Slecht signaal

Pagina: 1
Acties:

• aasIIX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 12:02
Geachte,

Mijn ouders hebben een ubee-evw-320b modem deze geeft een zeer slecht draadloos signaal door. Aan het einde van de kamer is nog maar net signaal. Boven op zolder geen signaal. De modem staat gewoon in de kamer.

Nu wil ik graag een goed signaal in elk deel van het huis. Wat raden jullie mij dan aan?

Zou een router zo als deze het signaal zodanig versterken dat er in het hele huis een sterke verbinding is. Asus RT-N66U

Of is een Range extender voor dit soort zaken toch beter bijvoorbeeld;DrayTek Vigor AP 800

Alvast bedankt,

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:36

Detmer

Professioneel prutser

Heb je al eens gekeken naar storingen? Als iedereen in de omgeving op hetzelfde kanaal zit stoort dit bijvoorbeeld enorm

Met een range-extender krijg je vaak erg traag internet. Indien mogelijk zou een kabel naar boven met een accespoint beter zijn.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• aasIIX
Ja ik heb alle kanalen al geprobeerd dit leverde niks op. Wat mij wel opviel dat als ik van kanaal wisselde dat er een steeds een andere Wifi verbinding mee sprong: deze heette "Ziggo".

Dus kabel is niet mogelijk. Iemand tips?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
Powerline gebruiken + extra WiFi AP

CISSP! Drop your encryption keys!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 17:24
Heb dit modem van Ziggo ook; echt een enorm baggerding qua signaal. Herken de klachten wat dat betreft wel. Is ook vrij onregelmatig; soms doet ie het aardig en dan ineens valt het signaal weg.Lijkt erop dat het sowieso een modem is met een zwak signaal en gevoelig voor interferentie.

Zou inderdaad kijken naar een oplossing met een andere draadloze router.

• aasIIX
Zou de Asus RT-N66U dit aankunnen. het lieft het ik niet meer apparaten boven.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Daar kan niemand garantie op geven. Ligt aan plaatsing en layout van het huis.
Maar goed via de wet koa kun je het gewoon proberen als je voorzichtig met de verpakking bent.

[ Voor 38% gewijzigd door KillerAce_NL op 06-11-2013 17:06 ]

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11 22:23
Hoi aasllX,

Wat ik je zou adviseren is om voor een TP-link accesspoint te gaan, die werken vrij goed, en hebben ook een zeer goed bereik, daarnaast zijn ze niet zo duur.

Neem bijvoorbeeld deze: pricewatch: TP-Link TL-WA801ND

Eenvoudig aan te sluiten en een goed bereik, Dat Asus apparaat is een stuk duurder, en waarschijnlijk voldoet deze TP-Link ook wel.

Bespaart je een hoop geld zo, zie reviews.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Daar mag wel bij vermeld worden dat powerline vaak ook een bottleneck is, al verschilt dit per huis.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Verwijderd

Met die TP-link ingesteld als acces-point ben ik van mijn problemen af en heb in het hele huis, 3 verdiepingen met betonnen vloeren, en in de tuin een uitstekend bereik.
Pagina: 1