[Win7] two factor authentication

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Ik ben nu al een paar dagen op zoek naar een two-factor authenticatie oplossing. Wat ik graag zou willen is een tool op mijn pc en een app op mijn smartphone. Als ik inlog op mijn pc moet er een bericht naar mijn telefoon gaan met een code. die code invullen op mijn pc en dat ik daarna pas ingelogd ben.

Ik heb "azure" al gevonden maar dat is een windows server oplossing. Wat ik zoek is voor een Windows 7 (x64) werkstation met een android app.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Google geeft me www.charismathics.com/products/applications/ienigma als voorbeeld.

Vergeet niet ook je HDD te encrypten. Mooiste is echter helemaal niets clientside doen en enkel een (goedbeveiligde) remote desktop benaderen.

edit:

Aangezien je al een tijd aan het zoeken bent: als zoekterm hield ik het daar overigens erg low-tech omdat dat in dit geval sneller resultaten gaf: [google=use phone to log into windows] :+

[ Voor 31% gewijzigd door F_J_K op 06-11-2013 15:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:32:
Google geeft me www.charismathics.com/products/applications/ienigma als voorbeeld.

Vergeet niet ook je HDD te encrypten. Mooiste is echter helemaal niets clientside doen en enkel een (goedbeveiligde) remote desktop benaderen.

edit:

Aangezien je al een tijd aan het zoeken bent: als zoekterm hield ik het daar overigens erg low-tech omdat dat in dit geval sneller resultaten gaf: [google=use phone to log into windows] :+
Hm nog niet beschikbaar op android (of ik moest scheel kijken) maar wel een mooie optie ja. Wel jammer dat je weer iets met je telefoon moet doen. Het mooiste zou zijn om gewoon een app te kunnen gebruiken op je android-telefoon.

ik ben nu ook aan het kijken naar de yubikey. Kost 20 euro, maar biedt wel leuke mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:38

SeatRider

Hips don't lie

En anders smartcards of fingerprints, volgens mij heeft Windows daar standaard mogelijkheden voor. Lijkt me ook handiger voor het geval je eens op je computer wilt inloggen als er geen internet is (bijvoorbeeld als je dat wilt fixen ;) ).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
RSA SecurID met een token?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Redelijk prijzige oplossing die vooral voor de zakelijke markt geschikt is. De yubikey kost 20 euro en als je er een LastPass subscription bij neemt voor een jaar kost die subscription nog een tientje. De yubikey kun je dan dus ook gebruiken met je password manager :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:18

TheVMaster

Moderator WOS
De Yubikey werkt super :) die kun je inderdaad ook met LastPass gebruiken, al moet ik zeggen dat ik daar dan weer de 'verificator' app van Microsoft (die is er vast ook voor Android/iOS) voor gebruik.

Overigens kun je met Windows 8.x ook aanloggen met een MS account. Misschien kun je je pc 'untrusten' zodat je ALTIJD met een two factor moet aanloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
TheVMaster schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:09:
De Yubikey werkt super :) die kun je inderdaad ook met LastPass gebruiken, al moet ik zeggen dat ik daar dan weer de 'verificator' app van Microsoft (die is er vast ook voor Android/iOS) voor gebruik.

Overigens kun je met Windows 8.x ook aanloggen met een MS account. Misschien kun je je pc 'untrusten' zodat je ALTIJD met een two factor moet aanloggen?
Als je ervaring hebt met de Yubikey... wat gebeurt er als de Yubikey kapot is, verloren of stuk? Kun je er dan niet meer in komen of zijn er noodprocedures?

Verwijderd

ik had een vraag over de herauthenticatie code. Ik klik op herautheticeren met google dan klik ik op toestaan voor dit 'Yoast SEO wil graag:
Meer informatie Search Console-gegevens voor uw geverifieerde sites bekijken en beheren'
dit heb ik dan gedaan en dan zegt die dat er geen profielen zijn gevonden wat moet ik doen om dit goed te krijgen?

met vriendelijke groet,

Ian

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:30:
ik had een vraag over de herauthenticatie code. Ik klik op herautheticeren met google dan klik ik op toestaan voor dit 'Yoast SEO wil graag:
Meer informatie Search Console-gegevens voor uw geverifieerde sites bekijken en beheren'
dit heb ik dan gedaan en dan zegt die dat er geen profielen zijn gevonden wat moet ik doen om dit goed te krijgen?

met vriendelijke groet,

Ian
Een eigen topic maken. Een drie jaar oud topic schoppen met een eigen vraag is niet zo chic.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1