Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Topicstarter
Ik zit ff met een probleem.
Ik heb op de zaak een Citrix omgeving met thin clients.
Op deze tc's is VNC geinstalleerd voor de beheerders om de schermen over te nemen.
Nu wil ik voor applicatiebeheerders een zelfde soort oplossing, maar het liefst iets anders dan VNC wat over een andere poort communiceert (ivm zelfde wachtwoord gebruik voor een aantal kritieke andere machines).

Ik heb al een paar programma's geprobeerd.
Team Viewer Portable starten vanaf een netwerkschijf: werkt op zich prima, zolang de appl beheerder en de client maar op verschillende Citrix servers ingelogd zijn. Als ze op dezelfde server ingelogd zijn krijgen beiden dezelfde ID en dus ook een foutmelding.
GotoAssist: moet een crawler geinstalleerd worden die vervolgens alle informatie van alle machines op internet verspreid. Daarnaast voor de Heb ik ook niet veel zin in.

Andere VNC tools gebruiken allemaal dezelfde standaard poorten voor zover ik kan terug vinden.
Is er iemand die toevallig een andere tool weet?

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Kun je de poort van VNC niet aanpassen?

Last.fm | Code Talks

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En waarom, is de vraag. Wat is je doel? Beveiliging?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• DPCKippie

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Topicstarter
Beveiliging idd.
Doel is dat applicatiebeheerders ook thin clients over kunnen nemen, maar met een andere tool dan VNC (zodat zij niet servers oid over kunnen nemen).
Poort aanpassen zou ook kunnen. Is dat mogelijk voor 2 VNC services naast elkaar?

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 13:53
Kan je dat niet doen met de MS Logon Groups?

π-♭

• DPCKippie

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Topicstarter
Hmmm, zal ik es naar kijken.
Zit zo te zien niet in RealVNC, maar wel UltraVNC (bijvoorbeeld).
Es ff kijken wat de mogelijkheden zijn :)
Thanks.
Pagina: 1