Toon posts:

PC Upgraden Wat het beste kopen ..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het al een tijdje met deze PC en ik moet hem toch echt gaan upgraden.

Wat zit er nu in:

- ATI Radeon HD 3870 X2
- Intel Core 2 DUO E6850
- P5K moederbord

De grafische kaart wil ik nu nog niet meteen vervangen ( dat gebeurd iets later ).

Het gaat dus eigenlijk alleen om een nieuw moederbord, processor en geheugen.

Wat doe ik met mijn computer :

- grafische bewerkingen ( Adobe pakket )
- het spelen van wow en final fantasy XIV
- internetten

etc ...

Mijn budget is max 400 (maar het liefst zo min mogelijk ;) ) .. en zou graag Intel en AMD voorstellen willen zien. Aangezien ik eigenlijk niet weet wat beter zal zijn ... ook daar gaar wat meer info over.

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

pricewatch: ASRock Z87 Extreme4

Asrock moederbordje, met verder alles erop en eraan. 120,-

pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed

Intel i5- 4670K (is maar 10 euro duurder dan de versie zonder overclock mogelijkheden dusja) 200,-

pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

8 gb crucial ballistix 68,-

200+120+68 = 388 euro zit je er zelfs nog een beetje onder :)

Over het Intel VS AMD kunnen we denk ik heel lang bezig blijven, maar ik denk dat het kort samengevat het volgende word:

Amd heeft 8 cores, lager geclocked dan Intel, maar intel heeft maar 4 cores.

Echter, gebruiken 9/10 programma's niet meer dan 4 cores en word de helft van zo'n amd processor niet gebruikt. zonde.. dit terwijl de 4 cores die wel worden gebruikt bij Intel sneller zullen werken door de snelheid waarop de intel cores worden geclocked.

vandaag stond er een benschmark op tweakers waarin te zien is dat intel cores beter presteren in BF4 dan de AMD processoren.

reviews: Battlefield 4: welke hardware heb je nodig?

zo zijn er wel meer voorbeelden te vinden, en geld over het algemeen dat de intel's sneller zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door prupke15 op 06-11-2013 14:22 ]

Verwijderd

ik heb een Asrock extreme 3 rev.2. met AMD CPU 6300 8 GB corsair vengeance ram in dual channel.. @ 1600mhz.

In totaal was ik rond de 270 euro kwijt. Heel low budget, systeem loopt erg goed.

Intel is sneller, verbruikt minder energie, is stiller en wordt minder warm = veel duurder

AMD is langzamer (over het algemeen) verbruikt meer energie, is luider dan intel en wordt warmer = veel goedkoper :)

Ik weet niet waar Prupke het over heeft als hij het heeft over de benchmark dat Intel sneller zou zijn dan AMD met Battlefield 4.. Ik lees toch echt uit die benchmark dat AMD sneller is, ookal scheelt het enkele 2 tot 5 fps..

AMD is over het algemeen best bang for buck :)

AMD is voor de budget minded gamer, is altijd al zo geweest.

Verder heb ik je nog niets horen zeggen over ''overclocken'' daaorm begrijp ik niet waarom Prupke jouw een K versie intel aanbeveelt.. :S

Met een budget van maar 400 euro moet je echt de overweging nemen dat je een budget minded gamer bent

Verwijderd

Topicstarter
Het budget van 400 is eigenlijk omdat ik er op dit moment wat minder er aan uit wil geven. Ook aangezien er op dit moment geen nieuwe videokaart in hoef..

Ik heb ook gelezen dat intell sneller is als AMD met games, maar dan voornamelijk als het gaat om te gamen én te streamen ... Dus wil ik ook even zeggen dat ik echt niet hoef te streamen.

Maar goed ...

De prijzen van AMD spreken inderdaad meer aan ... Maar wat zou het ook fijn vinden als het niet zo veel geluid maakt... en minder energie verbruik is ook wel wat ...

Mijn PC staat dagelijks ongeveer zo'n 12 uur aan.

Verwijderd

JE kan ervoor kiezen om een aftermarket cooler op de CPU te plaatsen. Bijvoorbeeld een ''Scythe Mugen rev 3.'' Die cooled super goed en maakt minder lawaai dan de standaart AMD CPU coolers. Deze koeler kost geloof ik iets van 35 euro en dan heb je echt een flinke geluids reductie.

Met een budget in het oog, raad ik AMD erg aan :)

De keuze is aan jouw.

AMD = Goedkoper / wordt warmer / maakt meer geluid / meer energie verbruik
Goede koeling erbij / fans die minder lawaai maken kopen / energie verbruik doe je niks aan :)

Intel = duurder / Koeler / minder geluid / minder energie verbruik.

Als je dat tegen elkaar afweegt, moet je op je gevoel afgaan ;) Het geld wat je immers bespaart op dit systeem, kun je in een snellere videokaart douwen ;) En dan kom je vanzelf uit op het verhaal ''Nvidia of AMD''

Nvidia: / Verbruikt minder / wordt minder warm / minder geluid
Ati: alles tegenovergestelde mits geen aftermarket cooler = warmer dan Nvidia..

;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook eens even gekeken ...

Ik kom zelf op dit uit, iemand aanmerkingen/opmerkingen?

pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

pricewatch: Intel Core i5 3570 Boxed

pricewatch: Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1600C9

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:02

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

In die benchmark komt naar voren dat een Intel CPU van 900 euro sneller is dan een AMD CPU van 170 euro, en nieteens heel veel sneller. Sorry hoor, maar dan weet ik wel welke ik koop....

Maar, ik zie dat jij WOW speelt, dat speelt beter op Intel omdat Intel hogere IPC heeft, en WoW maar op 1 of 2 cores loopt.

Dus, ik zou gewoon de goedkoopste i5 nemen, pricewatch: Intel Core i5 4440 Boxed is een leuke Haswell.

pricewatch: Asus B85M-E is een leuk en goedkoop mobo.

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU prima geheugen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:21:
In die benchmark komt naar voren dat een Intel CPU van 900 euro sneller is dan een AMD CPU van 170 euro, en nieteens heel veel sneller. Sorry hoor, maar dan weet ik wel welke ik koop....

Maar, ik zie dat jij WOW speelt, dat speelt beter op Intel omdat Intel hogere IPC heeft, en WoW maar op 1 of 2 cores loopt.

Dus, ik zou gewoon de goedkoopste i5 nemen, pricewatch: Intel Core i5 4440 Boxed is een leuke Haswell.

pricewatch: Asus B85M-E is een leuk en goedkoop mobo.

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU prima geheugen.
Lijkt me idd ook een leuke keuze...

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:02

dimako_

Vogel

Waarom met dit budget zo'n duur moederbord?
voor 60 euro ben je klaar en heb je alle dingen er op zitten die je nodig hebt.
usb 3.0, sata 600 etc.

Dus ik zou inderdaad gaan voor het voorstel van VasZaitsev.
Zie hierboven.
Pagina: 1