Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lijst genereren uit online database

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-11 23:34
Hallo iedereen!

Ik heb even een vraag m.b.t. een website vanwaar ik een lijst wil genereren uit een openbare database.

Het betreft hier een register van certificeringen waar men in een zoekbalk enkele letters of een deel van de naam van de persoon in kan vullen en vervolgens koppelt de website de resultaten terug. Natuurlijk hangt daar iets van een database achter maar nu wil ik weten of het mogelijk is om met een script dan wel op een andere manier (bijvoorbeeld via google met een filetype:* waarbij sterretje het bestandstype is van de database) de gehele lijst te extraheren?

Ik weet niet of zo iets is toegestaan maar gezien het feit dat het om een openbaar toegankelijke database gaat wilde ik het toch even vragen.

Adjust non olet, plerumque...

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Ik weet uiteraard niet over welke service je praat, maar meestal als dit toegestaan wordt zal er een API beschikbaar zijn gemaakt waarmee je op een goede, gestructueerde manier data kan opvragen/muteren.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je niet weet óf het toegestaan is kun je eerst aan de eigenaar vragen of dat zo is. Doorgaans is het niet toegestaan, tenzij anders aangegeven. Daarbij geef je totaal geen informatie over de vorm van de informatie dus zelfs als ik geen twijfels had over de legaliteit kunnen we je op deze manier niet helpen.

Als je toestemming hebt van de eigenaar of als er een API beschikbaar is en je daarbij nog steeds problemen ondervindt, dan kun je een nieuw topic openen (dan wel graag in Programming, conform Waar hoort mijn topic?). Daarbij verwachten we wel eigen inzet en een degelijke probleemomschrijving. Zie De Quickstart.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.