Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allround Laptop advies

Pagina: 1
Acties:

• aaaronnn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-11 07:30
Hallo allemaal, na een aantal dagen zoeken op internet ben ik er nog steeds niet uit. Vandaar hoor ik graag jullie mening.

Ik ben opzoek naar een nieuwe allround laptop. (Ik heb geen desktop)
Mijn huidige laptop is een Medion Erazer X6812 pricewatch: Medion Erazer X6812 (kon hem 2,5 jaar geleden niet laten staan voor €400,00)
Over de prestaties was ik tevreden, maar de kwaliteit is waardeloos en 3.5KG vind ik wel erg veel.
Ik heb al een Crucial m4 128GB SSD
Deze wil ik eventueel overzetten naar een nieuwe laptop, mocht het niet passen ivm nieuwe formaten dan ben ik bereid een nieuwe te kopen.

Mijn Laptop sleep ik vaak met me mee (thuis, vriendin, vrienden, school... goede bouwkwaliteit dus), en thuis sluit ik hem meestal aan op 2x 24inch. (HDMI & VGA)
Af en toe speel ik een spelletje, en natuurlijk wil ik binnenkort ook GTA V erop kunnen spelen. Hiernaast type ik heel wat verslagen voor school, photoshop ik regelmatig en kijk ik veel series en films.
Voor gebruik op school prefereer ik een goede accuduur, aangezien ik niet overal een stopcontact in de buurt heb.

Dus nog even een opsomming:
  • 14" - 15.6" (Full HD)
  • GTA V op Low/Medium
  • SSD
  • Goede bouwkwaliteit
  • Goede accu
  • Rond de €1000

Uit mijn eigen onderzoek heb ik verschillende modellen gevonden:

MSI GE40 Dragon Eyes
HP Envy 15 Touchsmart
Lenovo Y510p zonder SLI
En 3x Asus:
Asus N550JV, Touchscreen lijkt me overbodig?
Asus N550JV, zonder touch €50 goedkoper
Asus N56VV, 'slechts' 3e generatie - 6GB - 500gb

Waar nog geen SSD in zit komen dus nog extra kosten bij.
Touchscreen, alleen maar leuk of ook echt nuttig?
Ik lees dat de Asus N550 een slechte accu heeft (2,5uur), is dit ook zo bij de N56?

De MSI spreekt me denk ik het meeste aan. Een accuduur van ongeveer 7uur, compact, beste GPU, incl SSD.

Ik hoor heel graag hoe jullie er over denken, en wat jullie eventuele ervaringen met deze modellen zijn.
Bij voorbaad dank!

Verwijderd

photoshop ik regelmatig
En daarmee valt de MSI dus waarschijnlijk af. Volgens Andantech is het scherm diep triest. Overigens heeft de NL versie wel een ander scherm (full HD ipv 1600x900), maar die is voor zover ik weet nog niet gereviewed.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 21:46 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii
Goed scherm, stevig, goede accuduur en niet te zwaar. Ook nog een aardige grafische kaart.
De N56 is ook een goede keus en wordt niet voor niets zo vaak aanbevolen. Scherm, videokaart en accuduur zijn minder dan bij de acer, maar er zit wel een snellere processor in.

[ Voor 27% gewijzigd door Jornv op 06-11-2013 22:07 ]

• aaaronnn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-11 07:30
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:45:
[...]

En daarmee valt de MSI dus waarschijnlijk af. Volgens Andantech is het scherm diep triest. Overigens heeft de NL versie wel een ander scherm (full HD ipv 1600x900), maar die is voor zover ik weet nog niet gereviewed.
De MSI die ik op het ook heb heeft inderdaad een Full HD scherm. En als het nodig is dan heb ik nog mijn 24" inch schermen om op te werken ;) Dus qua formaat maakt de 14" me niet zoveel uit.