Toon posts:

Aanschaf voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb het nog enige tijd kunnen rekken, maar moet nu écht mijn Zalman HP600z vervangen voor een nieuwe voeding.

Nu heb ik deze: OCZ ModXStream Pro 600W op het oog, echter kan ik nergens terugvinden of deze ook AMD cpu's ondersteunt en dan heb ik het over de FX 6300 chipset...

Thanks alvast :) :)

Build:
Asrock extreme 3
AMD FX 6300
ATi 7970 @ 2GB
8 GB ram Corsair Vengeance @ 1600mhz

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 20:29 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is een ATX voeding en je CPU gebruikt een ATX moederbord. Om die reden past het en om die reden kan je niet vinden of ie werkt met je CPU. Hij werkt namelijk niet met de CPU maar met het moederbord.

Er zijn kwalitatief wel betere keuze's dan deze OCZ.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de duidelijke en snelle uitleg.

Kwalitatief nog betere? Deze komt uit een goede test (amerikaans wel te verstaan)

Wat wil jij me aanraden? :) Ik zit namelijk met een zeer beperkt budget, aangezien ik niet erg veel doe met deze p.c. behalve minen :P Hij staat dus wel veel aan zeg maar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 20:33 ]

• PilatuS
  • Niet online
Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Seasonic M12II 520W

Veel betere kwaliteit en 520W is ruim voldoende voor je PC.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, wel ben ik benieuwd waarom deze beter zou zijn. Enige onderbouwing? :-)

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:51:
Bedankt, wel ben ik benieuwd waarom deze beter zou zijn. Enige onderbouwing? :-)
Voornamelijk de kwaliteit van de gebruikte onderdelen en stabiliteit van voltage's.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-02 13:13
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:32:
Kwalitatief nog betere? Deze komt uit een goede test (amerikaans wel te verstaan)
Ik weet niet welke review je hebt gezien, maar op jonnyguru (zo'n beetje de beste website voor PSU reviews) wordt deze voeding reeks afgekraakt. In dat topic staat ook een link naar HardOCP, waar de eindbeoordeling een dikke "fail" is.

Neem vervolgens de review van de Seasonic S12ii (de non-modulaire tweelingbroer van de M12ii) en zie al daar: score 9.7/10 met als enige nadeel "let's get rid of that zip tie around the cables outside the case, shall we?". En ja.. dat is sarcastisch bedoeld ;)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Moi ;) en Pilatus natuurlijk. Ik heb de Seasonic nu besteld :)

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
Moi_in_actie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:01:
[...]

Ik weet niet welke review je hebt gezien, maar op jonnyguru (zo'n beetje de beste website voor PSU reviews) wordt deze voeding reeks afgekraakt. In dat topic staat ook een link naar HardOCP, waar de eindbeoordeling een dikke "fail" is.
Gabriel Torres van Hardware Secrets is dan weer erg enthousiast over de ModXstream Pro 600W: http://www.hardwaresecret...Power-Supply-Review/936/9.

Maar goed, met de Seasonic is ook niets mis (behalve die zip tie dan).

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Seasonic>de rest van de A-merken>OCZ/Sweex/nonamers

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

Wil nog wel toevoegen dat dit sterk veranderd bij hoge Wattages en voedingen van gold / platinum.

Cooler Master is bijvoorbeeld bagger bij bronze budget, maar seasonic niveau bij gold en up.

Bij hogere wattages zijn er erg veel voedingen aan elkaar gewaagd ( Enermax, Super Flower, Seasonic, Cooler Master, EVGA, )

Seasonic is vooral een safe pick. Alle voedingen van hen zijn degelijk.

Antec voedingen zijn over het algemeen Seasonic niveau, zitten alleen een paar gare uitschieters tussen ( De laatste tijd doen ze het erg goed ).

[ Voor 19% gewijzigd door Thomg op 06-11-2013 19:44 ]

Pagina: 1