alvast super bedankt aan iedereen die er zijn/haar energie in stopt! _/-\o_

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je Het algemeen beleid #verbodenhacken gelezen? Dit klinkt als het omzeilen van beveiliging en gebruik van het schoolnetwerk waar het niet voor bedoeld is. Oftewel: niet doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:11:
Heb je Het algemeen beleid #verbodenhacken gelezen? Dit klinkt als het omzeilen van beveiliging en gebruik van het schoolnetwerk waar het niet voor bedoeld is. Oftewel: niet doen.
Oeps, die had ik nog niet gelezen!

Is er wel iemand die me kan uitleggen hoe ik JDownloader weer snel kan laten werken?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:34
Dat is nou juist hetgene waarvan we niet willen dat dit hier komt te staan. Helemaal omdat het eerst wel werkte en nu niet meer is er een grote kans dat iemand er een stokje voor hebt gestoken dat jij de hele internetpijp dichtslurpt. Dan is het dus niet de bedoeling dat wij jou gaan helpen om dit stokje te omzeilen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt niet helemaal wat je zegt, JDownloader is een programma wat ik overal gebruikte, overal naar behoren werkte, en nu niet meer. Dit heeft dus niets met de interpijp dichtslurpen en dit omzeilen te maken, het programma werkt simpelweg niet meer naar behoren terwijl het internet nog gewoon even snel is.

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-12 10:57
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:08:
Hallo iedereen :)
*knip*

Alvast super bedankt aan iedereen die er zijn/haar energie in stopt! _/-\o_
Een ding: VPN.

Een ander ding: ben jij de soort persoon aan wie iedereen zich doodergert, omdat je de verbinding voor iedereen vertraagt? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Justin013 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:24:
[...]

Een ding: VPN.

Een ander ding: ben jij de soort persoon aan wie iedereen zich doodergert, omdat je de verbinding voor iedereen vertraagt? ;)
VPN al geprobeerd, heeft helaas niet geholpen..

Haha, nee hoor, doe het vaak bij kennissen en familie van rond de 60 jaar die het alleen gebruiken voor recepten op zoeken.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:23:
Dat klopt niet helemaal wat je zegt, JDownloader is een programma wat ik overal gebruikte, overal naar behoren werkte, en nu niet meer. Dit heeft dus niets met de interpijp dichtslurpen en dit omzeilen te maken, het programma werkt simpelweg niet meer naar behoren terwijl het internet nog gewoon even snel is.
Werkt Jdownloader nergens meer of alleen op die school niet meer?

"Terwijl het internet nog gewoon even snel is" zegt niks. Een website bekijken kun je praktisch net zo snel doen op een 1mbit als op een 100mbit lijn.

Zolang Jdownloader het alleen traag doet op het schoolnetwerk is er grote kans dat er een sysadmin de downloadsnelheid heeft beperkt.

Verwijderd

Topicstarter
Craven schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:28:
[...]

Werkt Jdownloader nergens meer of alleen op die school niet meer?

"Terwijl het internet nog gewoon even snel is" zegt niks. Een website bekijken kun je praktisch net zo snel doen op een 1mbit als op een 100mbit lijn.

Zolang Jdownloader het alleen traag doet op het schoolnetwerk is er grote kans dat er een sysadmin de downloadsnelheid heeft beperkt.
Nergens meer, heb het vandaag pas voor het eerst op school geprobeerd maar op alle andere netwerken blijft hij ook op 50KBp/s of 100KBp/s steken.

Terwijl de internetverbinding* nog even snel is, ik heb speedtest.net gebruikt om de snelheid te meten en hij is niets gedaald.

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:48
misschien is de uploadende server beperkt, of heb je toch ergens een instelling verkeerd staan?

Verwijderd

Topicstarter
Zo ver ik weet niet, heb zelfs nog video's gekeken hoe je het op maximaal kunt zetten en daar hoort het op te staan. Zelfs nog opnieuw geïnstalleerd.

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11 22:23
Beste Neili,

Wat je eens zou moeten doen is het programma uTorrent proberen, niet omdat dat nu een geweldig torrent programma is, maar omdat je daarin kan zien bij instellingen of je poort goed is geportforward, en of UPNP dus mogelijk is, je torrents komen namelijk binnen op een poort, en mocht je school een NAT firewall hebben waar geen UPNP op mogelijk is, dan kan je lastig downloaden.

Wat je kan proberen, is de torrent poort naar poort 80 te wijzigen in de instellingen en het dan nog eens te proberen, misschien kan je zo de firewall voor de gek houden.

Verder ben je niet helemaal duidelijk over wat er niet lukt te downloaden, het torrent bestand of de torrent gaat gewoon langzaam met downloaden? In het eerste geval zou je ook magnet links kunnen openen.

Wat me tegenvalt is je reactie op de VPN verbinding, deze beantwoord je met
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:28:
[...]

VPN al geprobeerd, heeft helaas niet geholpen..

Haha, nee hoor, doe het vaak bij kennissen en familie van rond de 60 jaar die het alleen gebruiken voor recepten op zoeken.
Dat is natuurlijk onzin, als je echt een VPN geprobeerd had, en goed werkend had gekregen dan had je geweten dat dit wel moet werken!

