Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leitz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 09:51
Hallo, ik vroeg me af of iemand een tip heeft voor een goede voip adapter
heb nu een cisco spa112 en dat is echt een bagger ding, wel stabiel maar hele slechte gui
zoek er een die in staat is om inkomende gesprekken op lijn1 binnen te krijgen en uitgaande naar lijn2 te sturen.
De spa112 is dusdanig complex en onoverzichtelijk dat de kans op fouten etc naar mijn idee veel te groot is.
Iemand een idee ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 07:13
Hoi Leitz,

Heb je nog verder gezocht? Ik wil ook een VOIP adapter gaan kopen en ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:22

FreakNL

Well do ya punk?

Op markplaats wemelt het van de Fritz!box 7170's, mede doordat deze een tijdlang door (o.a.) xs4all als standaard modem gebruikt werd.

Ik weet niet precies wat je eisen zijn, maar ik heb recentelijk (na de verhoging van de prijzen van het bellen bij UPC) een 7170 bij mezelf en bij mijn ouders neergezet. Inkomende lijn is nog steeds UPC, uitgaand is Freevoipdeal. Gaat prima. Verder kun je ook nog belregels instellen, fallback naar de vaste lijn, etc...

Voor twee tientjes kan je al klaar zijn... Als je nog een inkomende (analoge) lijn wilt faciliteren moet je even opletten dat de Y-kabel en het zwarte blokje erbij zitten, dan werk het out-of-the-box. En anders moet je zelf ff een kabeltje knijpen, heb ik ook moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Leitz schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:40:
Hallo, ik vroeg me af of iemand een tip heeft voor een goede voip adapter
heb nu een cisco spa112 en dat is echt een bagger ding, wel stabiel maar hele slechte gui
zoek er een die in staat is om inkomende gesprekken op lijn1 binnen te krijgen en uitgaande naar lijn2 te sturen.
De spa112 is dusdanig complex en onoverzichtelijk dat de kans op fouten etc naar mijn idee veel te groot is.
Iemand een idee ? :?
Niets mis met die SPA dingen. Al is de nieuwere SPA112 idd wel minder, mijn voorkeur is wel de 'oude' gui zoals op de 2102 enz.

Maar goed, in principe is het eenmalig instellen. Complex? Nee, je kan juist een hoop instellen. Dat maakt 'm zo universeel. En uitgaand over line2 is een kwestie van een dialplan bakken. Iig bij de SPA3000serie kun je een oproep gewoon via @gwX over een andere uitgaande route gooien.

Als je echt alle kanten op wilt kunnen routeren enz dan kom je op de professionelere apparaten uit zoals bv een Patton Smartnode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53
http://www.voipshop.nl/gi...t-c610h-handset/pid=26773

kun je in de webinterface ingeven wat je precies wilt

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39
Vraagje over de SPA-112: kun je bij dit apparaat meerdere SIP-accounts opgeven voor uitgaand bellen? Ik kan het niet goed uit de handleiding opmaken.

Ik zou nl. zoiets willen doen als in deze user review van de SP-3102 en vraag me af of de SPA-112 dezelfde mogelijkheden heeft.
Pagina: 1