RAM upgrade hulp

Pagina: 1
Acties:

• Smneerkaas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11-2023
Beste Tweakers,

Zojuist had ik een van de buurjongens aan de deur. Hij had CoD Ghosts gekocht maar zijn systeem had 4gb RAM ipv de benodigde 6gb RAM. Mijn eerste idee is om er dan wat geheugen bij te prikken maar ik moet eerlijk bekennen dat mijn kennis hierover dusdanig verwaterd is dat ik jullie hulp nodig heb.

Het is een Medion PC, afgelopen augustus gekocht. In de documentatie van Medion kon ik niets vinden over de componenten van het systeem dus heb ik een software programma gerund (weet zo even niet meer welke) om dit te achterhalen:

CPU: Intel Core i7 3770 @3.40GHz
MOBO: Medion MS-7797
Geheugen: DDR3 4GB dual channel (2x Nanya technology M2F2G64CB88G4N-DI 2GB)
Graka: NVIDIA GeForce GT 630 2GB

Ik heb meer info dan dit maar dit leek me het meest relevant. Verder kan ik niet veel over het moederbord vinden en heb ik de pc niet opengeschroefd dus ik weet niet of er slots beschikbaar zijn.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de volgende vragen:

Gaat deze bak CoD Ghosts draaien als ik er meer geheugen in gooi? Zoals ik hierboven al vermeldde is mijn pc kennis niet wat het geweest is maar ik twijfel of de graka krachtig genoeg is.

Zo ja waar moet ik opletten als ik er geheugen bij prik? Ik kan me voorstellen dat performance niet optimaal hoeft te bij een willekeurig DDR3 geheugen.

Alvast bedankt!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

Met een 630 krijg je toch alleen maar een slideshow.

In ieder geval...

Ik zou even speccy draaien en kijken naar de RAMsnelheid en timings, probeer geheugen te pakken dat ongeveer hetzelfde is. Je kan er ook 2x 4GB bijprikken, maar geheugen is nogal duur vandaag de dag.

• Smneerkaas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11-2023
Bedankt voor de reactie.

Als die gt 630 het toch niet gaat trekken dan heeft het geen zin om mijn buurjongen op kosten te jagen

Ik heb toch even een spec gedraaid:
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/6cke5gec7/ram.jpg
Dan zou ik op zoiets uitkomen. Klopt dat?

Nogmaals, ik denk dat ik ga advisereren om de energie er niet in te steken vanwege de graka. Ik voel me echter een beetje overvraagd, zijn jullie het hierin net mij eens?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

Ik zal niks doen. 4GB geheugen is wel het laatste dat zal bottlenecken bij een 630.

Je pakte trouwens laptopgeheugen.

Oja, het heet DDR3 oftewel Double Data Rate, 800x2=1600.

pricewatch: Corsair CMX8GX3M2A1600C11
pricewatch: Crucial CT2KIT25664BA160BJ

[ Voor 61% gewijzigd door Thomg op 08-11-2013 01:25 ]

Verwijderd

Is het OS wel 64-bit? Je hebt nog te vaak 32-bits systemen, waarbij extra RAM bijprikken voorbij de 4 GB absoluut geen zin heeft. Zoals je zelf al terecht aangeeft moeten de bankjes er ook nog fysiek bij passen, anders gaat het sowieso niet lukken.

Tot slot gaat die videokaart echt roet in het eten gooien, want zoals al opgemerkt is dat geen monster. Maar goed, dat zie je wel vaker in dergelijke systemen: wel een i7 en veel videogeheugen, maar dan in combinatie met een belabberde GPU. Dat bekt zo lekker bij mensen die eigenlijk niet weten wat ze kopen.

Ik lees trouwens ook nog dat je aan het BIOS moet sleutelen voordat het ding een nieuwe videokaart slikt. Fijn, die OEM-bakken :|

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Het geen waar je op moet letten als je nieuw ram aanschaft:

-64 bit OS ondersteuning? ;)
-De CAS Latency van het huidige ram (Mocht je ram kopen met lagere latency, bijvoorbeeld 4-4-4-12 / 4x3 = 12) Maar het systeem heeft een hogere latency bijvoorbeeld 5-5-5 = 15, dan zal het systeem het snelste ram down clocken naar het langzaamste ram etc, etc. Dus laat daar even op, je betaald vaak wat meer voor Ram met lagere latency :)

Mocht je 1 dimmetje kopen, wil ik dat afraden. Hoevel sloten zijn er nog vrij? aangezien hij op dit moment dual-channel ram gebruikt..

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

er is een crack waarmee Ghosts eventueel op ultra draait met maar 4gb ram... die is mogelijk gemaakt door een hackers groep, dit valt te proberen. Ook verwacht ik dat die 630 op low dit gewoon trekt, met 2gb aan ram moet dat toch wel lukken?

als blijkt dat die 630 het toch echt niet trekt heeft het geen zin dit alles, en kun je hem beter ghosts terug laten brengen. nadeel aan OEM systemen, vaak overpowered CPU en dan een GPU inbouwen waar je runescape nog niet mee kan spelen (bij wijze van)
Pagina: 1