Beoordelingen en reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 20:39
Vaak als ik op zoek ben naar een product staan er in het overzicht gegevens als 2 reviews. Als ik dan vervolgens verder klik blijkt het dat er geen reviews zijn en geen beoordelingnen.
Ik had een idee om dit beter weer te geven:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/picPihQaaIBQp503fKjgPf9p/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Beetje late reactie, maar heb je een link waar dit zich voordoet? Ik zit net eens te kijken en inmiddels staan er bij dat artikel 21 reviews in de listing en als ik dan hier naar toe ga staan er volgens die pagina 21 beoordelingen (nadat je de scorekaart op 'gebruikers' hebt gezet).

[ Voor 7% gewijzigd door Rupie op 12-11-2013 19:23 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:39
We hebben onderscheid gemaakt tussen de simpele reviews (die we nu beoordelingen noemen) en uitgebreide reviews. De beoordelingen tonen we niet los, enkel samengevoegd. De uitgebreide tonen we wel. Uiteindelijk had dit allemaal wat uitgebreider moeten worden vormgegeven, maar wegens scoping is dit niet helemaal lekker uit de verf gekomen. Een redesign van het user review gedeelte staat echter wel op de roadmap, waarbij als je het mij vraagt de beoordelingen gewoon weer simpele reviews worden en wel worden getoond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 13:45
Ik heb een opmerking die hier erg op lijkt, maar nét iets anders is denk ik.

Hierboven hebben jullie het over de optie om de beoordelingen (met de sterren) als losse beoordelingen te tonen in plaats van het huidige samenvoegen in een overzicht.

Ik zit echter meer met het volgende, nu zie ik vaak staan: dit en dat product heeft 3 reviews, en na klikken blijkt dat er dus door een drietal mensen sterren zijn gegeven (een beoordeling dus). Ikzelf vind de termen nogal verwarrend omdat ik bij een review echt denk aan een productreview met tekstje en plaatjes, en alleen het aangeven van sterretjes lijkt me meer een beoordeling (zoals jullie die nu ook al noemen volgens mij :) ).

Oftewel, is het een idee om bij een overzicht van producten niet meer te spreken van 'x reviews' als het alleen om 'sterretjes' beoordelingen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Eigenlijk is dat ook ongeveer wat ik bedoelde, maar nu wat beter onder woorden gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:42

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Move naar Mooie Features. Daar is dit topic wat beter op z'n plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:39
Ivos schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:08:
Ik heb een opmerking die hier erg op lijkt, maar nét iets anders is denk ik.

Hierboven hebben jullie het over de optie om de beoordelingen (met de sterren) als losse beoordelingen te tonen in plaats van het huidige samenvoegen in een overzicht.

Ik zit echter meer met het volgende, nu zie ik vaak staan: dit en dat product heeft 3 reviews, en na klikken blijkt dat er dus door een drietal mensen sterren zijn gegeven (een beoordeling dus). Ikzelf vind de termen nogal verwarrend omdat ik bij een review echt denk aan een productreview met tekstje en plaatjes, en alleen het aangeven van sterretjes lijkt me meer een beoordeling (zoals jullie die nu ook al noemen volgens mij :) ).

Oftewel, is het een idee om bij een overzicht van producten niet meer te spreken van 'x reviews' als het alleen om 'sterretjes' beoordelingen gaat?
As we speak zijn aan het kijken naar een andere insteek voor de reviewtabjes :)

Een van de zaken waar ik sowieso van af wil is de beoordeling/review-duiding, en als het aan mij ligt ditchen we ook meteen de enkel-sterren reviews. Ik wil alleen maar uitgebreidere met iig plus- en minpunten. Maar dat is nog een discussiepunt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Misha schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:22:
[...]

As we speak zijn aan het kijken naar een andere insteek voor de reviewtabjes :)

Een van de zaken waar ik sowieso van af wil is de beoordeling/review-duiding, en als het aan mij ligt ditchen we ook meteen de enkel-sterren reviews. Ik wil alleen maar uitgebreidere met iig plus- en minpunten. Maar dat is nog een discussiepunt. :P
Ik vind, het soms wel fijn dat het er is, alleen dei sterren, maar kisschien zou het fijn zijn als je bij elke ster dan een korte motivatie kan geven, waarom je de hoeveelheid sterren hebt gegeven, zonder meteen een review te typen.
Pagina: 1