Toon posts:

windows herkent usb, maar is niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakende personen,

ik heb vanmorgen mijn silicon power (8gb, usb3.0) usb stick zoals je wel vaker met die dingen doet, hem in mn laptop gestopt.
hiervoor heb ik er een ISO bestand opgezet en daarna weer verwijderd, en ik
en ik hoor wel het "apparaat gekoppeld" geluidje. maar ik kan in de verkenner geen pad naar het apparaat vinden. ik heb apparaat beheer doorzocht en daar vond ik dit:

http://i43.tinypic.com/2uy11d2.jpg

en ook heb ik het geprobeerd met diskpart op te lossen:

http://i42.tinypic.com/v7vbyu.jpg

ik heb geprobeerd hem te formateren, maar zonder succes. want ik krijg een melding waar in staat dat er geen apparaat is aangesloten.
dus zoals je kunt zien reageert windows er wel op, maar ik kan er niks mee.
ik heb m in alle usb poorten gehad en ook een andere computer geprobeerd. en op internet heb ik niks kunnen vinden (zowel engels als nederlands).

dus, is er nog iets van te maken? of kan ik hem per direct uit het raam gooien?

~speakersilo

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wellicht via een live linux cd? en anders terug brengen als je nog garantie hebt. En als je dat niet meer hebt kun je vaak nog de chip van het usb stickje aflezen door heb open te maken en op internet zoeken naar die chip. Zo heb ik ook een keer een USB stickje gered, werd ook niets meer gezien bijna hetzelfde als jij nu hebt, heb toen met een tooltje opnieuw geflasht en het werkte weer.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:55
Onder welk OS heb je het geprobeerd? Onder XP moet je de disk wel ff netjes afkoppelen, anders kan je een corrupt file systeem op je stick krijgen. Onder Windows 7 zou je doorgaans niet hoeven te ontkoppelen, maar het is mij ook wel eens gelukt om een corrupte schijf over te houden - en niet door een folder of bestand open te laten staan; die had ik eerst afgesloten. Het was gelukkig dan ook maar 1 keer...

Even op een andere computer proberen?

Verwijderd

Topicstarter
rikadoo schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:57:
Wellicht via een live linux cd? en anders terug brengen als je nog garantie hebt. En als je dat niet meer hebt kun je vaak nog de chip van het usb stickje aflezen door heb open te maken en op internet zoeken naar die chip. Zo heb ik ook een keer een USB stickje gered, werd ook niets meer gezien bijna hetzelfde als jij nu hebt, heb toen met een tooltje opnieuw geflasht en het werkte weer.
garantie is er al een tijdje af, maar ik zal vanavond een kijken naar de chip in de USB.
Jolke schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:34:
Onder welk OS heb je het geprobeerd? Onder XP moet je de disk wel ff netjes afkoppelen, anders kan je een corrupt file systeem op je stick krijgen. Onder Windows 7 zou je doorgaans niet hoeven te ontkoppelen, maar het is mij ook wel eens gelukt om een corrupte schijf over te houden - en niet door een folder of bestand open te laten staan; die had ik eerst afgesloten. Het was gelukkig dan ook maar 1 keer...

Even op een andere computer proberen?
heb het al geprobeerd op windows 8 en 8.1. en net nog op windows 7, maar allemaal met hetzelfde verhaal.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:55
Klinkt als rijp voor uit het raam te gooien...

USB sticks kosten niks meer tegenwoordig, maar om dat te horen stelde je je vraag hier natuurlijk niet, dat wist je zelf ook wel :)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Misschien de logboek kijken, op tijdstip dat je hem erin drukt.

Misschien updaten met usb stick erin.
Pagina: 1