Desktop/XBox360 hdmi compatible met een MHL HDMI aanlsuiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om een nieuwe monitor te kopen, maar de monitor die ik wil heeft 1 normale HDMI aansluiting en een MHL HDMI aansluiting. Ik kwam er achter dat MHL een speciale aansluiting voor smartphone is, maar kan ik hierop ook apparatuur zoals een XBox 360 en mijn desktop op aansluiten via een normale HDMI kabel?? Of werkt het echt alleen voor speciale smartphones.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet dat gewoon kunnen, voor mobile devices heb je kabels die van Micro-MHL naar HDMI gaan. De MHL-HDMI poort zelf kan dan denk ik ook gewoon gebruikt worden voor andere apparaten, resolutie en audio ondersteuning is niet anders.

Correct me if im wrong!

Voor zover ik weet is de enige extra functie van een MHL poort dat het tegelijkertijd je mobile device of iets dergelijks kan laden terwijl die aangesloten is. Maar er zouden vast meer extra functies zijn aan MHL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Ja dat werkt... MHL-HDMI betekent dat de HDMI poort zelf het signaal kan omzetten van Mobile High Definition naar HDMI, je hoeft dan niet een duurdere actieve kabel te lopen. Het is dus een normale HDMI poort met een extra functie...

Overigens is MHL totaal iets anders dan HDMI of USB, het is niet zoals Xorianus zegt. Het maakt alleen gebruik van de connectors van USB en HDMI omdat die vrijwel op alle mobile devices en monitoren/tv's te vinden zijn, maar het maakt geen gebruik van de technologie achter USB of HDMI... tis een heel eigen protocol (met meer potentie!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor jullie reacties, fijn om te weten dat het dus gewoon het zelfde is als een normale HDMI poort alleen dan met wat extra functies. =]

Vriendelijke groeten,

Jeroen