Zotac GTX 580: kan ik een van deze twee voedingen gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-01 21:15
Beste tweakers,

ik heb de volgende voedingen beschikbaar voor de videokaart:

pricewatch: Cooler Master Real Power M520
pricewatch: Zalman ZM500-HP

Echter twijfel ik aan beide. De videokaart heeft een 8pins en 6pins aansluiting.

De M520 heeft 3 x 12v met 19A per rail. Maar maar twee PEG aansluitingen.

De ZM500-HP heeft een 25A en een 19A maar beide 6 pins.

Ik heb allerlei converter kabels liggen. Bijvoorbeeld van 2x6 pins naar 1x8pins en 2 x molex naar 1x6 pins. Volgens mij zou ik op deze manier (zonder veel overige hardware aan te sluiten) de kaart moeten kunnen draaien. Ik wilde het binnenkort uitproberen maar dacht laat ik eerst eens aan jullie om input vragen :)

[ Voor 44% gewijzigd door dixon op 06-11-2013 19:03 . Reden: post per ongeluk ]

Wat een onzin..

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hiervind je het antwoord.

Echter zie ik niet de rest van je systeem. En dat is cruciaal wat voor een voeding je moet kopen.
ik denk dat je hier al een heel eind komt.

Johann Sebastian Bach

• dixon
Bedankt voor je antwoord. Ik had natuurlijk al gezocht naar de power consumption echter beantwoord dat volgens mij niet mijn vraag. In theorie zouden beide voedingen voldoende kracht (watt) leveren. Maar het amperage is belangrijker? Mijn vraag is eigenlijk of ik de converter kabels kan gebruiken.

Bijvoorbeed de M520 heeft drie 12v rails. Ik weet niet hoe dat verdeelt wordt. Over alle 12volt aansluitingen? Kan ik de twee 6-pins PCI-E aansluitingen combineren tot een 8pins aansluiting en twee molex stekkers tot een 6-pins PCI-E aansluiting? Dan zou ik in theorie 57 ampere voor de kaart hebben (min overig gebruik van andere hardware).

Zoals ik al aan gaf wordt er verder niet veel aangesloten. Denk aan 1 SSD en 1 traditionele HDD. Het gaat verder om een MSI X58A-GD65 moederbord met Intel Corei7 930 CPU.

PS: in je tweede link verwijs je naar andere voedingen op pricewatch maar ik heb dus al twee voedingen liggen. Dat is wat 'ik heb de volgende voedingen beschikbaar voor de videokaart:' betekent.

[ Voor 10% gewijzigd door dixon op 06-11-2013 20:34 ]

Wat een onzin..

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik denk wel zeker dat die link je vraag zeker beantwoord. Het punt is dat je beter moet zoeken. Jij hebt de gegevens wat je wilt doen dus je had makkelijker even kunnen zoeken naar power consumptie calculator

Nu heb ik een beetje regulier systeem gegeven en gerekend over alles kom ik uit op 472 WATT.
Je zou het kunnen proberen, door een beetje knutselen en je merkt vanzelf wel of je voeding te licht is het prima doet. Een echte tweaker kan hier zelf achter komen.

Johann Sebastian Bach

• Robert1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
De specs van de M520 geven aan 1x 8 pin en 2x 6 pins.
Als ik het goed heb dan heeft een zotac gtx580 1x 8 pin en 1x 6 pin nodig. Heb je dus geen verloopstekkertjes nodig.
Qua vermogen gaat het ook wel lukken. Alle opgegeven wattages zijn vaak het maximale vermogen maar dat wordt vrijwel nooit gehaald. En dan nog zit je binnen de marge. Je moet alleen niet gaan overclocken en dergelijke.

• dixon
@ Nvidia_intel: power consumptie calculator had ik nog niet aan gedacht. Echter beantwoord je nog steeds mijn vragen niet over de verdeling van de 12v rails en de verloop stekkertjes. En daarnaast probeer je me te beledigen met dat ik geen echte tweaker ben :) Ik zie mezelf niet als 'echte' tweaker maar dat terzijde. Toch bedankt dat je de tijd hebt genomen om een antwoord te plaatsen.

@Robert: dat heb ik over het hoofd gezien. De 8 pins aansluiting is waarschijnlijk niet modulair. Ik had gekeken naar foto afbeeldingen (de voeding ligt bij een vriend thuis).

Ik ga het gewoon proberen met BF4, we merken wel of de voeding het red :)

Wat een onzin..

Pagina: 1