Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• fevenhuis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 18:25
Ik wil graag proberen wat astronomie foto's te nemen met mijn 1000mm lens. En een goedkoop Android tabletje of telefoontje leek mij wel handig of eventueel een iPhone. Dus het moet niet zozeer om educatieve apps gaan, maar om apps die gebruikt kunnen worden om een lens te richten.

Ik vroeg mij af of de beste app(s) hiervoor op de iPhone is of voor Android.

Ik had wat videos op Youtube gezien van mensen die realtime viewing apps (android) gebruikten en dat zag er wel goed uit.

En graag ideeën hoe dat DIY dan aan een lens te monteren.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Google Sky is er eentje die me te binnen schiet.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
Ik heb Sky Survey op mijn iPad staan, en is de mooiste die ik ooit gezien heb,
ook gemaakt door een fotograaf wat begon als hobby, en is uitgegroeid tot de meest nauwkeurige foto beeld van de hemel.

YouTube: Sky Survey - Discover the Night

• fevenhuis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 18:25
Ok na wat rondkijken heb ik een aantal vereisten gezien voor het gebruik met Astronomische apps:

* GPS (AGPS, GNSS aka. Glonass)
* Compass / Magnetometer
* Front & Rear camera
* Gyroscope

Optionele opties:
* IPS/AMOLED scherm

Wat betreft de GPS, dit lijkt een niet zo vanzelfsprekende functie te zijn, in het geval van AGPS (Assisted GPS) kan de tablet of mobiel sneller (wellicht ook beter) zijn haar positie bepalen in combinatie van satelliet en Cell Towers. In het geval van tablets zal in sommige gevallen de GPS in combinatie met een mobiel moeten gebeuren.

De front en rear camera (of alleen rear camera in het geval van mobiel) is benodigd voor apps met augmentatie, oftewel Augmented Reality, hiermee krijgt dan een realtime overlay te zien op het beeld van de camera.

Er zijn een aantal mogelijkheden om een tablet of mobiel op een telescoop of camera te monteren. Hierbij ga ga ik uit van wat doe-het-zelf werk om wat kosten te besparen. Maar een aantal onderdelen zijn handig om naar te kijken: tablet/mobile bike mount/holder of een camera hot shoe mount/bracket.

Ik weet nog niet hoe het zit met de Android shops en of alle apps overal te krijgen zijn, of dat er root access en of een mod voor nodig is om toch toegang te krijgen tot bepaalde apps uit bepaalde shops.

• yannickzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-11 12:03
Ik weet niet of je al een goede app hebt gevonden, omdat je geen definitief antwoord hebt geplaatst, maar zelf gebruik ik SkySafari Pro op mijn HTC One en Nexus 7. Het kost wel wat (29 euro), maar dan heb je ook zeker wat, meer dan 10 miljoen sterren, 580 duizend objecten in ons zonnestelsel, etc.

Google Play: SkySafari Pro

Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/23tur3gcr3TYi8GnEusyLByAGmwnnNfqw81RK7luahtfSFz4t_4oJXLKIBUdhuQsvw=h900-rw

[ Voor 29% gewijzigd door yannickzz op 23-12-2013 20:48 ]

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-11 10:49
De sterhemel app.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:34

Ursamajor

Astrofotograaf

Je wil dus eigenlijk een sterrenkaart? Astro foto's schieten met een telefoon anders dan de maan gaat niet lukken.
Maar een goeie app die ik heb ik skeye.

Gadgets FTW!

Pagina: 1