Toon posts:

H80i Blok raakt cpu niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb vanmiddag een Corsair H80i gekocht en meteen aangesloten natuurlijk, wat me al gelijk opviel bij het aansluiten is dat de backplate en de schroefjes die je er dan bij moet indraaien nogal los zaten, ik twijfelde hierover en ging googlen, zag op een aantal filmpjes dat ze ook wel los zaten dus sloot hem gewoon verder aan.

Nadat ik in windows kwam, installeerde ik corsair link (programma om de fans mee te regelen en de pomp etc) na wat gezeik omdat het op windows 8.1 niet werkt, toch aan de praat gekregen.

Vervolgens deed ik een stresstest, temp was binnen 5 sec op 100c wat natuurlijk resulteerde in een BSOD. Ik haalde vervolgens de pomp weer los en zag dat er maar een klein beetje koelpasta op de cpu zat, er was simpel weg gewoon geen contact. Heb toen geprobeerd het nog verder aan te draaien, alles weer opnieuw gedaan, helaas geen succes :(.

Is dit rijp voor een RMA omdat die stand offs (zo noem ik ze maar even) niet passen of is dit een ander probleem? Hieronder een paar foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4buFNN1.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vkJ9zyh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 18:46
Heb je de juiste busjes gebruikt en exact op de juiste manier gebruikt? Heb je de schroefjes kruislings erin gedraaid en niet 1 voor 1 met de klok mee?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 10:12

Midas.e

Is handig met dinges

Liggen je slangen niet gewoon op de caps naast je cpu? zo ziet het er wel uit namelijk.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BeefHazard schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:29:
Heb je de juiste busjes gebruikt en exact op de juiste manier gebruikt? Heb je de schroefjes kruislings erin gedraaid en niet 1 voor 1 met de klok mee?
Ja is kruislinks gedaan, en heb volgens het boekje alles aangesloten..hier stonden 2 voorbeelden en heb toch echt de goede genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 18:59

Nemesizz

Untouchable

offtopic:
Ik heb zelf niet zo'n koeler en kan er finaal naast zitten...maaaaar:

Als ik naar de foto kijk van de koeler (onderkant waar de pasta 'weg' is) en de CPU (waar de pasta 'nog op zit'), en vergelijk dat met de vele foto's op Google hoe de koeler gemonteerd zit, denk ik dat de koeler mogelijk verkeerd geplaatst is.

Bijna alle foto's die ik zag zitten de slangen richting de geheugen banken, als ik dat vergelijk met de foto's die je post waren de slangen bij jou naar de caps gericht.
Ook lijkt het blok een beetje rechthoekig (net als de socket), en als je dus met de lengte mee zou gaan, hadden de slangen (net als op de foto's op Google) richting de geheugenbanken gestaan :P .

Maar zoals gezegt, dit is puur van wat ik zie op foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:41:
offtopic:
Ik heb zelf niet zo'n koeler en kan er finaal naast zitten...maaaaar:

Als ik naar de foto kijk van de koeler (onderkant waar de pasta 'weg' is) en de CPU (waar de pasta 'nog op zit'), en vergelijk dat met de vele foto's op Google hoe de koeler gemonteerd zit, denk ik dat de koeler mogelijk verkeerd geplaatst is.

Bijna alle foto's die ik zag zitten de slangen richting de geheugen banken, als ik dat vergelijk met de foto's die je post waren de slangen bij jou naar de caps gericht.
Ook lijkt het blok een beetje rechthoekig (net als de socket), en als je dus met de lengte mee zou gaan, hadden de slangen (net als op de foto's op Google) richting de geheugenbanken gestaan :P .

