Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KeePass sync met Google Drive

Pagina: 1
Acties:

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-11 01:04
Ik heb sinds vandaag KeePass geinstalleerd om al m'n wachtwoorden op te slaan.
Ik wil dit graag met Google Drive laten syncen.
Hiervoor is een plugin beschikbaar op de KeePass website. Deze heb ik geinstalleerd.

Om KeePass met Drive te laten communiceren heb ik de tutorial gevolgd die dat allemaal netjes uitlegd.
Nu moet ik in de Keepass.config.xml file waardes invoegen en veranderen.
Bij Google API heb ik mijn persoonlijke Cliend ID en Client Secret opgehaald en ingevoerd in de config file.
De UID waarde komt uit KeePass waar ik de gegevens van mijn Google account heb opgeslagen.
Met deze waardes kan KeePass communiceren naar Drive.

Het volgende: Ik heb de waardes er even uitgehaald, weet niet of mensen daar mee kunnen klooien als zij die krijgen :+.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<Configuration xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
    <Meta>
        <PreferUserConfiguration>true</PreferUserConfiguration>
    </Meta>
    <Custom>

-<Item><Key>EnableAutoSync</Key><Value>true</Value></Item>
            -<Item><Key>GoogleSyncClientID</Key><Value>{CliendID}</Value></Item>
            -<Item><Key>GoogleSyncClientSecret</Key><Value>{Client Secret}</Value></Item>
            -<Item><Key>GoogleSyncKeePassUID</Key><Value>{Waarde uit keepass}</Value></Item>
            -<Item><Key>GoogleSyncShowAuthenticationForm</Key><Value>false</Value></Item>

</Custom>
</Configuration>

Met de code hierboven start KeePass helemaal niet meer op. In taskmanager staat dat KeePass 50% CPU loaded en 2MB RAM verbruikt.

Ik heb het custom gedeelte ook al tussen <meta> </meta> geprobeerd. Dan krijg ik een melding dat KeePass niet kan intialiseren omdat er geen entries zijn gevonden. De entries zijn ClientID etc..
Ook zonder de "-" voor de items werkt het niet.

Wat doe ik fout?

Hier is overigens de tutorial: http://kaa-ching.blogspot...-keepass-google-sync.html

Volgens mij zit ik in het verkeerde topic 8)7

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:32

TheVMaster

Moderator WOS
Wat is de bedoeling? Je zit in het verkeerde topic...je hebt een eigen topic gemaakt. Ehhh.....moet ik dit topic ergens mee samenvoegen, of verplaatsen naar een ander forum?

• OneTimer
Volgens mij hoort dit in Client Software Algemeen. Moet ik daar een nieuw topic maken of wordt het daar naar toe verplaatst?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik lees dit pas nadat ik je andere topic gesloten had ;) ik zal hem verplaatsen naar CSA

Desktop | Server | Laptop

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• OneTimer
Rupie schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:25:
Ik lees dit pas nadat ik je andere topic gesloten had ;) ik zal hem verplaatsen naar CSA
Geen probleem ;)

Dit is de exacte melding die ik krijg:
http://imageshack.us/photo/my-images/4/n4tw.jpg/

• OneTimer
Niemand?

Pagina: 1