Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De zoektocht naar een Amerikaanse Logitech K290

Pagina: 1
Acties:

• sandertju
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-07-2019
Goedendag,

De laatste paar weken ben ik op zoek naar een toetsenbord met een linkershift-toets die net zo breed is als de rechtershift-toets. Nu ben ik uit gekomen bij de Logitech K290:

Pricewatch!
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1377779366.png
Deze lijkt op de foto de indeling te hebben die ik bedoel....en dan gaat het mis. Bij meerdere webshops (4AllShop, BCC, Misco enzovoort) blijkt (na het hebben nagevraagd) dat de linkershift toets ineens is gewijzgd in een kleine, en dat is nou precies niet wat ik wil.
Afbeeldingslocatie: http://www.4allshop.nl/foto.asp?w=400&h=300&img=/productinformatie/illustraties/randapparatuur/invoerapparaat/1100x800/30-10-2013%2015-47-45.jpg

Nu heb ik dit ook nagevraagd bij Logitech zelf (+1 voor Logitech, binnen 2 uur een reactie op een zaterdag):
Bedankt voor uw contact met de Logitech klantenservice.
Het spijt mij te horen dat u problemen ondervindt met uw Comfort Keyboard K290. Mijn naam is Sophie en ik zal u graag assisteren met uw verzoek.

De toetsenbord layout die u zoekt is een amerikaanse layout.
Deze word niet verkocht in Europa. De Europese layout heeft altijd een korte shift aan de linkerkant.

De amerikaanse versie is enkel te koop in Amerika. U kan geen address buiten de USA ingeven in onze webshop.

Houd u er alstublieft rekening mee, dat als we binnen een week niets meer van u vernemen, dat we ervan uitgaan dat het probleem succesvol afgehandeld is en wij deze vraag op 'opgelost' zetten. In dat geval ontvangt u van ons een enquete waarin u feedback kunt geven.
Heeft iemand van jullie enig idee waar ik die zogeheten Amerikaanse layout kan bestellen? Of weet iemand een vergelijkbaar toetsenbord waar de linkershift wel breed is?

Voor degenen die zich afvragen waarom; ik heb heel lang een toetsenbord gehad met een grote linkershift, maar deze is vorig jaar kapot gegaan, en heb deze dus vervangen. Hierop zit een kleine linkershift en ik 'mis' de knop heel vaak, typ een \ of een z of ik druk op de Caps Lock en dat is vrij irritant.

Alvast bedankt,

Sander

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:52

Baggeraar

Wat een gebagger..

Verwijderd

Beetje offtopic, maar ik heb met KeyTweak de "\" op de plek van de shift laten remappen naar shift. Dus die kan ik ook indrukken als ik een shift wil :). Voor caps lock heb ik hetzelfde gedaan.

• sandertju
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:53:
Beetje offtopic, maar ik heb met KeyTweak de "\" op de plek van de shift laten remappen naar shift. Dus die kan ik ook indrukken als ik een shift wil :). Voor caps lock heb ik hetzelfde gedaan.
Dat zou nog wel een oplossing kunnen zijn...
Hmm..maar de foto is niet altijd juist. Ook op de pagina op tweakers van de Logitech is de shift gewoon groot...en bij webshops vaak ook maar dan toch niet..:'(

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:29
Ebay is geen optie? of Amazon?

• sandertju
Amazon! Dat is nog wel een idee.

...

Net even contact gehad met de Live Chat van Amazon, zij gaan het fysiek checken voor me..binnen twee dagen antwoord.

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11 21:37

Ryudo

Daily dose~

Interessant topic. Ik ben zelf ook op zoek naar dit toetsenbord en heb ook al wat stappen ondernomen.

Webwinkel Alternate heeft het toetsenbord op zijn site staan met vermeldin 'Internationaal'.
Ik heb met hun sales afdeling gesproken en die bevestigden dat het toetsenbord inderdaad een brede linkershift en liggende enter toets zou hebben.
Bij levering bleek echter het tegendeel. Daarop contact gezocht met hun klantenservic en het toetsenbord gaat dan ook retour. Alternate gaat nog uitzoeken of ze toch nog de goede versie kunnen leveren of een waardig alternatief aan kunnen dragen.

Het model van de K290 binnen Europa is P/N: 920-005193
Dit is de US International indeling, aldus de Logitech site.

Het model dat we hier eigenlijk naar op zoek zijn is volgens mij de P/N: 920-005197
Deze staat niet op de Eurpese website vermeld.
Deze is echter wel te vinden op een paar Australische websites, maar die leveren dan weer niet aan Nederland.

Ik ben zeer benieuwd of Amazon nog wat kan betekenen in deze. :)

• sandertju
Amazon heeft hem ook niet. Fysiek team heeft gechecked en hebben alleen de kleine shift...

Heb zelf nagevraagd of het model hieronder klopt met de foto:

http://www.amazon.co.uk/L...TF8&qid=1383938986&sr=1-2

Kun jij mij laten weten Ryudo als Alternate nog terugkomt? En zou dan 920-005197 niet de Australische versie zijn?

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Nog geen reactie van Alternate. Het verkeerde toetsenbord is nu onderweg retour..
Dus daar is het wachten nog even op. Maar als ik dit zo bekijk denk ik ook niet dat Alternate hem kan leveren :(

Maar zou de australische versie dan wellcht de juiste US layout zijn?
Als dat zo is moeten we in Australie op zoek naar een webshop om een voorraadje in te slaan. 8)

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Je gaat geen Logitech keyboard met de echte US layout vinden in Europa omdat ze deze hier gewoon NIET willen leveren.

Als je er 1 wil hebben>> in de US bestellen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• sandertju
Probleem is alleen helaas dat er geen US stores zijn die ook willen leveren in Nederland.

Ik heb gisteren bij de Saturn een Microsoft Wired Keyboard 600 gevonden met een grote linkershift. Ziet er mooi uit, ben nog aan het twijfelen of ik misschien voor die zal gaan..

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

fast-server schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:47:
Je gaat geen Logitech keyboard met de echte US layout vinden in Europa omdat ze deze hier gewoon NIET willen leveren.

Als je er 1 wil hebben>> in de US bestellen.
Als je het topic even goed had gelezen waren we zelf ook al tot die conclusie gekomen.
Probleem is echter dat de Logitech K290 ook niet in de VS leverbaar is met US layout.
De enige optie zou dan Australie zijn maar daarvan is niet zeker of het ook de goede US layout betreft.

Uitwijken naar een toetsenbord van Microsoft zou nog een optie zijn, of toch een geheel ander merk.
Als laatste mogeljkheid voor een goede layout is een mechanisch toetsenbord nog een optie.
Pagina: 1