Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickochet94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-06 13:29
Hallo allemaal,

Omdat mijn laptop pas geleden kapot is gegaan wil ik graag een nieuwe laptop kopen. Ik heb gekeken in de pricewatch en ben daar op basis van mijn eisen op 2 laptops uitgekomen. De ene is de Asus N76VB, de andere is de Asus N750JV.
Ik heb gekeken naar de specificaties en deze zijn nagenoeg gelijk. Dus ik zou graag horen van de mensen die één van deze laptops hebben wat hun ervaringen met de laptop zijn.
Hetgeen waar ik voornamelijk bang voor ben is 'thermal throttling'. Ik heb namelijk gehoord dat de Asus N750JV hier last van zou hebben (zou iemand kunnen bevestigen of hier wel of geen sprake van is).

Gr. Sheikra007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

'Thermal throttling' zou inderdaad een issue kunnen zijn bij de N750JV, als je de verschillende reviews leest op het web. Als gebruiker schijn je er echter weinig van te merken en overall scoort de 750JV ook gewoon goed.
Mijn vraag is even; wat ga je met de laptop doen, en wat is je budget? Want de N76VB is een stukje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickochet94
Ik ga de laptop gebruiken voor school (vooral programmeren en een klein beetje videobewerken) en daarnaast ga ik er ook films op kijken en een klein beetje gamen. M'n budget is +-1000 euro, mits de laptop een goede prestatie levert voor dat geld. Als het qua prestatie maar een klein beetje minder levert als een goedkope laptop dan ga ik natuurlijk voor de goedkopere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-07 19:25
Kun je dan niet beter het kleinere broertje pakken? Aangezien hij, neem ik aan, elke dag mee moet naar school, lijkt me dat veel draagbaarder en qua hardware maakt het niet uit. Enige verschil is dat je bij N76 2 HHD's erin kunt zetten zonder dat je de dvd drive eruit hoeft te halen en dat de N56 €30 goedkoper is. Heb je nog geld over voor een SSD ook :)

pricewatch: Asus N56VB-S4016H.

[ Voor 4% gewijzigd door lucash op 08-11-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickochet94
Daar heb ik inderdaad ook naar gekeken. Maar een grote laptop is voor mij geen probleem. Ik heb liever meer schermruimte en 2 hdd's zonder de odd te hoeven verwijderen.

En een SSD ga ik er toch in bouwen, maar dat doe ik een paar maanden na de aanschaf.