[Airport] Huidige ethernet snelheid 2 base stations

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 17:49
Ik heb 2 Airport base stations: een Airport Extreme en een Time Capsule. Deze zijn dmv. een CAT5e kabel met elkaar verbonden. Ik heb echter het idee dat de verbinding tussen de 2 base stations op 100mbit/s verloopt ipv. de verwachtte 1gbit/s. Via de airport utility op zowel de iMac als mijn iPhone/iPad kan ik de snelheid van deze verbinding niet zien.

Is er een manier om erachter te komen op welke max. snelheid de verbinding werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 16:12
Welke modellen zijn het? Staat me iets van bij dat het oude model Airport Extreme geen Gigabit poorten heeft, dan wordt je logischerwijs beperkt...

En anders even via Google zoeken op iets in de richting van "mac local network speed test".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Geloof me, ik heb genoeg op Google gezocht, maar kan hier niets over vinden. Alles gaat over "hoe een snel netwerk te bouwen met meerdere Airport Extremes" oid, maar die geven niet aan hoe het te controleren valt. En het zijn beide modellen met 4 Gigabit poorten. Gek dat Apple niet in de software een mogelijkheid heeft gegeven om de huidige linkspeed per poort te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
Met een programma als MenuMeters kun je snel zien wat de actuele download/upload snelheid is... Werkt ook gewoon als je iets van je iMac naar een netwerkschijf schrijft.

Waar je de aansluiting kunt controleren is via het "Netwerkhulpprogramma" wat standaard op je iMac staat, even Finder of Spotlight gebruiken, ik krijg hem zelf nooit gevonden in de folders :P Je ziet dan de theoretische doorvoersnelheid.

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1F0g0Q101J0A3n0o3N1x/Screenshot%202013-11-07%2018.37.40.png

[ Voor 16% gewijzigd door Jacks0nxD op 07-11-2013 18:41 . Reden: Voorbeeld toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Mja, dat ik het kan meten geloof ik wel, en natuurlijk geeft dat wel een idee, maar ik zou gewoon graag zien dat je het in hun Airport Utility kan zien oid.

Je 2e optie geeft de theoretische snelheid van je huidige iMac/MBP/etc. met 1 base station aan. Maar niet de snelheid tussen meerdere routers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
In Airport Utility kan het naar mijn weten niet...

[ Voor 76% gewijzigd door Jacks0nxD op 08-11-2013 00:07 ]

Pagina: 1