Maar zoals gezegt, dit is puur van wat ik zie op foto's.
Ze stonden ook richting het geheugen, heb het 3x geprobeerd maar zonder resultaat..zie filmpje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 20:39
Heb je de backplate niet verkeerd om geplaatst?
M'n H60 had ook een backplate die een beetje losjes zat op de achterkant, jij hebt echter wel veel ruimte over.
Ik denk dat de enige juiste manier van plaatsen van jouw socket is om de slangen naar beneden te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stef42 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:09:
Heb je de backplate niet verkeerd om geplaatst?
M'n H60 had ook een backplate die een beetje losjes zat op de achterkant, jij hebt echter wel veel ruimte over.
Ik denk dat de enige juiste manier van plaatsen van jouw socket is om de slangen naar beneden te richten.
Ga er morgen mee terug naar de winkel, denk niet dat het daar aan zal liggen, zal kijken wat hun zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 15:49
Ik meen me iets te herinneren van mijn oude H100 dat het wellicht aan de stand-offs kan liggen. Je zou eens kunnen proberen de stand-offs andersom in de backplate te draaien, omdat het schroefdraad wellicht aan de ene kant langer is dan de andere.
Volgens de website van Corsair heeft ook deze koeler andere stand-offs voor s1155/1150 als voor s2011. Eventueel kan je ook de s2011 stand-offs eens proberen of die passen, die zijn als het goed is iets kleiner waardoor het blok dichterop de CPU kan komen. Als het past dan past het, zo niet dan kun je altijd een RMA overwegen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat het oplossing verder is, maar wat mij wel opvalt is dat je veeeeeelsteveel koelpasta gebruikt! een rijstkorreltje is genoeg!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:46:
Ik weet niet wat het oplossing verder is, maar wat mij wel opvalt is dat je veeeeeelsteveel koelpasta gebruikt! een rijstkorreltje is genoeg!
Het is pre applied door Corsair zelf.
Dat is duidelijk te zien doordat er op de koelblok een grote perfecte vierkant zit.
Als je zelf koelpasta gebruikt doe je het meestal op de CPU en niet op de koelblok.

Bij mij zitten de afstandbussen ook wat "losjes", dat maakt verder niks uit.
De koeler zelf drukt met de 4 schroeven wel op zijn plaats.
Er worden meerdere afstandsbussen geleverd voor verschillende sockets, kijk even of je wel de juiste hebt gebruikt.

Edit: Als ik de video en foto's bekijk en zie waar op je CPU er nog koelpasta zit en hoe het er op je koelblok uitziet lijkt het erop dat je de slangen wel aan de bovenkant hebt geplaatst ipv rechts naast het geheugen.
Draai de koelblok eens een kwartslag met de klok mee.

[ Voor 21% gewijzigd door GoT op 06-11-2013 11:42 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoT schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:12:
[...]
Het is pre applied door Corsair zelf.
Dat is duidelijk te zien doordat er op de koelblok een grote perfecte vierkant zit.
Als je zelf koelpasta gebruikt doe je het meestal op de CPU en niet op de koelblok.

Bij mij zitten de afstandbussen ook wat "losjes", dat maakt verder niks uit.
De koeler zelf drukt met de 4 schroeven wel op zijn plaats.
Er worden meerdere afstandsbussen geleverd voor verschillende sockets, kijk even of je wel de juiste hebt gebruikt.

Edit: Als ik de video en foto's bekijk en zie waar op je CPU er nog koelpasta zit en hoe het er op je koelblok uitziet lijkt het erop dat je de slangen wel aan de bovenkant hebt geplaatst ipv rechts naast het geheugen.
Draai de koelblok eens een kwartslag met de klok mee.
Ik had ze echt naar de zeikant geplaatst, ik probeer als ik thuis ben het nogmaals, ben terug geweest naar de winkel en heb een nieuwe backplate gekregen, ik zal kijken of het iets helpt. Zet de slangen richting het geheugen en kijk dan verder, als dit niets helpt dan ga ik er weer mee terug en vraag ik me geld terug haha.

Iedereen bedant voor de antwoorden :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-08 15:41
zitten de montagen/afstands bussen niet verkeerd om? er zit op zulke bussen toch vaak een rand die precies in de inkepingingen op de koeler valt? zodat die niet alle kanten op kan gaan?

[ Voor 56% gewijzigd door HengelNL op 09-11-2013 18:46 ]

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRam
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-09 01:05
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:40:
[...]
Ik had ze echt naar de zijkant geplaatst, ik probeer als ik thuis ben het nogmaals, ben terug geweest naar de winkel en heb een nieuwe backplate gekregen, ik zal kijken of het iets helpt. Zet de slangen richting het geheugen en kijk dan verder, als dit niets helpt dan ga ik er weer mee terug en vraag ik me geld terug haha.

Iedereen bedant voor de antwoorden :)!
Nee want op je foto's is te zien hoe hij erop zat maar hoop dat het goed komt :)
Pagina: 1