• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 14:01
Hoi,

Ik heb twee schermen van ieder 1080P die ik probeer aan te sluiten.
De LG 23' heeft een DVI poort (aansluiting dmv DVI naar HDMI)
De Acer 23' heeft een VGA poort (aansluiting dmv VGA naar DVI).
Ik maak gebruik van een club3D AMD 7850 royalking. De club3D heeft een DVI poort, een HDMI poort en 2 displayports.

Probleem? De schermen doen het niet tegelijk. Als ik de LG er alleen in stop, dan doet de LG scherm het probleemloos. Maar zodra ik de Acer erbij stop, dan stopt de LG het met werken en doet de Acer het alleen. Bij de LG komt er dan een melding 'Check signal cable'. Het gekke hierbij is dat als ik tabbladen open, dat ie dan openen op de LG scherm terwijl ik daarop geen beeld heb. Ik kan ook niet naar de configuratie scherm omdat ie allemaal daar openen.

Als ik eerst de Acer aansluit daarna de LG, dan wordt de LG helemaal niet herkent. Ook in Windows schermresolutie menu staat er dat er maar 1 scherm is aangesloten.
Zoeken op GoT en op Google heeft me tot nu toe geen oplossing gegeven.

Iemand enig idee?

Edit:
Nieuwste videokaart drivers zijn ook geinstalleerd

Im notorious

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 15:43
Is DVI en HDMI niet de zelfde signaaluitgang? En moet je dus naar DP gaan voor je tweede monitor? Dacht dat ik dat ooit eens begrepen had.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Verwijderd

Heb je Windows ook verteld dat ie beide schermen moet aansturen? Windows toetst + P tegelijk indrukken, windows toets ingedrukt houden en meerdere malen de P indrukken tot hij op de gewenste optie staat.

• Thenotorious
Ja al gedaan, maar hij herkent de tweede scherm simpelweg niet als de Acer er al in zit. Met de kabel is overigens niks mis mee want de LG scherm doet het weer wel als de Acer er niet in zit (wel NA opnieuw op te starten).

Ik ben ten einde raad, heb speciaal hiervoor dit kabeltje besteld doet ie het nog niet...

Zou ik dan zoals Joenino zegt een ander kabeltje moeten kopen? Namelijk een displayport naar DVI? Ik heb geen zin als ik dat doe, dat dan ook straks niet werkt..

[ Voor 20% gewijzigd door Thenotorious op 06-11-2013 16:10 ]

Im notorious

• Thenotorious
Niemand een idee? Dan ga ik denk ik maar een displayport bestellen. Aangezien ik maar 1 scherm extra gebruiken hoef ik geen actieve displayport te bestellen toch? Van wat ik heb gegoogled is een passieve genoeg.

Im notorious