Subwoofer aansluiten op versterker

Pagina: 1
Acties:

• Der Heino
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 15:15
Hallo!

In mijn woonkamer heb ik de volgende installatie
Versterker: Pioneer VSX-527-K
Speakers L/R: Boston Acoustics A26
Subwoofer: Yamaha NS-SW500

Bij het aansluiten van de subwoofer, zag ik dat er een specifieke subwoofer aansluiting op de versterker zit. Aangezien ik geen kabel heb welke daarin kan, heb ik de SW aangesloten met standaard speakerkabels (volgens de handleiding van de SW is dit ook mogelijk), en vervolgens heb ik de 2 boston speakers op de SW aangesloten (zoals de handleiding van de SW voorschrijft).
Met deze aansluiting werkt het allemaal naar behoren.

Zou het nog van toegevoegde waarde zijn om een subwoofer kabel aan te schaffen, en de andere aansluiting te gebruiken?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja.

Je kan je versterker het filterwerk laten doen.

Wise enough to play the fool

• thebest106
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2024
Doe eens een fotootje van die aansluiting op je versterker (mag ook van internet zijn) , en ook een van de achterzijde van je subwoofer.

Dan kan ik je van advies voorzien. (zal waarschijnlijk een coaxiaal aansluiting zijn, hier kun je gewoon een tulp/rca inpluggen, maar laat ik de afbeeldingen gewoon even afwachten.)

Het aansluiten van je front op je subwoofer vind ik niet zo goed idee, daar heb je je versterker of receiver voor (nu gebruik je de amp van je subwoofer ipv die van je versterker).

edit: Had over de specs heen gelezen, heb de apparutuur even bekeken en de sub out is idd een tulp aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://www.stofzuigerzakken-online.nl/contents/media/cable-521.jpg

Deze kun je gewoon verbinden een kabel zoals op bovenstaande foto (al zijn er ook speciale subwooferkabels te krijgen maar een rca->rca kabel heeft hetzelfde effect)

mijn advies:
fronts (ba a26) gewoon weer op versterker aansluiten, en dan een kabel leggen van sub-out naar de lfe in (3) op de subwoofer (bij het linkerkanaal inpluggen).

[ Voor 60% gewijzigd door thebest106 op 06-11-2013 22:22 ]