Stroomuitval, bluescreen, OC instellingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 12:42
Vandaag is dus blijkbaar stroomuitval geweest en is de pc uitgegaan.

Thuisgekomen bij opstarten gaat mn pc de express gate proberen te openen vervolgens een CPU fan error en resume met F1, daarna windows normaal opstarten gekozen en vervolgens komt windows logo en gelijk een bluescreen...

Als ik vervolgens de pc opstart en op delete druk kom ik uiteindelijk het bios in en zie dat alle instellingen (OC) is gereset.

Hopelijk gaat hij bij het instellen weer werken, maar weet bij god niet meer wat het was :(
Is er een mogelijkheid om die instellingen weer terug te toveren? Of moet ik alles opnieuw instellen?

Ik zie dat SATA staat als IDE en ik weet zeker dat dit AHCI had moeten zijn... Wellicht dat dit dan helpt aangezien hij nu geen HDD ziet bij opstart maar wel in bios.

Mobo is: P5Q-E, C2Q9450, 4x2GB Corsair dominator CM2X-2048-8500 C5D.

Ook werkt 1 vd 3 monitoren niet meer, de Samsung SyncMaster T220 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 20:51

TommieW

Numa numa.

Als die instellingen er niet meer in staan, lijkt het mij sterk dat ze nog terug te halen zijn. Daarom altijd een back-up maken. Ook van je OC instellingen (desnoods door er gewoon een foto van te maken).
Wat stond er op die BSOD?
Heb je al geprobeerd de CMOS te wissen? Iets in mij zegt dat dat misschien de oplossing kan zijn.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Als ik de CMOS wis, kunnen mijn bios instellingen dan weer terugkomen?

Zo niet, denk ik dat ik gewoon beetje bij beetje de instellingen weer terug probeer te krijgen. Beginnend met de HDD op AHCI... hopen dat hij dan werkt...

Volgens mij had ik ooit wel een keer een foto gemaakt of zelfs op papier gezet, maarjah... wellicht dat het bestand op die pc staat :D

Nooit gedacht dat ik alles zou kwijtraken... en dan de BIOS... Express gate ook gelijk disablen...

Link naar plaatje Bluescreen:
http://postimg.org/image/i3gipb8vb/

@Edit:
Disk information: no harddisk detected.
daarna: :Launch startup repair of start windows normally...

maar ik denk dat startup repair niks uitmaakt omdat windows wel gewoon zal moeten werken als ik mn bios weer goed krijg...

Ga eerst bios fixen denk ik, aangezien hij nu automatisch startup repair doet, maar ik eerst bios goed wil hebben..

[ Voor 24% gewijzigd door Saiya op 05-11-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Saiya schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:06:
Als ik de CMOS wis, kunnen mijn bios instellingen dan weer terugkomen?
Nop, precies het tegenovergestelde... het wist je BIOS en reset je instellingen :P

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
(jarig!)
7B komt door verkeerde SATA instelling, dus op AHCI zetten.

Jouw moederbord heeft onder tools een OC profile, hier kun je 2 of meer profielen opslaan, hier slaat hij alle instellingen van je bios in op, mits je dat dus gedaan hebt kun je deze dus gewoon laden.

Zo niet moet je inderdaad weer opnieuw beginnen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Stom stom stom, zit weer in windows... met 1 monitor minder...

AHCI heeft het idd gefixed... Wel nog CPU fan error gehad, maar volgens mij moet ik die gewoon uitzetten in de BIOS dat hij die uitleest (Scythe infinity 2, draait langzame fan op :))

Uiteraard, het eerste wat ik gedaan heb is mn OC profile opslaan. En nu maar uitvogelen of er iets met de hdd's is gebeurd en de OC instellingen proberen weer in orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Yayyy, monitor losgekoppeld, ertussenuit gehaald, beetje rondgeschud... Wou hem gaan openschroeven maar toch maar weer ff de powerkabel er goed ingedaan weer....

En hij werkt :D:D

Kan weer verder! Thanks mensen, ik ga weer ff wat OC tutorials van 5 jaar geleden google'en!
Pagina: 1