Content extern subdomein tonen op eigen URL?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 19:38
Hallo,

Ik zit momenteel te kijken naar het forumsoftware van IP.Board van Invision Power. Zij bieden o.a. aan om hun software daar te hosten in de cloud. Dit vind ik zeer interessant ivm geen onderhoud en omdat ik zelf geen goed geconfigureerde server met PHP weet op te zetten.

Nu kun je de content op een subdomein zetten van hen (zelf uit te kiezen), maar ook naar een eigen subdomein (vb: forum.pietjepuk.nl). Nu wil ik echter graag pietjepuk.nl/forum ipv middels een subdomein. Is er een manier om de content van het subdomein in mijn map te tonen? En dan niet dmv een iframe oid. Het installeren van software hiervoor op mijn ASP-server of hardware behoort tot de mogelijkheden.

Ik heb gehoord dat dit dmv een proxy service oid gedaan kan worden, maar ik werd daar niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 12:34

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Het magische zoekwoord dat je denk ik zoekt in "reverse proxy".
Als je daar op googled dan komen er voor jouw webserver een hele berg recepten tevoorschijn.

Maar een subdomein is natuurlijk eigenlijk veel makkelijker, dan kun je het in DNS regelen, en ben je in een paar minuten klaar.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljw
Bedankt! Ik ga even Googlen. Het gaat mij grotendeels om de migratie van mijn oude naar nieuwe forum waarbij ik de bestaande URLs wil behouden en atm host ik dus op /forum/ en niet op forum.pietjepuk.nl

Mocht iemand ervaringen hebben met 'reverse proxy' dan ben ik hier zeer benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 12:34

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Maar dan kun je op "/forum" toch ook een 301 laten teruggeven en die laten wijzen naar je forum subdomein ?
Als je echt wilt kun je natuurlijk een reverse proxy opzetten op je server om al het verkeer transparant naar je forum server door te laten sturen, maar een 301 op /forum dat verwijst naar de forum server is makkelijker te regelen.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

301 dan ziet de client uiteidelijk wel een andere domein naam verschijnen natuurlijk (en die wil de ts behouden)
je hebt iig geen last van dataverkeer.

maar een reverse proxy is ongeveer netzoveel werk als php goed installeren. je moet met php goed opletten welke versie je pakt en dan werkt het in 1 keer

ja ik heb ervaring met een reverse proxy (iis,ssl) .. en nu ?

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 06-11-2013 15:19 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljw
Kleven er geen (veiligheid)risico's aan als je een forum host op een plek met ssl en vervolgens via jouw /forum/ doorlinkt? Heb je dan geen kans op man-in-the-middle oid praktijken (niet helemaal hierin thuis).

Is er veel kennis nodig om zo'n reverse proxy in te stellen?

De wens is er sowieso om het uit te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neuh was een uurtje uitzoekwerk vorige keer

maar .....
Can I use my own domain name for my cloud community?

Yes, this is available on all packages. After your purchase, you will need to update your domain nameservers to: NS1.IPSLINK.COM and NS2.IPSLINK.COM - this procedure will vary between domain registrars, thus you will need to contact whomever you registered the domain through for further assistance. If you do not already have a domain name, you may purchase one via Invision Domains for an extra annual fee. You may then contact support to update your account with the new domain name.
waarom een a record niet genoeg is weet ik niet, maar ik zou eens contact opnemen met hun support

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 06-11-2013 19:24 ]

Iperf

Pagina: 1