Toon posts:

Dell XPS LX702 Nvidia GT555m driver crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd heb ik het probleem dat mijn Dell XPS 17 LX702 met 3D scherm niet stabiel loopt op de videokaart.

Mijn laptop gebruik ik voornamelijk voor 3D tekenen in autocad en om die reden heb ik 2,5 jaar terug dus ook voor deze laptop gekozen. Echter sinds de afgelopen 4 - 5 maanden heb ik steeds meer problemen met mijn videokaart.

De drivers van Dell draaien wel stabiel maar zijn rete traag.. Autocad draait daar gewoon niet op.
De drivers van Nvidia daar en tegen zijn vele malen sneller en draaien autocad zonder problemen. De grootste 3D tekeningen gaan gewoon nagenoeg soepel.

De temperatuur wordt niet merkbaar warmer van de laptop, En zelfs de fan draait minder vaak dan met de dell driver.

Alleen zelfs als ik niet bezig ben met autocad krijg ik random 3 - 10x per dag een driver crash voor mijn kiezen met de laatste versie van de nvidia driver. De versie hiervoor was helemaal dramatisch daar liep de laptop vaak geheel vast op. Met als gevolg dat alles wat niet opgeslagen was verloren ging en bestanden corrupt raakten.

Nu is mijn vraag meer wat kan ik hier nog aan doen? wie heeft dit ook meegemaakt en weet een stabiele oplossing?

De dell xps17 heeft een 3D scherm met als grote voordeel en eis van mij dat de interne processor videokaart niet gebruikt wordt. Hij moet dus altijd op de gt555m draaien.

Graag zou ik mijn laptop weer volop willen benutten, heb zelfs al overwogen om de laptop te demonteren en de koelpasta te vervangen.

EDIT: repaste en schoonmaak heeft voor de temperatuur veel goed gedaan, maar helaas voor het vastloop probleem geen verschil :(.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 19:02 ]