Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Acrobat Pro XI] tekst invulveld niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT-ers,
Ik heb met Acrobat Pro XI een gegevensformulier gemaakt. Zodra ik de invulvelden voorzie van tekst, het pdf'je vervolgens opsla en via de mail verstuur naar iemand anders ziet de ontvanger bij het openen lege invulvelden. Pas als hij met zijn muis op een invulveld klikt wordt de tekst die ik eerder heb ingevuld zichtbaar.

Ik heb het formulier in de bewerkmodus bekijken, invulveld eigenschappen bekijken maar kom er niet uit hoe ik ervoor zorg dat ingevulde teksten gewoon zichtbaar blijven. Formulierveld staat op 'zichtbaar'.

(Her)kennen jullie dit probleem en kunnen jullie mij helpen..... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lijkt hem te zitten in het opslaan en direct mailen van de pdf's. Zodra ik de pdf open, velden invul en rechtsstreeks vanuit de pdf het bestand mail is er niets aan de hand en kan de ontvanger gewoon de ingevulde teksten lezen. Zodra je na het invullen van de velden op opslaan klikt en vervolgens de pdf mailt ziet de ontvanger de ingevulde tekst niet.

In principe is daarmee de oorzaak bekend maar moet je bij elke verstuurde pdf een instructie toevoegen. Niet echt handig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk toch dat voor dit probleem een structurele oplossing nodig is. Ik besef mij dat ik in bovenstaande posts misschien niet duidelijk genoeg ben geweest. Dus nog eenmaal de vraag:

Hoe kan het zo zijn dat digitaal ingevulde pdf's niet zichtbaar zijn? Pas als ik aanpassingen in de uitlijning doe bij de eigenschappen van tekstvelden, wordt de tekst zichtbaar.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 13:44 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, benieuwd of hier een oplossing voor zal komen, zonder de gebruiker van het formulier speciale instructies te geven.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Probeer dit eens:
1. Click on Forms > Add or Edit Fields.
2. Click on Edit > Select All.
3. Right click on one of the form fields and click on Properties.
4. Click on the Appearances tab.
5. Change the font size.
6. Click Close.
7 Click on Close Form Editing.
Bron.