Maar desondanks, miscshien moet je gewoon de aflvering thuis downloaden, en dan via een VPN naar binnen halen op school, zo hoef je ook niet te downloaden met torrents op school.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:47

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als de netwerkbeheerder op je school ook maar een klein beetje capabel is, staat UPnP uit (want UPnP is een gedrocht als je praat over security holes)

Conclusie: Torrenten niet mogelijk tenzij je de boel tunnelt over SSH of over VPN of zo. En zelfs dan moet je uiteraard zorgen dat torrenten op je end-point natuurlijk wél mogelijk is, anders schiet je niets op.

De kans is overigens ook erg aanwezig dat ze je het mogelijk gemaakt hebben om een VPN- of SSH-tunnel op te zetten: Bij mij op school staan alle poorten inkomend en uitgaand dicht, behalve poort 80 en poort 443, en zelfs dan moet alles nog langs een verplichte proxy.

Als ik dus thuis bij mijn server wil komen (dat doe ik vanwege remote desktop e.d., niet om te torrenten), moet ik een SSH-verbinding tunnelen over HTTPS. Slechts een SSH-tunnel opzetten op poort 443 zal niet werken: Daar gaat de proxy niet mee akkoord. Ik moet een volledige HTTPS-verbinding opzetten, inclusief SSL-layer, waarbinnen ik dan een SSH-verbinding opzet. Op deze manier heeft de proxy namelijk niet meer door wat er 'binnen' de SSL-layer gebeurt.
Als je hier meer over wilt weten: Google op proxytunnel en Apache's mod_proxy_connect ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Compizfox op 07-11-2013 01:15 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
supayoshi schreef op donderdag 07 november 2013 @ 01:00:
Beste Neili,

Wat je eens zou moeten doen is het programma uTorrent proberen, niet omdat dat nu een geweldig torrent programma is, maar omdat je daarin kan zien bij instellingen of je poort goed is geportforward, en of UPNP dus mogelijk is, je torrents komen namelijk binnen op een poort, en mocht je school een NAT firewall hebben waar geen UPNP op mogelijk is, dan kan je lastig downloaden.

Wat je kan proberen, is de torrent poort naar poort 80 te wijzigen in de instellingen en het dan nog eens te proberen, misschien kan je zo de firewall voor de gek houden.

Verder ben je niet helemaal duidelijk over wat er niet lukt te downloaden, het torrent bestand of de torrent gaat gewoon langzaam met downloaden? In het eerste geval zou je ook magnet links kunnen openen.

Wat me tegenvalt is je reactie op de VPN verbinding, deze beantwoord je met

[...]

Dat is natuurlijk onzin, als je echt een VPN geprobeerd had, en goed werkend had gekregen dan had je geweten dat dit wel moet werken!

Maar desondanks, miscshien moet je gewoon de aflvering thuis downloaden, en dan via een VPN naar binnen halen op school, zo hoef je ook niet te downloaden met torrents op school.
Beste supayoshi,

Als ik eerste wil ik je bedanken voor je uitgebreide antwoord.

Bedankt voor de tip over uTorrent, ik gebruikte dit programma vroeger, maar gebruik nu Vuze, zal eens kijken of het op die manier mogelijk is!

De torrents downloaden helemaal niet op dit netwerk (0 KB), andere downloads lukken wel, alhoewel JDownloader maar tot 50 of 100KBp/s lukt.

Voor de VPN heb ik justfreevpn(.com) gebruikt, mijn theorie was dat wanneer ik verbinding met hun zou maken van uit het netwerk en hun het downloaden en ik het van hun overneem, het dan wél mogelijk zou moeten zijn, maar ook dit lukte niet. Op andere netwerken (waar torrents downloaden altijd lukt) lukt het wel om via deze VPN torrents te downloaden.

Ik zou graag thuis downloaden, maar zoals aangegeven in m'n openingspost is het helaas niet mogelijk aangezien de situatie met internet heel slecht is.

Verwijderd

Topicstarter
Compizfox schreef op donderdag 07 november 2013 @ 01:10:
Als de netwerkbeheerder op je school ook maar een klein beetje capabel is, staat UPnP uit (want UPnP is een gedrocht als je praat over security holes)

Conclusie: Torrenten niet mogelijk tenzij je de boel tunnelt over SSH of over VPN of zo. En zelfs dan moet je uiteraard zorgen dat torrenten op je end-point natuurlijk wél mogelijk is, anders schiet je niets op.

De kans is overigens ook erg aanwezig dat ze je het mogelijk gemaakt hebben om een VPN- of SSH-tunnel op te zetten: Bij mij op school staan alle poorten inkomend en uitgaand dicht, behalve poort 80 en poort 443, en zelfs dan moet alles nog langs een verplichte proxy.

Als ik dus thuis bij mijn server wil komen (dat doe ik vanwege remote desktop e.d., niet om te torrenten), moet ik een SSH-verbinding tunnelen over HTTPS. Slechts een SSH-tunnel opzetten op poort 443 zal niet werken: Daar gaat de proxy niet mee akkoord. Ik moet een volledige HTTPS-verbinding opzetten, inclusief SSL-layer, waarbinnen ik dan een SSH-verbinding opzet. Op deze manier heeft de proxy namelijk niet meer door wat er 'binnen' de SSL-layer gebeurt.
Als je hier meer over wilt weten: Google op proxytunnel en Apache's mod_proxy_connect ;)
Bedankt voor je reactie, ik ga me er in verdiepen! Vooral de zin uit jouw post die ik heb onderstreept lijkt mij het probleem te zijn waarom VPN in de eerste instantie niet werkte, maar dat ga ik nog wel een keer proberen!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe je het went of keert, je school heeft het downloaden van torrents dichtgetimmerd. Wij gaan daarbij niet helpen om dit te omzeilen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.