Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br13an
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 13:40
Beste mede Tweakers,

Sinds een aantal maanden heb ik een Hackintosh machine, NAS (Synology Ds212j) en sinds een paar dagen een rMacBook Pro 15".

Als ik nu probeer om op mijn NAS te verbinden met finder dmv cifs:// of smb:// dan laad hij de mappen wel allemaal in, maar na een aantal mappen zijn de mappen allemaal "greyed" out. Dit had ik al een tijdje op mijn hackintosh, en dacht daarom dat het aan die machine lag. Nu heb ik het ook op mijn Macbook, dus begin ik te denken dat het probleem wel degelijk bij Finder ligt. Met Windows 7/8 heb ik er totaal geen problemen mee, en laad hij alle mappen netjes in, en kan ik er doorheen browsen.

Na een aantal dagen Googlen kom ik mijn probleem nergens anders tegen (misschien zoek ik wel verkeerd?).

Daarom vroeg ik me af of iemand van jullie hier het probleem kent, en een oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55
Heb je al eens met afp verbinding gemaakt?

Soms helpt het geheel resetten van je NAS om goede verbinding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br13an
Freezerator schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:54:
Heb je al eens met afp verbinding gemaakt?

Soms helpt het geheel resetten van je NAS om goede verbinding te krijgen.
Helaas hetzelfde verhaal bij afp. Heeft dit iets te maken met caching o.i.d. in Finder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Log je in met of zonder gebruikersnaam en wachtwoord?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br13an
Ik log in met gebruikersnaam en wachtwoord. Eerst werkte hij tot een van de mappen nog wel op mn hackintosh omdat die wat langer meedraaide, maar sinds vandaag valt die map er nu ook buiten. Snap er niks meer van. Ik vermoed zelf dat het toch ergens in Finder moet liggen.